وزیر کشور: تسهیلات ویژه برای زلزله‌زدگان خوی در نظر گرفته می‌شود

کد خبر: 1201760

وزیر کشور با اشاره به توجه ویژه دولت برای تسریع در خدمات رسانی به زلزله زدگان خوی گفت: تسهیلاتی در قالب‌های مختلف برای آسیب دیدگان از زلزله ۵.۹ ریشتری شنبه شب این شهرستان در نظر گرفته می‌شود.

وزیر کشور: تسهیلات ویژه برای زلزله‌زدگان خوی در نظر گرفته می‌شود

وزیر کشور با اشاره به توجه ویژه دولت برای تسریع در خدمات رسانی به زلزله زدگان خوی گفت: تسهیلاتی در قالب‌های مختلف برای آسیب دیدگان از زلزله ۵.۹ ریشتری شنبه شب این شهرستان در نظر گرفته می‌شود.

احمد وحیدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا در منطقه زلزله‌زده خوی افزود: علاوه بر آن، همچون زمین لرزه ۱۳ مهر امسال در این شهرستان، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت نهادهایی نظیر بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تامین لوازم خانگی و مصالح ساختمانی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: این برای سومین بار بود که از مهر امسال در این شهرستان زمین لرزه با قدرت بیش از ۵ ریشتر اتفاق می‌افتد که این امر به همراه پس لرزه‌های متعدد، موجب ترس مردم شده است البته با حضور خوب و به موقع مسوولان به ویژه استاندار آذربایجان غربی، وضعیت به حالت تعادل برگشته است.

وزیر کشور ادامه داد: هم در دفعات گذشته و هم در زلزله اخیر، حضور مسوولان حوزه‌های مرتبط با مدیریت بحران، نیروهای نظامی و انتظامی، سازمان‌های خدمات رسان، نیروهای امدادی و دیگر نهادها در شهرستان خوی برای تسریع در خدمات رسانی به زلزله زدگان بسیار خوب بود.

وحیدی سردی هوا را یکی از مهمترین مشکلات منطقه عنوان کرد و گفت: این امر باعث ایجاد مشکل برای خانواده‌های زلزله زده شده است که تلاش می‌شود با پخش تعداد بیشتری چادر و وسایل گرمایشی و غذای گرم، آسایش بیشتری برای مردم آسیب دیده فراهم کنیم.

وزیر کشور: تسهیلات ویژه برای زلزله‌زدگان خوی در نظر گرفته می‌شود

وی یادآور شد: دنبال اسکان موقت هستیم که این امر از راه‌های مختلف از جمله دادن وام‌ها برای اجاره یا راه‌های دیگر انجام خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به آغاز ارزیابی‌ها در خصوص میزان خسارت وارده تاکید کرد: با توجه به ارزیابی‌ها، آواربرداری و آغاز مراحل بازسازی هم در دستور کار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه شهرستان خوی را لرزاند.

بر اثر این زمین لرزه بیش از ۸۰۰ نفر مصدوم شده و سه نفر جان خود را از دست دادند.

آغاز عملیات آواربرداری و بازسازی خوی طی روزهای آینده

وزیر کشور از آغاز عملیات آواربرداری و بازسازی خوی در پی وقوع زلزله در آذربایجان غربی طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده خوی در آذربایجان غربی، گفت: از ساعات اولیه بروز این حادثه تلخ همه مسئولین در منطقه حضور قوی داشتند و با میدان داری استاندار و فرماندار و همکاری هلال احمر، سپاه، فراجا، اورژانس و همه واحدهای آبرسانی، برق و گازرسانی کار در منطقه آغاز شد.

وی افزود: به سرعت و تا نیمه‌های شب همه ارتباطات تلفنی، آب، برق و گاز برقرار شد و کار دوم یعنی ایجاد کمپ‌های متعدد صورت گرفت و چادرهایی نیز به شهروندان داده شد و کسانی که آمادگی دارند نیز می‌توانند در کمپ‌ها حضور پیدا کنند.

وحیدی ادامه داد: حضور به موقع اورژانس برای رسیدگی به بیماران و مصدومان انجام شد و مصدومین به بیمارستان منتقل شدند. بسیاری از آنها به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان خارج شدند. تعداد محدودی نیز برای اقدامات بیشتر در بیمارستان حضور دارند که البته مشکل خاصی ندارند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دو فوتی در حادثه زلزله داشتیم و یک نفر هم ناشی از وقوع این حادثه سکته کرده است، افزود: آمار فوتی‌ها به صورت کلی به سه نفر رسید اما کسی زیر آوار نیست. در ۷۰ روستا آثار زلزله خود را نشان داده که با حضور نیروهای امداد و نجات هلال احمر بررسی‌های لازم انجام شده و کسی زیر آوار نبوده است.

وی ادامه داد: اسکان اضطراری با برپایی کمپ‌ها و تحویل چادرها آغاز شده و در حال تکمیل است تا اگر افرادی چادر به آنها نرسیده چادر در میان آنها توزیع شود و تلاش برای تهیه غذای گرم در حال پیگیری است تا مردم با آرامش بیشتری این واقعه تلخ را پشت سر بگذارند.

وی تاکید کرد: امیدواریم مرحله بعدی کار یعنی آواربرداری و بازسازی از روزهای آینده آغاز شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها