بروجردی : اقدام اروپا علیه سپاه اجرای دستور آمریکایی‌ها بود

کد خبر: 1201394

رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس تاکید کرد: مصوبه پارلمان اروپا سیاسی و با فشار آمریکایی‌ها انجام شده و فاقد ارزش حقوقی است.

بروجردی : اقدام اروپا علیه سپاه اجرای دستور آمریکایی‌ها بود

علاءالدین بروجردی در تحلیل خود نسبت به مصوبه پارلمان اروپا در مورد تحریم سپاه اظهار داشت: اصولا پارلمان اروپا یک نهاد مشورتی است نه نهاد قانونگذاری بنابراین اقدام انجام شده یک موضع‌گیری سیاسی تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این که کشورهای اروپایی دنباله رو و تابع آمریکا هستند و سیاست های آمریکا در قبال ایران فشار حداکثری است، می‌توان این اقدام پارلمان اروپا را به منظور خوشایند آمریکایی‌ها و اجرای دستور آن‌ها دانست که فاقد ارزش حقوقی است.

رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اعلام حمایت خود از عکس‌العمل مجلس شورای اسلامی در این زمینه گفت: مجلس شورای اسلامی بلافاصله عکس العمل منطقی نشان داد که اگر بخواهد در پارلمان کشورهای اروپایی این موضوع تبدیل به قانون شود، مجلس ایران نیز  بر اساس اصل شناخته شده بین‌المللی عمل متقابل در مقابل آنان انجام می دهد همان طور که با توجه به اقدام آمریکایی‌ها، ارتش آنان را نیز تروریستی اعلام کردیم.

بروجردی با تاکید بر این که اقدام پارلمان اروپا تنها یک مصوبه سیاسی است که با فشار آمریکایی‌ها انجام شده، اظهار داشت: البته در این زمین اقدامی که مجلس شورای اسلامی انجام داد بسیار به هنگام و به موقع بود.

وی درباره این که منافقین و سازمان مجاهدین در این مساله نقش داشته‌اند هم گفت: آن ها که ده‌ها سال است ریزه‌خوار خوان پلید آمریکا و هم پیمانان آنان در منطقه هستند و از هیچ تلاشی با پولی که برخی کشورهای مرتجع منطقه در اختیار آنان قرار می دهند، برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران فروگذار نمی‌کنند و در این گونه قضایا نقش دارند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها