گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲/ رشد۲۶درصدی اعتبارات عمرانی

کد خبر: 1200183

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در قرائت گزارش این کمیسیون در صحن علنی مجلس از رشد ۲۶ درصدی اعتبارات برای طرح های تملک دارایی‌‎های سرمایه‌ای در لایحه خبر داد.

گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲/ رشد۲۶درصدی اعتبارات عمرانی

 در جلسه علنی روز یکشنبه ( ۲ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، رحیم زارع گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال۱۴۰۲ کل کشور را قرائت کرد.

بر اساس این گزارش لایحه بودجه ۱۴۰۲ پس از اعلام وصول و ارجاع به کمیسیون تلفیق، بلافاصله در دستور کار رسیدگی این کمیسیون قرار گرفت. کمیسیون طی چهار روز با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، نفت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی، روساو کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، کارشناسان مرکز پژوهشها و دیوان محاسبات کشور، نمایندگان بخشهای خصوصی و تعاونی به بررسی موضوع‌های اصلی لایحه (ویژگی‌ها و شاخص‌های کلان اقتصادی، منابع و مصارف، اعتبارات استانی، بودجه بانکها و شرکت‌های دولتی و منابع و مصارف هدفمندی) پرداخت و در نهایت در جلسه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱ پس از بیان نظرات مخالفین و موافقین ودفاع دولت، کلیات لایحه با اکثریت آراء به تصویب رسید.

بر اساس جمع بندی این گزارش، سرجمع منابع پیش بینی شده لایحه بودجه قابل حصول است. هرچند در چند مورد از اجزاء منابع بیش برآوردی وجود دارد لیکن در اجزای دیگر این منابع قابل جبران است این امر در خصوص مبانی و فروض برآورد منابع نیز مصداق دارد در مجموع ساختار منابع پیش بینی شده در لایحه قابل قبول ارزیابی می‌شود.

همچنین در بخش مصارف، آنچه در سرفصل هزینه‌ها و تملک دارایی‌های مالی پیش بینی شده است اجتناب ناپذیر ارزیابی می شود و رشد ۲۶درصدی اعتبارات برای طرح های تملک دارایی های سرمایه‌ای می‌تواند با روش‌های پیش بینی شده در لایحه برای تامین مالی از محل مشارکت با منابع غیر دولتی و بازارهای مالی تلفیق و تقویت شود.

در ادامه این گزارش آمده است: نسبت کسری تراز عملیاتی (فزونی هزینه‌ها بر درآمدها) به کل مصارف بودجه عمومی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲نسبت به پیش بینی عملکرد آن در سال۱۴۰۱بهبود یافته است. در جهت گیری احکام وتبصره‌های بودجه به تقویت سرمایه‌گذاری، رشد اقتصادی و اشتغال، کنترل نقدینگی و ثبات اقتصادی اهتمام شده است که قابلیت بهبود در رسیدگی شور دوم را نیز دارا است. باتوجه به مراتب فوق کمیسیون تلفیق، کلیات لایحه بودجه سال۱۴۰۲کل کشور راتصویب نمود.

متن کامل گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ را اینجا ببینید../ ایرنا

 زارع: بودجه ۵۱۰۹ هزار میلیارد تومانی کشور در سال آینده

رحیم زارع  سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در نشست علنی امروز یکشنبه (2 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 1402 کل کشور با قرائت گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، اظهار داشت: لایحه بودجه سال 1402 کل کشور پس از اعلام وصول و ارجاع به کمیسیون تلفیق لایحه، در دستور کار رسیدگی این کمیسیون قرار گرفت. کمیسیون طی 4 روز و در قالب 11 جلسه رسمی با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بانک مرکزی و همچنین روسا و کارشناسان دستگاه های اجرایی ذیربط و کارشناسان مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات و نمایندگان بخش های خصوصی و تعاونی به بررسی موضوعات اصلی لایحه، ویژگی ها و شاخص های کلان اقتصادی منابع و مصارف و اعتبارات استانی، بودجه بانک ها و شرکت های دولتی و منابع و مصارف هدفمندی پرداختند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 ادامه داد: در جلسه 27 دی ماه 1401 پس از بیان نظرات موافقان و مخالفان و دفاع دولت، کلیات لایحه بودجه با اکثریت آرا به تصویب رسید که اینکه گزارش آن را در راستای اجرای ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرائت می شود./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها