بررسی مدل افزایش حقوق کارمندان در جلسه امروز کمیسیون تلفیق

کد خبر: 1199098

براساس اطلاعات اعلام شده از سوی سخنگوی کمیسون تلفیق مجلس شورای اسلامی، درصد افزایش حقوق کارمندان دولت که در لایحه ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است و همچنین مدل این افزایش، در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.

 بررسی مدل افزایش حقوق کارمندان در جلسه امروز کمیسیون تلفیق

پیش از این جزییاتی از جلسات کمیسون تلفیق مطرح شده بود. براین اساس به احتمال زیاد روز سه‌شنبه، جمع‌بندی نهایی در رابطه با کلیات بودجه انجام می‌گیرد. سپس روز یکشنبه هفته آینده گزارش کمیسیون در خصوص کلیات به صحن ارائه خواهد شد و رییس جمهور نیز در این روز برای دفاع از لایحه بودجه به مجلس خواهد رفت.

در صورت تصویب کلیات بودجه در مجلس، فرآیند بررسی جزئیات بودجه در کمیسیون تلفیق و سپس صحن مجلس آغاز خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی ردیف‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1401 در جلسه امروز کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای جلسه امروز رییس مجلس تاکیداتی در خصوص اضافه نشدن به سقف بودجه، جلوگیری از بی‌انضباط مالی، عدم بیش‌برآوردی در منابع و واقعی بودن مصارف، حمایت مالیاتی از کسب و کارهای کوچک، حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی، حوزه اشتغال، معیشت و مسکن داشت که حتما در جزئیات بودجه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حوزه بررسی مصارف اولین مهمان کمیسیون تلفیق رییس سازمان برنامه و بودجه و معاونین سازمان هستند. در حوزه مصارف از طرح‌های تملک دارایی سرمایه وهدفمندسازی یارانه‌ها آغاز خواهیم کرد. در لایحه بودجه دولت برای یارانه‌ها 360 همت، برای یارانه نان 104 همت پیش‌بینی کرده است.

زارع با بیان اینکه افزایش حقوق در کلیات دولت 20 درصد در نظر گرفته شده است، گفت: براین اساس حداقل حقوق 7 میلیون تومان و معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد نیز همین رقم در نظر گرفته شده است. در بحث ایجاد صندوق‌های پیشرفت در استان‌ها، برای هر استان هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

15 همت نیز برای صندوق تثبیت بازار سرمایه پیش‌بینی شده است. 10 درصد منابع هدفمندسازی یعنی 69 همت برای حوزه سلامت و 46.5 همت برای پزشک خانواده در نظر گرفته شده است.

بررسی میزان و مدل افزایش حقوق کارمندان دولت در جلسه بعد از ظهر کمیسیون تلفیق

همچنین در جلسه مشترک کمیسون تلفیق با رییس سازمان برنامه و بودجه، تفاوت‌های بودجه سال 1402 با بودجه سال جاری مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به نکات مطرح شده در کمیسیون تلفیق، در لایحه بودجه سال 1402، برخی سرفصل‌های تبصره 14 که ماهیت یارانه‌ای نداشته است وارد بودجه عمومی شده است. به عبارت دیگر بخشی از تبصره 14 به دلیل اینکه ماهیت آن هزینه‌ای و مربوط به بودجه عمومی بوده است وارد همین بخش شده است.

لازم به ذکر است، با این وجود این اقدام ابهاماتی دارد چرا که طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای شفاف‌سازی منابع و مصارف این تبصره انجام شده بود اما هم‌اکنون شاهد هستیم که دوباره سردرگمی در خصوص این تبصره بسیار مهم بودجه دولت به وجود آمده است.

یکی از نکاتی که در جلسه مشترک کمیسیون تلفیق و رییس سازمان برنامه و وبودجه مورد انتقاد قرار گرفته است، بحث افزایش 20 درصدی شاغلین و بازنشستگان است.

گفتنی است، براساس گفته‌های سخنگوی کمیسون تلفیق، امروز بعد از ظهر، میزان و مدل افزایش حقوق  کارکنان، شاغلین و بازنشستگان را بررسی خواهد شد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها