تاکید امیر عبداللهیان بر حقابه ایران از ارس

کد خبر: 1199439

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مرتبط با منابع آبی‌ و حقابه ایران از ارس تاکید کرد.

تاکید امیر عبداللهیان بر حقابه ایران از ارس

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مرتبط با منابع آبی‌ و حقابه ایران از ارس تاکید کرد.

 به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان که بنا به دعوت رسمی «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه صبح روز سه شنبه در راس هیئتی سیاسی به ترکیه سفر کرده است، در دیدار با همتای ترکیه ای خود مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف دوجانبه ، مسائل منطقه و تحولات مهم بین المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور همسایه در ابعاد مختلف را با اهمیت خواند و با توجه به تبادل هیئت های عالی‌رتبه بین دو کشور، بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های روابط در حوزه های مختلف خصوصا در چارچوب کمیسیونهای مشترک همکاری و شورای عالی روابط دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه های مرتبط با منابع آبی‌ و حقابه ایران از ارس و همچنین استمرار تبادل نظر در بخش‌های ذیربط در زمینه موضوعات زیست محیطی و همکاری های استانی و فعال سازی هرچه بیشتر بازارچه های مرزی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

همکاری‌های فی‌مابین در موضوعات مهم منطقه از جمله قفقاز و به‌ویژه تحولات سوریه از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر و رایزنی بین وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بود که در این زمینه حسین امیرعبداللهیان با تاکید بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه برقراری آرامش و ثبات در منطقه و در بین کشورهای همسایه، بر راه حل سیاسی جهت حل و فصل مشکلات بین سوریه و ترکیه، همانگونه که تا کنون مورد خواست و تاکید کشورمان بوده تصریح، و هرگونه اقدام از سوی دوطرف برای نیل به این وضعیت را مورد استقبال قرار داد.

مولود چاوش اوغلو نیز در این دیدار با ارائه ارزیابی مثبت از روابط دو کشور در حوزه های مختلف، بر ارتقای همکاری ها خصوصا با توجه به عزم مقامات عالیه دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

وی تبادل هیئت‌ها در سطوح عالی بین دو کشور را زمینه ساز ارتقای هرچه بیشتر همکاری ها دانست و در خصوص تحولات منطقه در حوزه های قفقاز و سوریه و همچنین همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این زمینه ها به تشریح دیدگاه ترکیه پرداخت./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها