موسوی: ۶۰ هزار برنامه به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود

کد خبر: 1202168

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی از برگزاری ۶۰ هزار مراسم به مناسبت دهه فجر خبر داد.

موسوی: ۶۰ هزار برنامه به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود

سید نظام‌الدین موسوی رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه) در آستانه فرا رسیدن دهه فجر در نشست خبری درباره جزئیات برگزاری مراسمات و رویدادهای این ایام گفت: از ۱۲ تا ۲۲ بهمن مراسم های مختلفی در مدارس، دانشگاه ها، مساجد، کارخانه ها، ادارات و سایر اماکن برگزار می شود. برگزاری مراسم روز ۱۲ بهمن در مرقد مطهر امام با سخنرانی رئیس مجلس، نواخته شدن زنگ انقلاب در ۱۱۰ هزار مدرسه و برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها در ۱۹ هزار گلزار شهدا در ۱۳ بهمن، از مهمترین برنامه‌های این ایام است‌.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار برنامه در سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: گروه‌های مختلف سرود، نمایشی، علمی،سیاسی، نقاشی دانش‌آموزی برنامه‌های ابتکاری زیادی در مدارس اجرا خواهند کرد. در سطح دانشگاه، مدارس اردوهای راهیان پیشرفت برگزار می‌شود. دشمن دنبال ناامیدسازی جوانان است و به همین دلیل این اردوها در دانشگاه‌ها و مدارس و مراکز صنعتی، علمی برگزار خواهد شد تا جوانان با دستاوردهای علمی کشور آشنا شوند.

موسوی ادامه داد: در ۸۰ هزار مسجد و ۵۰ هزار پایگاه بسیج نیز برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد. اقلیت‌های دینی نیز در کلیساها، معابد و کنیسه‌های خود مراسم‌های مختلفی برگزار می کنند.۱۳ بهمن نیز مراسم تجلیل از شهدا و ایثارگران ادیان الهی در آرامگاه زرتشتیان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور شد: برنامه دیگری که داریم، جشنواره «ایران آینده و نقش زنان» است که با توجه به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی که در حوزه زنان و فعالیت‌های آنها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورده با حضور ۳۰ هزار بانوی فرهیخته و موفق در سراسر کشور برگزار خواهد شد. یکی از ظلم‌هایی که در حق مردم ایران شده و می‌شود، نادیده گرفتن پیشرفت‌های جدی و حضور فعال زنان در حوزه‌های مختلف است.

وی تاکید کرد: این موفقیت‌ها نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی و انقلاب به موفقیت اجتماعی و علمی بانوان توجه جدی داشته و دارد. ما ارزش‌های اجتماعی و دینی برای بانوان داریم اما هیچ منع و محدودیتی برای حضور و فعالیت اجتماعی بانوان وجود ندارد. در دهه فجر نیز بنا داریم این حضور و فعالیت را تا حد ممکن به تصویر بکشیم.

موسوی با اشاره به اینکه در بیش از پنجاه کشور که نمایندگی فرهنگی داریم، برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کنیم، عنوان کرد: در همه کشورهایی که سفارتخانه داریم، مراسم دهه فجر نیز برگزار می‌شود. با وجود تلاش دشمنان برای مخدوش کردن چهره انقلاب اسلامی، این مراسم با حضور دوست‌داران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. آنها برای حضور در این مراسم به ما پیام داده‌اند. همچنین گروه‌های متعدد فرهنگی و هنری به ۱۲ کشور اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: بر خلاف آنچه دشمن ادعا می‌کند و متاسفانه برخی افراد در داخل کشور به آن دامن می‌زنند و می‌گویند استقبال نمی‌شود، استقبال مردمی از برنامه‌هایی که تا کنون برگزار شده از جمله جشنواره تئاتر فجر بسیار خوب بوده است.

در حال تکمیل...

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها