زارع‌پور: طبق قانون، مخابرات یک شرکت خصوصی است

کد خبر: 1200638

وزیر ارتباطات در جلسه علنی مجلس: شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است و به عنوان وزیر ارتباطات دو نقش در برابر این شرکت دارم یکی تنظیم‌گری همه اپراتورها و دیگری پاسخگویی در برابر کوتاهی این شرکت در ارائه تلفن یا اینترنت.

زارع‌پور: طبق قانون، مخابرات یک شرکت خصوصی است

 عیسی زارع پور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال عباس مقتدایی مبنی بر علت عدم اجرای قانون در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات، اظهار داشت: ما در وزارت ارتباطات پس از تصویب قوانین برای تبدیل وضعیت ایثارگران اقدامات گسترده‌ای را آغاز کردیم و در بخش‌های مختلف این وزارتخانه تبدیل وضعیت انجام شده است.

وی بیان کرد: در ۹ دستگاه تابعه وزارتخانه تا به امروز بالغ بر ۲۳۷۳ نفر مشمول قانون شده و تبدیل وضعیت صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در وزارت ارتباطات ۹۰ نفر، در شرکت ارتباطات زیرساخت ۷۸۸ نفر، در شرکت ملی پست ۷۳۰ نفر، در سازمان فضایی ۴۱ نفر، در پژوهشگاه فضایی ۹۵ نفر، در پست بانک ۳۷۴ نفر و در شرکت پیام ۳۶ نفر و در مجموع بالغ بر ۲۳۰۰ نفر تبدیل وضعیت شدند.

زارع‌پور تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده و دیگر سهامدار عمده آن دولت نیست. طبق قانون تجارت اکنون شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است و بنده به عنوان وزیر ارتباطات دو نقش تنظیم‌گری همه اپراتورها و پاسخگویی در برابر کوتاهی این شرکت در ارائه تلفن یا اینترنت را در برابر این شرکت دارم.

وی با بیان اینکه دولت در امور داخلی شرکت مخابرات ایران و عزل و نصب در این شرکت و به کارگیری نیروی انسانی در آن نقشی ندارد، گفت: در ترکیب هیئت مدیره این شرکت تنها یک عضو از طرف دولت وجود دارد و ۲۰ درصد سهام آن در دست دولت است. تصمیمات کلان در این شرکت با نظر سهامدار عمده صورت می‌گیرد و طبق قانون تجارت شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بنده در آنجایی که قانون تاکید کرده و ابزار و اختیار داشتم به وظیفه خود عمل کرده و تاکنون بیش از دو هزار نفر تبدیل وضعیت شدند، اما در مورد شرکت مخابرات ایران از پنج عضو هیأت مدیره آن تنها یک عضو آن را دولت تعیین می‌کند و ۲۰ درصد سهام دولت در این شرکت مدیریتی نیست. علی‌رغم این‌که بنده از نظر قانونی در شرکت مخابرات نمی‌توانم دخالت کنم، اما بی‌تفاوت نبوده و این موضوع را با برگزاری جلسات با هیأت مدیره مخابرات دنبال کردم.

زارع پور گفت: مجلس شورای اسلامی منابعی را در بودجه سال جاری و بودجه سال گذشته برای تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی تعیین کرده است اما آیا ما این منابع را برای بخش خصوصی پیش بینی کرده‌ایم که امروز از آنها انتظار داریم تبدیل وضعیت را انجام دهند؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بخش خصوصی را وادار به انجام تبدیل وضعیت کرده و بار مالی به آن تحمیل کنیم بدون آنکه یک ریال به آن پرداخت کنیم. اکنون بیش از ۶ هزار نفر در شرکت مخابرات مشمول قانون تبدیل وضعیت شدند که اجرای این قانون سالانه هزار میلیارد تومان بار مالی برای این شرکت خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنده در حوزه تلفن و اینترنت باید پاسخگو باشم اما موضوع تبدیل وضعیت را پیگیری کردم و این شرکت نیز علی‌رغم مشکلات مالی فراوان این موضوع را پذیرفته و فرآیند تبدیل وضعیت را آغاز کردند.

زارع‌پور متذکر شد: در ۱۱ دی ماه نیز به استان‌ها ابلاغ شده تا لیست افراد مشمول این قانون استخراج شود اما در نامه‌ای که مدیرعامل شرکت مخابرات به بنده ارائه کرده و بنده یک نسخه آن را به مقتدایی داده و نسخه دیگری اکنون تقدیم هیأت رئیسه می‌کنم، تاکید شده که فرآیند تبدیل وضعیت را شروع می‌کنند و در سال ۱۴۰۱، هزار نفر و در ماه‌های بعدی سایر افراد مشمول در شرکت مخابرات تبدیل وضعیت خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ما از شرکت مخابرات انتظار داریم به سمت توسعه تلفن ثابت و اینترنت و فیبر نوری برود، نه اینکه منابع محدودی را که در اختیار دارد، در جای دیگری خرج کند و سپس بنده باید پاسخگوی نمایندگان درباره عدم توسعه تلفن و اینترنت باشم. برای اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران باید مقدمات قانونی آن فراهم شود./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها