امیر عبداللهیان: فلسطین زنده است/ عادی سازی روابط عربی-اسرائیلی دیناری نمی‌ارزد

کد خبر: 1198795

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: فلسطین و قدس شریف همچنان موضوع اول جهان اسلام است و تا زمانیکه دولت فلسطین در سراسر خاک و سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس شریف شکل نگیرد، فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام خواهد بود.

امیر عبداللهیان: فلسطین زنده است/ عادی سازی روابط عربی-اسرائیلی دیناری نمی‌ارزد

حسین امیر عبداللهیان در ادامه سفر به سوریه، شنبه شب در نشستی  با تعدادی از مسؤلان و اعضای برجسته گروههای مختلف مقاومت فلسطینی دیدار و رایزنی  کرد.

 در ابتدای این نشست، «مهدی سبحانی» سفیر  ایران در سوریه، طی سخنانی ضمن خیرمقدم به وزیر امور خارجه و هیئت همراه و نیز مهمانان فلسطینی حاضر در نشست، بر اهمیت و محوریت مسئله‌ فلسطین در جهان اسلام تاکید کرد و نسبت به وجود ارتباط و مشورت‌های مستمر سفارت کشورمان و مسؤلان گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق اظهار خرسندی کرد .

وی همچنین یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را که نقشی بی‌بدیل در حمایت از مقاومت در فلسطین و محور مقاومت ایفا کرد، گرامی داشت.

در  این نشست همچنین ، تعدادی از مسولان گروه‌های فلسطینی به نمایندگی از جمع، طی اظهاراتی، ضمن تبیین اجمالی آخرین وضعیت فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، از حمایت‌های دائمی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و ملت و مقاومت آن تشکر و قدردانی کردند.

در ادامه این نشست، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی از دیدار صمیمانه با مسئولان و شخصیت‌های برجسته فلسطینی مقیم سوریه اظهار خرسندی کرد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن ادای احترام به شهدای مقاومت فلسطین، یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت را گرامی داشت.

وی تشکیل این جلسه در پایتخت سوریه با حضور مسئولان و نمایندگان برجسته گروههای مقاومت فلسطینی را نشان دهنده انسجام بیشتر و وحدت محور حامی فلسطین دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران افزود : فلسطین و قدس شریف همچنان موضوع اول جهان اسلام است و تا زمانی که دولت فلسطین در سراسر خاک و سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس شریف شکل نگیرد، فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام خواهد بود.

امیرعبداللهیان افزود : آمریکا و متحدانش سالیان متمادی از طرح‌های مختلفی یکی پس از دیگری مثل اسلو، خاورمیانه جدید، خاورمیانه بزرگ، معامله قرن و پیمان ابراهیم رونمایی کردند، اما ملت و مقاومت فلسطین با اتحاد و انسجام و پایداری مثال زدنی خود، تمامی آن طرح‌ها را به زباله دان تاریخ فرستادند.

 امیرعبداللهیان  گفت :عملیات "سیف القدس" اثبات کرد که مقاومت و فلسطین زنده است.

وی ادامه داد: حتی  مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر نیز نشان داد که فلسطین زنده است و عادی سازی روابط عربی-اسرائیلی دیناری نمی‌ارزد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه در اراضی اشغالی فلسطین، شاهد تشکیل یک دولت جدید هستیم، افزود : در فلسطین اشغالی تغییر اسم و چهره‌ها چیزی را تغییر نمی‌دهد، بلکه مسؤلان رژیم صهیونیستی از یک تندروی به تندروی دیگر حرکت می‌کنند که سبب آن نیز مشکلات و بحران‌های متراکم امنیتی و اجتماعی در داخل اسرائیل است. البته تندروها در داخل اراضی اشغالی  باعث انسجام بیشتر مقاومت و ملت فلسطین می‌شوند.

وی تصریح کرد: از دیدار با آقایان «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و «زیاد نخاله » دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان و دیدار امشب در دمشق با شما برادران فلسطینی از مسولان حماس و تک تک برادران گروه‌های مختلف فلسطینی حاضر در این نشست، این پیام را دریافت می کنیم که  جریان مقاومت در بهترین حالاتش بسر می‌برد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران  در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست  افزود : برغم توطئه اخیر که برخی طرفها تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را با مداخلات خود و دامن زدن به اغتشاشات تضعیف کنند و یک جنگ شناختی و ترکیبی تمام عیار و همه جانبه را علیه جمهوری اسلامی ایران براه انداختند، اما به فضل خدا و بصیرت مردم ایران، این توطئه شکست خورد.

وزیر امور خارجه همچنین با ذکر یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی و اشاره به نقش ارزنده این شهید در حمایت از آرمان فلسطین و حمایت و تقویت مقاومت، به روح بلند آن شهید والامقام ادای احترام کرد.

ایسنا

حجم ویدیو: 6.34M | مدت زمان ویدیو: 00:02:01 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها