در نشست مسئولان بنیاد مسکن با رئیس مجلس مطرح شد؛

تاکید قالیباف بر توجه به روستا به عنوان یکی از مسائل برنامه هفتم

کد خبر: 1201162

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با مسئولان بنیاد مسکن بر توجه به روستا به عنوان یکی از مسائل برنامه هفتم تاکید کرد.

تاکید قالیباف بر توجه به روستا به عنوان یکی از مسائل برنامه هفتم

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با مسئولان بنیاد مسکن بر توجه به روستا به عنوان یکی از مسائل برنامه هفتم تاکید کرد.

محمدباقر قالیباف صبح امروز (پنجشنبه ۶ بهمن ماه) در جلسه‌ای با مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و دهه مبارک فجر گفت: درباره مباحث مربوط به روستاها ما نیازمند یک طراحی جامع‌تری هستیم، البته بنده زمانی موضوعات مربوط به آمایش را دنبال می‌کردم و چند سالی است که پیگیر محرومیت زدایی و توانمندسازی هستم.

وی تاکید کرد: به هر حال با وجود انتقال برق، گاز و آب اما نتوانسته ایم به روستاها آن طور که باید و شاید رسیدگی کنیم، البته بخش‌هایی از این مشکلات ممکن است نتیجه اشکالات ساختاری، بخش‌هایی نتیجه تعدد مدیریتی و یا تعدد در سیاستگذاری باشد.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه روی این موضوعات باید در برنامه هفتم کار شود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر این مسئله تاکید داشتند که برنامه هفتم برنامه‌ای، مسئله محور باشد و با همراهی دولت، این ظرفیت در مجلس و مرکز پژوهش‌ها هم هست که ما در برنامه هفتم روستاها را به معنی عام خودش یکی از مسائل کشور تلقی کنیم.

قالیباف بیان کرد: از این جهت می‌توان پیش از ورود به بحث برنامه هفتم توسعه، وقتی را تعیین کرد تا از تجربیات دوستان در این حوزه استفاده شود و واقعاً یک سیاست مشخصی در برنامه هفتم برای این مسئله مدنظر قرار گیرد./مهر

حمایت مجلس شورای اسلامی از برنامه های عمران روستایی

مجلس شورای اسلامی از برنامه های توسعه عمران روستایی در لایحه بودجه سال آینده حمایت می کند.

4405230

 به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این موضوع در دیدار اخیر اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن با رئیس قوه مقننه اعلام شد. این گزارش می‌افزاید، در دیدار رئیس بنیاد مسکن، اعضای شورای مرکزی و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با آقای دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، گزارش مشروحی از عملکرد بنیاد مسکن در عمران و آبادانی روستاها و همچنین پیشرفت برنامه‌های ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن در شهر و روستا، مسکن محرومین و بازسازی خانه‌های تخریب شده در حوادث طبیعی به رئیس قوه مقننه ارائه شد. دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی و از یادگارهای امام راحل می‌باشد، بر حمایت از برنامه بنیاد مسکن برای تسریع در طرح‌های توسعه عمران روستایی تاکید کرد. رئیس مجلس افزود: در تدوین برنامه هفتم توسعه ضروری است بنیاد مسکن و پژوهشکده سوانح طبیعی برای توسعه و عمران روستاها با توان مضاعف پا به میدان گذارده و مجلس نیز باید از مطالعات انجام شده و پیشنهادات ارائه شده جهت توسعه و عمران روستاها استفاده نماید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها