در گفتگو با فردا مطرح شد؛

اروپایی‌ها هشتک «من هم یک سپاهی‌ام» را جدی بگیرند

کد خبر: 1200345

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اگر اروپایی ها سپاه پاسداران را در لیست تروریست قرار دهند قطعا جبهه مقاومت عکس العمل جدی نشان خواهند داد.

اروپایی‌ها هشتک «من هم یک سپاهی‌ام» را جدی بگیرند

گروه سیاسی فردا: طرح اقدام متقابل با مصوبات پارلمان اروپا در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد اما این آخرین واکنش تهران به اقدام اروپایی ها نبود و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به میزان احتمال خروج ایران از ان‌پی‌تی اعلام کرد «اگر اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام متقابلی متصور است».

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار فردا درباره افزایش تنش‌ها میان ایران و اروپا گفت: اروپایی‌ها تحت فشار و شانتاژهای لابی صهیونیستی و معاندان دچار این خطای محاسباتی شدند. آنها نه ملت ایران را شناختند، نه شرایط کشور ما را درک کرده اند و نه قدرت مقاومت را می دانند.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور افزود: اروپایی ها تصور می کردند نظام ایران در آستانه براندازی قرار دارد و این تصور اشتباه آنها را وارد عرصه کنونی کرد. بعد هم این مسئله فقط درباره ایران نیست. اگر اروپایی ها سپاه پاسداران را در لیست تروریست قرار دهند قطعا جبهه مقاومت عکس العمل جدی نشان خواهند داد.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: هم اکنون در جبهه مقاومت هشتکی تحت عنوان «من هم یک سپاهی‌ام» زده می شود، آن وقت اگر اروپایی ها بخواهند همین مسیر را ادامه دهند مسئله بُعد جهانی پیدا می کند و دیگر فقط مسئله ایران مطرح نیست. به نظر می آید همچون دفعه قبل که اروپایی ها سفرای شان را از تهران فراخواندند و بعد از مدتی با عذرخواهی برگشتند، این بار نیز در حد یک مانور سیاسی اقدام خواهند کرد و وارد اقدام عملی نمی شوند.

وی با اشاره به اقدامات ضدتررویستی سپاه افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها سد مقابل مهاجرت تروریست ها به اروپا است، کافی است سپاه سدهایی که مقابل این سیر مهاجرت است بردارد، آن زمان خواهد بود که اروپا درگیر ناامنی بسیار گسترده و فراگیر خواهد شد.

کنعانی مقدم با اشاره به اعلام وصول طرح اقدام متقابل با مصوبات پارلمان اروپا در مجلس گفت: زمانی که ترامپ سپاه را در لیست ترویست قرار داد، مجلس شورای اسلامی قانونی را مصوب کرد که براساس آن نظامیان آمریکایی از نگاه ایران تروریست شناخته می شوند.

وی ادامه داد: معتقدم باید صبر کنیم قطعنامه پارلمان اروپا در مقام عمل چه وضعیتی پیدا می کند چون باید نخست در شورای اروپا بررسی شود، سپس وزرای خارجه کشورهای اروپایی درباره اش نظر دهند و در نهایت پارلمان های کشورهای عضو اتحادیه اروپا آن را به تصویب برسانند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: نخست باید مشخص شود این اقدام اروپایی ها تبلیغاتی و سیاسی است یا جنبه عملیاتی و اجرایی دارد؛ قطعا هر شکلی باشد ما نیز اقدام متقابل را انجام می دهیم. ما می توانیم فعلا روی همان مصوبه قبلی مجلس پافشاری کنیم و بگوییم «هرکس دیگری هم بخواهد همچون آمریکا رفتار کند، همان اقدام را علیه اش انجام می دهیم»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها