لایحه الحاق دولت ایران به سازمان شانگهای تایید شد

کد خبر: 1201481

سخنگوی شورای نگهبان: لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای» توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف قانون اساسی و شرع شناخته نشد.

لایحه الحاق دولت ایران به سازمان شانگهای تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در شورای نگهبان بررسی و تایید شد.

 هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای از سوی این شورا خبر داد.

وی بیان کرد: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در مرحله قبل از طرف مجلس تصویب و به شورای نگهبان آمد و با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود. ایراداتی مثل ایراد اصل ۱۵ و ۷ قانون اساسی و ابهاماتی از لحاظ ضمائم نسبت به آن مصوبه وجود داشت.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: این اشکالات و ابهامات اخیراً در مجلس شورای اسلامی بررسی و برطرف شد. سپس این موارد در جلسه شورای نگهبان بررسی شد که خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و الان نسبت به این مصوبه اشکال و ابهامی وجود ندارد. نامه رسمی این مصوبه امروز به مجلس ارسال خواهد شد.

طحان نظیف تاکید کرد: این لایحه ضمائم و موافقتنامه هایی نسبت به موضوعات مختلف دارد و هر عضوی که بخواهد با سازمان همکاری شانگهای همکاری داشته باشد، باید این موارد را به تصویب برساند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها