پاسخ میرتاج‌الدینی درباره بودجه تمدید برنامه ششم

کد خبر: 1199520

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بیان اینکه هنوز کمیسیون تلفیق وارد بررسی جزییات لایحه بودجه نشده است، گفت که تاکنون کمیسیون تلفیق مصوبه ای درباره تمدید برنامه ششم نداشته است.

پاسخ میرتاج‌الدینی درباره بودجه تمدید برنامه ششم

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدین اظهار کرد: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در مجلس تشکیل نشده و این کمیسیون بعد از تقدیم لایحه برنامه هفتم از سوی دولت به مجلس، تشکیل خواهد شد لذا هنوز این کمیسیون جلسه ای برگزار نکرده است.

وی درباره اینکه آیا کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، مصوبه ای درباره تمدید برنامه ششم داشته است؟ گفت: کمیسیون تلفیق هنوز وارد بررسی جزییات لایحه بودجه نشده و فقط کلیات لایحه را تصویب کرده است؛ در صورت تصویب کلیات در صحن علنی، کمیسیون وارد بررسی جزییات می شود.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ ادامه داد: بر این اساس تاکنون کمیسیون تلفیق مصوبه ای درباره برنامه ششم نداشته است؛ البته تا آخر سال برنامه ششم جاری است و برنامه هفتم هم تا آخر خرداد نهایی خواهد شد لذا برای این مدت، بندی تصویب می کنیم که تا زمان تصویب برنامه هفتم، برنامه ششم جاری باشد، موضوعی که در بند «و» تبصره ۲۰ لایحه بودجه آمده است.

به گزارش ایسنا، در بند «و» تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمده است: «اجرای احکام مندرج در این قانون در خصوص احکام یک ساله مربوط به سال ۱۴۰۲ بوده و سایر  احکام دارای ماهیت دائمی تحت عنوان قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳) تا زمانی که توسط قوانین دیگر نسخ نشده، دارای اعتبار است. قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه تا زمان تصویب قانون برنامه هفتم توسعه و حداکثر شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تمدید می‌شود».

همچنین با توجه به تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق، گزارش این کمیسیون در دستور کار جلسه یکشنبه (۲ بهمن) مجلس قرار می گیرد. در صورت تصویب کلیات در مجلس، کمیسیون تلفیق وارد بررسی جزییات لایحه بودجه می شود در غیر این صورت لایحه به دولت برای اعمال اصلاحات ارجاع خواهد شد.

امروز برخی رسانه‌ها به نقل از یکی از اعضای هیات رییسه مجلس خبر داده بودند که کمیسیون تلفیق برنامه، تصویب کرده که قانون برنامه ششم تا پایان شهریور ۱۴۰۲ تمدید شود.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها