آقای رسایی کمی جست‌وجو و مطالعه کنید!

کد خبر: 1201121

بهتر است آقای رسایی قبل از اظهارنظر، کمی بیشتر جستجو و مطالعه کنند و از ایراد اتهامات ذهنی خود به اشخاص تحذیر داشته باشند.

آقای رسایی کمی جست‌وجو و مطالعه کنید!

گروه سیاست سایت فردا/ مصطفی منتظری: آقای رسایی در اظهاراتی در مازندان به دکتر قالیباف حمله کرده که چرا مبارزان علیه بی‌حجابی را تضعیف می‌کنی و در جای دیگر رئیس مجلس را متهم کرده که او کادو شده حرف‌های روحانی درباره عدم وظیفه دولت برای بردن به بهشت را می‌زند. رسایی گفته که اولین دوقطبی عالم را خدا بین حق و باطل ایجاد کرد و حال قالیباف می‌خواهد «هر دو قطبی» را در جامعه از بین ببرد.

شاید لازم است آقای رسایی نیز مانند دیگر برادران سوپرانقلابی کمی مطالعه و کمی جستجو کنند. قالیباف در همان برنامه ملک سلیمان نسبت به «هنجارشکنان» و کسانی که قانون را نقض می‌کنند سخن گفته و لزوم برخورد «قانونی» برای این افراد را متذکر شده است. او معتقد است نباید در جامعه دوقطبی ایجاد نمود. توجه کنید که در «جامعه»؛ یعنی برخلاف تصور آقای رسایی، تاکید باید بر روی جامعه باشد نه بر روی «هر دوقطبی». بدین معنا که جامعه ایرانی در کلیت آن باید با هم متحد و یکپارچه باشد همانگونه امام (ره) و رهبری معظم انقلاب برآن تاکید داشتند و دارند. حالا این حرف که «هر دو قطبی که این اتحاد را به هم بزند نادرست است»، حرف غلطی است و ناقض دوقطبی حق و باطل است؟ ایراد آقایان سوپرانقلابی این است که خود را در مقام حق می‌نشانند و سپس هرکسی از مردم را که با نظر آنها مخالف است را باطل نام می‌گذارند، بعد هم انتظار دارند ما این دوگانه را همان دوگانه‌ی الهی ببینیم؛ حال اینکه تاکید امام (ره) بر مردم‌گرایی فارغ از این دوگانه‌سازی‌هاست. علاوه براین، اظهارات قالیباف در پنج ماه گذشته نسبت به دشمنان داخلی و خارجی واضح است و اگر آقای رسایی کمی جستجو و مطالعه کنند، متوجه می‌شوند که او کاملا بر مرزبندی با دشمنان تاکید داشته و دارد و جامعه را نیز به این مرزبندی دعوت کرده است اما این دوقطبی مورد نظر آقای رسایی که مردم را نصف می‌کند را نادرست می‌داند.

اما درباره‌ی وظیفه حکومت برای بردن به بهشت یا برعکس آن؛ جمله رهبری که در انتهای همین کلیپ آقای رسایی گذاشته شده، پاسخ او و دوستان اوست. ایشان پس از برشمردن این وظیفه اساسی برای حکومت اسلامی می‌فرمایند: «اینجا بحث زور و فشار و تحمیل نیست؛ بحث کمک کردن است ... ما باید راه را باز کنیم، ما باید کار رو تسهیل کنیم برای مردم، بتوانند خودشان را به بهشت برسانند». این همان نقطه ممیزه نگاه انقلابی و سوپرانقلابی است. در یک نگرش، رهبری و انقلابیون راستین مانند حاج قاسم معتقدند که این وظیفه حکومت اسلامی باید با کمک مردم، همراهی مردم، بر دوش خود مردم و البته با کمک و راه‌سازی حکومت اسلامی انجام شود و زور و فشار درباره آن بی‌نتیجه است. و در نگاه سوپرانقلابی‌ها این مسیر باید طی شود، مهم نیست مردم را با زور ببریم یا با آبنبات. اینها معتقدند رفتارهای سلبی که مردم را از انقلاب دور می‌سازد مهم نیست، آنچه مهم است اجرای کامل منویات و قواعدی است که آنها بر اساس برداشت خود اولویت می‌دانند. خب نتیجه این رفتار در سه دهه اخیر چه شده است؟ آیا وضعیت حجاب بهبود یافته یا حداقل در وضعیت سابقش باقی مانده؟ آیا آن بخشی از جامعه که از انقلاب دور بوده‌اند، به آن نزدیک‌تر شده‌اند؟ پاسخ واضح است. قالیباف معتقد است که برای این امور باید با مردم همراه شد، باید آنها را کمک و راهنمایی کرد اما نباید با آنها لجبازی کرد. اینها به معنای مدارا با بی‌قانونی و رفتارهای هنجارشکنانه نیست بلکه به همان معنی است که در رفتار و گفتار حاج قاسم بروز می‌کرد.

لذا بهتر است آقای رسایی قبل از اظهارنظر، کمی بیشتر جستجو و مطالعه کنند و از ایراد اتهامات ذهنی خود به اشخاص تحذیر داشته باشند. البته باید به ایشان توصیه کرد که حداقل از حاج قاسم سخن نگویند و از او نقل قول نکنند. اظهارات و توییت های ایشان در زمان حیات آن شهید سعید پیش روی ماست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها