سخنگوی شورای نگهبان: بررسی لایحه بودجه ۲ مرحله‌ای شد

کد خبر: 1197394

سخنگوی شورای نگهبان از تأیید مصوبه اخیر مجلس در خصوص نحوه ارائه بودجه به مجلس با اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس توسط شورای نگهبان خبر داد.

سخنگوی شورای نگهبان: بررسی لایحه بودجه  ۲ مرحله‌ای شد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تأیید مصوبه اخیر مجلس در خصوص تغییر در آیین نامه داخلی مجلس، گفت: طرح اصلاح مواد 180 و 182 قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره تغییر و اصلاح ساز و کار رسیدگی به قانون بودجه که جهت رسیدگی به شورای نگهبان ارسال شده بود، در ابتدا با اشکالات و ابهاماتی مواجه و این موارد در نشست علنی چهارشنبه اخیر مجلس برطرف شد؛ سپس با بررسی مجدد طرح، این مصوبه خلاف موازین شرعی و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: براساس این طرح، بودجه کل کشور باید در دو مرحله و به تفکیک «احکام» و «ارقام» تقدیم مجلس شود به این صورت که در ابتدای آبان ماه هرسال بخش اول بودجه که شامل ماده واحده و احکام موردنیاز برای اجرای بودجه کشور بوده باید ارائه شود.

وی افزود: بخش اول بودجه شامل سقف منابع عمومی دولت، فرازهای عملیاتی، مالی و سرمایه ای و همچنین حدود برآورد منابع و مصارف است و بخش دوم آن نیز که شامل ارقام و جداول است به مجلس ارائه شود.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: بنابراین ساز و کار ارائه بودجه به مجلس با این مصوبه از سال آینده کاملا دستخوش تغییر خواهد شد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها