رئیسی: ایران قوی صنعت قوی می‌خواهد

کد خبر: 1198369

رئیس جمهور با اشاره به اینکه الزامات قوی تر شدن کشور در حوزه های مختلف وجود دارد، گفت: ایران قوی، صنعت قوی می خواهد.

رئیسی: ایران قوی صنعت قوی می‌خواهد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه الزامات قوی تر شدن کشور در حوزه های مختلف وجود دارد، گفت: ایران قوی، صنعت قوی می خواهد.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی با بیان اینکه نا حق و ناروا واحدهای صنعتی دچار تعطیلی و رکود شدند، اظهار داشت: حرکت احیای واحدهای صنعتی باید در همه کشور به راه بیفتد.

وی عنوان کرد: بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و مجموعه تولیدی در کشور راه اندازی شد و این به این معنا که امکان راه اندازی در سنوات قبل وجود داشته است اما این اقدام صورت نگرفته است.

رئیسی ادامه داد: برخی واحدهای صنعتی پنج تا هفت سال تعطیل شدند و خانواده های کارگران این واحدها دچار مشکل شدند و این در حالی است که این واحدها تولید با کیفیت و قابل رقابت داشتند.

وی با بیان اینکه یزد یکی از قطب های صنعتی در کشور است، افزود: متاسفانه خط تولید در واحدهای این شهرک ها تعطیل شده و حاصل آن مدیران غمگین، کارگران افسرده و خانواده های نگران است اما این یک حرکت جهادی می طلبد، ایران قوی لازمه اش علم و فناوری، صنعت قوی، کشاورزی قوی است.

رئیسی ادامه داد: کشور ما الزامات قوی بودن و قوی تر شدن را دارد و همه می دانند با همه تحریم هایی که علیه بخش تولید ما وجود دارد، اراده کارگران پرتلاش، مدیران با کفایت ما در حوزه صنعت و تولید می تواند همه این تحریم ها و تهدیدها را پشت سر بگذارد و کارخانجات و صنایع پیشرفته ای را داشته باشد و قوت را در حوزه تولید رقم بزند.

وی افزود: ایران قوی صنعت قوی می خواهد و جشن و خوشحالی که به برکت نام حضرت زهرا (س) در یزد برگزار شده، رویدادی برای تقدیر از کارگران، مهندسان، صنعتگران و خانواده های آنهاست.

رئیسی تاکید کرد: باید مصمم باشید و بر تلاش خود بیفزایید و هرگز وضع موجود را قانع کننده ندانید و به مقدار موجود اکتفا نکنید و در همه حوزه ها خود را تقویت کنید.

رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم با عنایت خدا بتوانیم در عرصه تولید که مورد تاکید رهبری است، اتفاقات خوبی رقم بزنیم، تولید بسیار مهم است و اگر نقدینگی به سمت تولید سرازیر شود نگرانی نداریم اما اگر به سمت دلالی و فعالیت های غیرمولد برود باید نگران باشیم، اگر تولید رونق پیدا کند، کاهش آسیب های اجتماعی و رشد اقتصادی حتمی است.

وی بیان کرد: اگر تولید رونق پیدا کند، تولید دانش بنیان می تواند کالای برتر را و تجاری سازی آن را رقم بزند و سهم ما را از اقتصاد منطقه سهم بالایی قرار دهد و ما به دنبال احیای این سهم هستیم که این امر با تولید امکانپذیر است نه با سخن.

رئیسی عنوان کرد: با تولید می توان سهم واقعی تولید و صادرات را از آن خود کنیم و در کنار آن رفع دغدغه های خانواده ها، ارتباط صنعت و دانشگاه و … رقم بزنیم.

وی بیان کرد: در استان یزد تولید محور شده و کار دانش پایه و فناوری پایه محور شده و از طرف دیگر، بحث اشتغال قابل توجه است.

رئیس جمهور ادامه داد: زنان در عرصه اقتصادی استان یزد خوش درخشیده اند و توانسته اند تولید را به سهم خود رونق ببخشند و در این روز از آنها که هم در حوزه تولید، هم اجتماعی و هم فرهنگی حضوری اثربخش دارند.

وی اظهار د اشت: از دست اندرکارانی که برای راه اندازی و احیای واحدهای صنعتی اقدام کرده اند قدردانی می کنم و امیدواریم از ظرفیت ها به درستی استفاده شود زیرا این ظرفیت ها می تواند ما را به پیشرفت نزدیک و نزدیکتر کند، این معنا ندارد که ما واحد صنعتی داشته باشیم اما تعطیل باشد یا واحد صنعتی داشته باشیم اما با نیمی از ظرفیت کار کند.

رئیسی بیان کرد: امروز راه اندازی ۷۶ واحد صنعتی راکد، لبیک به مقام معظم رهبری است و از استاندار یزد قدردانی می کنم که در راستای تحقق سیاست های دولت و رهنمودهای رهبری در حال فعالیت است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها