واکنش سازمان ملل به حادثه سفارت آذربایجان

کد خبر: 1201449

سخنگوی سازمان ملل حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم کرد و خواستار مجازات عامل این حمله شد.

واکنش سازمان ملل به حادثه سفارت آذربایجان

سخنگوی سازمان ملل حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم کرد و خواستار مجازات عامل این حمله شد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل حمله مسلحانه روز گذشته (جمعه) به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»،  دوجاریک در جمع خبرنگاران با محکوم کردن حمله به سفارت جمهوری آذربایجان  در تهران گفت: «ما این حمله را که ظاهراً تلفاتی از جمله یک قربانی نیز داشته را محکوم می‌کنیم. ما به خانواده فردی که کشته شده تسلیت می‌گوییم و آرزوی بهبودی هرچه سریع‌تر برای زخمی‌های این حادثه را داریم».

سخنگوی سازمان ملل در ادامه تصریح کرد که حمله به هیأت‌های دیپلماتیک طبق قوانین بین المللی ممنوع است و از دولت‌ها خواست تا گام‌های مناسبی  را برای جلوگیری از هرگونه ورود غیرقانونی و آسیب زدن به هیأت‌های دیپلماتیک در کشورهایشان در پیش بگیرند.

دوجاریک در این خصوص گفت: «ما همچنین متذکر می‌شویم که مقام‌های ایرانی به سرعت تحقیقات را آغاز کرده‌اند و امیدواریم که عامل این حمله مجازات شود».

به گزارش فارس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان صبح جمعه از حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران خبر داد که در پی آن یک دیپلمات این کشور کشته و دو دیپلمات دیگر هم مجروح شدند. این وزارتخانه همچنین اقدام به احضار سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم پس از این حادثه ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است و از رسانه‌ها خواست از گمانه زنی بپرهیزند.

حسین امیرعبداللهیان نیز در پی این حادثه با جیحون بایراموف در این رابطه تلفنی گفت‌وگو کرد و ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه امروز به سفارت جمهوری آذربایجان، پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

وزیر امور خارجه شب گذشته در نشست خبری در محل بیمارستان شهدای تجریش گفت: یافته‌های همکاران ما در بخش قضایی و امنیتی تا این لحظه نشان می‌دهد حمله امروز به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران سازماندهی شده و تروریستی نبوده و اقدامی با انگیزه شخصی بوده است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها