سکوت اسرائیل پس از شکست حمله به اصفهان

وحشت از توان موشکى ایران

کد خبر: 1201914

حمله نافرجام به تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان بازتاب گسترده اى در رسانه هاى جهان داشته و منابع خبرى رژیم صهیونیستى عامل این عملیات ناکام با هدف ضربه زدن به تاسیسات موشکى ایران معرفى کرده اند.

وحشت از توان موشکى ایران

گروه سیاست سایت فردا: به نوشته وال استریت ژورنال برخى از مسئولین آمریکایى اسرائیل را عامل حمله به یکى از مراکز صنعتى وزارت دفاع ایران در اصفهان دانسته و آن را نخستین عملیات در دوره جدید نخست وزیرى نتانیاهو علیه ایران ارزیابى کردند.

 

بر اساس این گزارش اسراییل در حمله به اصفهان به دنبال ضربه زدن به تاسیسات و توان موشکى ایران بود.

 

روزنامه اورشلیم پوست رژیم صهیونیستى نیز به نقل از برخى منابع در سازمان هاى امنیتى اروپایى نوشت:" اسرائیل عامل این حمله بوده اما سیاست سکوت را در پیش گرفته و نقش خودش را در این حمله تایید نمى کند. بسیارى از سازمان هاى اطلاعاتى و امنیتى غربى نیز موساد را عامل این عملیات مى دانند."

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشى بر اساس ویژگى هاى ریزپرنده مورد استفاده در این حمله نوشت:"این پرنده هاى بدون سرنشین توان انجام پروازهاى طولانى را ندارند و با توجه به موقعیت مکانى اصفهان که از مرزهاى ایران دور است طبیعتا از داخل خاک ایران به پرواز در آمدند. این کوادرکوپترها که با چهار ملخ پرواز  مى کنند نمى توانند فاصله مرزهاى ایران تا اصفهان را پرواز کنند.

در همین حال تلویزیون العربیه مدعى شد نیروى هوایى آمریکا نیز در این عملیات مشارکت داشته اما ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون گفت که هیچ نیروی نظامی امریکایی در این حمله دست نداشته است.

روزنامه یدیعوت احرنوت رژیم صهیونیستى نیز در خصوص این حمله نوشت:" هدف اصلى آسیب زدن به توان موشکى و تکنولوژى هاى پیشرفته ایران بود در حالى که این تاسیسات تحت تدابیر امنیتى و با توان دفاعى ایران محافظت مى شود.

این روزنامه همچنین نوشت:"توان موشکى ایران آنها را در موقعیتى قرار مى دهد که به یکى از قدرت هاى برتر نظامى جهان مبدل شود و بتواند با این توان موشکى تا هزاران کیلومتر خارج از مرزهاى خودش قدرت نمایى کند.

پایگاه خبرى "والا"ى اسراییل نیز با تایید نقش صهیونیست ها در این حمله نوشت:"اسرائیل با حملات سرى و مخفیانه به دنبال جلوگیرى از پیشرفت نظامى ایران است."

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها