امیر حاجیلو: دو تیم پزشکی ارتش در حال درمان زلزله‌زدگان خوی هستند

کد خبر: 1202199

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش گفت: دو تیم پزشکی 15 نفره ارتش به همراه پزشکیاران و 12 دستگاه آمبولانس به صورت چادر به چادر در حال معاینه و درمان زلزله‌زدگان خوی هستند.

امیر حاجیلو: دو تیم پزشکی ارتش در حال درمان زلزله‌زدگان خوی هستند

امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش درباره اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به بارش برف شدید در منطقه، نیروهای ما از شب گذشته مسئولیت رساندن اقلام اردوگاهی مانند چادر، پتو و وسایل گرمایشی به 35 روستا را برعهده گرفتند. توزیع این اقلام بین زلزله‌زدگان این 35 روستا از دیشب آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستان صحرایی ارتش با ظرفیت 180 تخت عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته دو بیمارستان ارتش در شهرهای تبریز و ارومیه به صورت پشتیبان در آماده‌باش و در حال خدمت‌رسانی به مصدومان زلزله‌زده خوی هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‎غرب ارتش درباره حضور تیم‌های پزشکی ارتش در منطقه اظهار داشت: با توجه به برودت هوا، زمینه همه‌گیری بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی وجود دارد. باتوجه به این شرایط، دو تیم پزشکی 15 نفره ارتش به همراه پزشکیاران، 12 دستگاه آمبولانس و وسایل فوریت پزشکی به صورت چادر به چادر در حال معاینه و درمان زلزله‌زدگان خوی هستند و داروهای مورد نیاز را نیز در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

 وی با اشاره به آماده‌باش به چهار یگان عمده تیپ های مرند، سلماس، شهید آبشناسان و گروه مهندسی قوشچی عنوان کرد: تجهیزات مهندسی ارتش از جمله 6 دستگاه لودر و بیل مکانیکی جهت بازگشایی معابر و آوار برداری در حال فعالیت هستند.

امیر سرتیپ علی حاجیلو در پایان گفت: به صورت روزانه پنج هزار پرس غذا  در سه وعده صبحانه، ناهار و شام و همچنین 12 هزار قرص نان بین هموطنان زلزله‌زده توزیع می‌شود.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها