«خون‌بهای سردار ایرانی» بلای جان امریکایی‌ها

کد خبر: 1196534

امریکایی‌ها پس از ترور سردار سلیمانی دچار ضربات و لطمات بسیاری شده‌اند، به نحوی که امروز در دوراهی حضور یا ترک غرب آسیا گیر کرده‌اند.

«خون‌بهای سردار ایرانی» بلای جان امریکایی‌ها

به گزارش فارس، هنگامی که نیرو‌های ارتش تروریستی امریکا در ساعت ۰۱:۲۰ بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی عملیات تهاجمی با شلیک موشک از پهپاد MQ- ۹ سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان‌شان را به شهادت رساندند، گمان نمی‌کردند ایران به این کار آن‌ها با شدت و قدرت پاسخ بدهد.

موج عملیات‌های انتقام خون شهید سلیمانی که توسط محور مقاومت انجام شده بسیار گسترده بوده و نیرو‌های جبهه مقاومت بار‌ها مراکز استراتژیک امریکا در منطقه را هدف قرار داده‌اند. بعد از ترور سردار سلیمانی موجی از مطالبات مردمی برای گرفتن انتقام از امریکا ایجاد شد و همین امر نیز موجب شد در اولین اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی محکمی را به امریکا بزند.

 «موشک‌باران عین‌الاسد»  نخستین پاسخ به ترور حاج قاسم

پنج روز پس از به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و همراهانش، نیروی هوافضای سپاه پاسداران توانست با اجرای یک عملیات موشکی علیه پایگاه امریکایی عین‌الاسد در عراق بخشی از انتقام سخت را اجرایی کند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران چند ساعت پس از این عملیات در یک نشست خبری جزئیات آن را تشریح کرد و گفت: ما ۱۳ موشک به سمت پایگاه‌های عراق شلیک کردیم، اما چندصدموشک را آماده شلیک کرده بودیم. همه موشک‌ها به هدف اصابت کرد و حتی یک تیر به سمت موشک‌های ما شلیک نشد، امریکایی‌ها در آماده‌باش کامل بودند و ۱۲ فروند هواپیمای شناسایی آن‌ها با نگرانی مراقبت می‌کردند.

به اعتراف امریکایی‌ها در این حمله، خسارات بسیاری به این پایگاه وارد شده بود و تعدادی از سربازان حاضر در آن پایگاه دچار آسیب مغزی شدند، به همین دلیل، امریکایی‌ها به همه سربازان و نظامیان حاضر در این پایگاه مدال شجاعت هدیه کرده است.

 خواسته مردم؛ اخراج امریکا از منطقه

پس از انتقام موشکی ایران از امریکایی‌ها همه عناصر محور مقاومت دست به کار شدند و برای انتقام خون فرمانده خود وارد میدان نبرد با امریکایی‌ها شدند. این گروه‌ها که بیشتر در عراق مستقر هستند، در مقاطع مختلف با شلیک موشک‌ها و خمپاره‌ها به سوی مقر امریکایی‌ها در عراق عملیات انتقام را تکرار می‌کردند.

سیدحسن نصرالله، رئیس حزب‌الله لبنان نیز به طور شفاف روی وعده صادق انتقام سخت از امریکایی‌ها تأکید کرد و گفت: در محور مقاومت باید این اراده و هدف باشد که پاسخ به خون ریخته‌شده حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس این است که نظامیان امریکایی از تمام منطقه اخراج شوند.

روند انتقام از خون شهید قاسم سلیمانی و یارانش هنگامی رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرد که با یک جست‌وجو متوجه می‌شویم پس از ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط تروریست‌های امریکایی ۱۸گروه مقاومت عراقی جدید برای مقابله با اشغالگری امریکا در عراق اعلام موجودیت کرده‌اند.

عمده عملیات‌های گروه‌های محور مقاومت را باید در راستای اخراج امریکا از عراق و سطح منطقه غرب آسیا ارزیابی کرد؛ عملیات‌هایی همچون پرتاب موشک و خمپاره به پایگاه‌های امریکایی در عراق یا عملیات‌های انفجاری که در مسیر کاروان‌های نیرو‌های امریکا در عراق و سوریه که با بمب‌های کنار جاده‌ای انجام می‌شود، این در حالی است که حملات راکتی و انفجار در مسیر کاروان‌های تدارکاتی و پشتیبانی ائتلاف بین‌المللی و امریکایی‌ها از تابستان سال ۱۳۹۹ در عراق تشدید شده است و همچنان ادامه دارد. پایگاه امریکایی «ویکتوریا» در فرودگاه بین‌المللی بغداد نیز یکی از مراکزی است که هدف حملات پهپادی قرار گرفته بود.

 عملیات علیه یانکی‌ها از یمن تا لبنان

عملیات‌های نیرو‌های جبهه مقاومت علیه امریکایی‌ها در منطقه تنها منحصر به جبهه سوریه و عراق نیست و در سراسر آن امتداد دارد. راهبرد جبهه مقاومت بر این قرار گرفته است که باید منطقه را برای امریکایی‌ها که خود موجب ناامنی هستند، ناامن کرد تا نتوانند بیش از این منابع ملت‌های منطقه را غارت کنند. یکی از شاهد مثال‌های این سخن را باید خروج ناو‌های هواپیمابر از منطقه دانست که چندی پیش سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به آن اشاره کرده بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفته بود: «در دو سال گذشته هیچ ناو هواپیمابر و بالگردبری در خلیج فارس حضور ندارد و بیش از هزار کیلومتر هم‌اکنون با سواحل ایران فاصله دارند. خودشان مطرح کردند که ایرانی‌ها با افزایش برد موشک‌های‌شان، دقت و قدرت آتش کاری کردند که ما ماندن‌مان در اینجا با خطرات و هزینه‌های بالا و فراوانی مواجه شود.»

خروج ناو‌های هواپیمابر امریکایی از منطقه از یک سو و خروج نیرو‌های آن‌ها از عراق و افغانستان یک پیام مهم برای جهان دارد و آن پیام این است که خواسته حاج قاسم که خروج امریکایی‌ها از منطقه بود، در حال اجرا شدن است. این را باید یکی از مهم‌ترین جلوه‌های انتقام سخت در منطقه دانست.

امریکایی‌ها تنها در عرصه دریا دچار افول قدرت نیستند بلکه بنا بر اعتراف خود در عرصه برتری هوایی نیز دچار افول هستند. افول قدرت امریکایی‌ها به نحوی بوده است که ژنرال «کنث مک‌کنزی» فرمانده سابق سازمان تروریستی سنتکام در نشست مجلس سنا بزرگ‌ترین درس حمله به عین‌الاسد را فهم درست از توان موشکی ایران بیان می‌کند و با اشاره به ظرفیت و قابلیت راهبردی ایران در بخش پهپادی، آن را به معنای پایان برتری عملیات هوایی امریکا در ۷۰سال اخیر می‌داند.

 «انتقام سخت» خواسته مردم ایران  و منطقه

همه این اقدامات در حالی صورت گرفته است که امریکایی‌ها که به اذعان خود ایجادکننده گروهک تروریستی داعش هستند، دیگر چاره‌ای برای باقی‌ماندن در منطقه ندارند چراکه امروز همه منطقه با آن‌ها مخالف هستند که باید آغاز آن را تصویب طرح اخراج امریکایی‌ها از عراق توسط مجلس این کشور در دی ماه سال ۹۸ دانست.

واقعیت افول امریکا در منطقه و سطح جهان هنگامی تشدید می‌شود که آن‌ها نه تنها نیرو‌های خود را از کشور‌هایی مانند عراق و سوریه خارج کرده‌اند بلکه مشابه این اتفاق را در افغانستان نیز شاهد هستیم. دیگر شاهد مثال این موضوع را باید بی‌محلی عربستان به رئیس‌جمهور امریکا، یعنی جو بایدن در سفرش به عربستان و دیدار با بن سلمان شاهد بود. هنگامی که این بی‌محلی را با استقبال گرم بن‌سلمان از شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین مقایسه می‌کنیم، آنگاه شاهد هستیم که حتی متحدان قدیمی امریکا در منطقه همچون عربستان که سال‌های سال متحد امریکا هستند نیز به افول آن پی برده‌اند و به دنبال روابط با کشور‌هایی مانند روسیه و چین هستند.

راهبرد اخراج امریکایی‌ها از منطقه با حملات متعدد و ضربات سنگین که وارد کرده‌ایم، باعث شده است سیاست امریکایی‌ها درباره منطقه، خروج از غرب آسیا باشد. این کار به نحوی صورت گرفته است که آن‌ها تا حدودی تمام منطقه را به انگلیس واگذار کرده و از افغانستان نیز خارج شده‌اند، در واقع می‌توان گفت آن‌ها منطقه را به رقیب سنتی خود واگذار کرده‌اند. از طرفی اتفاقی که درباره نفوذ چین در اتحادیه عرب رخ داد به دلیل خروج امریکایی‌هاست و این راهبردی است که ایران آن را به پیش برده است.

در پایان باید گفت با کنار هم قرار دادن همه مؤلفه‌های افول امریکا در منطقه و خواست مردم منطقه برای اخراج کامل نیرو‌های امریکایی از غرب آسیا هیچ چاره‌ای برای سیاستمداران و فرماندهان نظامی امریکایی باقی نمانده است، مگر اینکه سریع‌تر منطقه غرب آسیا را ترک کنند تا متحمل زیان‌های بیشتری نشوند.

منبع: روزنامه جوان

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها