قالیباف در مراسم یوم‌الله ۱۲ بهمن:

انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد/ هر جا ایستادیم و مقاومت کردیم، به موفقیت رسیدیم دشمن دنبال دوقطبی‌سازی جامعه است +فیلم

کد خبر: 1202355

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استقلال، آزادی و عدالت از اهدافی است که به دنبال آن هستیم و برای آن هزینه‌ها داده و در این مسیر حرکت کرده‌ایم، گفت: بی‌شک در مسیر این اهداف باید بتوانیم کارآمد حرکت کرده و در ذیل حاکمیت دینی آن را محقق کرده و به پیش ببریم.

انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد/ هر جا ایستادیم و مقاومت کردیم، به موفقیت رسیدیم دشمن دنبال دوقطبی‌سازی جامعه است +فیلم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه) در مراسم یوم الله ۱۲ بهمن در حرم امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امروز ۱۲ بهمن و چهل و چهارمین سالروز ورود امام بعد از چندین سال تبعید به کشور است. امروز روزی بود که امت انقلابی و متدین ایران عزیز ما امام خودش را در جوار شهدا به آغوش کشید.

وی افزود: دیدار امام و امت تاریخی‌ترین لحظه برای همیشه ایران اسلامی بوده است. بنده این روز را به یکایک شما برادران و خواهران خودم تبریک عرض می‌کنم، همچنین میلاد باسعادت امام جواد (ع) را تبریک عرض می‌کنم همچنین فرا رسیدن میلاد حضرت علی (ع)، ماه رجب و اعیاد این ماه را به همه شما مؤمنین اهل بیت عرض تبریک و تهنیت دارم. از اینجا باید به روح شهدا، شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سیدالشهدای مدافعین حرم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درود بفرستیم. در واقع شهدا بودند که با خون خود انقلاب اسلامی ایران و کشور عزیز ما را در سایه امنیت قرار دادند و ما باید در مسیر انقلاب، اسلام، راه امام و تحت تدابیر مقام معظم رهبری به مسیر حرکت مان ادامه دهیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: همچنین باید درود بفرستیم بر روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره)، امامی که برای غیر خدا هیچ کلامی نگفت و هیچ گامی برنداشت، امامی که در عصر مظلومیت دین و معنویت چه در جهان اسلام و چه در این کره خاکی که تحت سیطره کمونیسم و امپریالیسم بود، با تکیه بر خداوند و سنت‌های الهی از درون حوزه‌های علمیه قیام کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل توانست روحیه مبارزه و وحدت را به جوامع اسلامی بدمد و عزت امروز مسلمین و احیای مجدد اسلام مرهون امام و شهداست. در حقیقت امروز در جوار امام و شهدای انقلاب اسلامی جمع شده ایم، برای اینکه با آنان بیعت کنیم و همچنین بیعت مجددی با مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی گفت: در ستاد دهه فجر که مراسم‌هایی را در این ایام در نظر گرفته اند همه ما باید شاد باشیم و در کنار هم به این روز فرهنگی افتخار کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که همه ما مسئولین خادم و خدمتگذار مردم هستیم و اگر کاری انجام می‌دهیم، یک وظیفه محسوب می‌شود زیرا این انقلاب متعلق به مردم است و مردم صاحب واقعی آن هستند. این اساس رویکرد ما در دهه فجر انقلاب اسلامی و همه امور است.

قالیباف تصریح کرد: خدا را شاکریم انقلاب برای اهدافی که در آن حرکت کرده است، استقلال، آزادی و عدالت را مورد توجه قرار داده است، برای آن هزینه‌ها دادیم و بدون شک به این اهداف به صورتی که باید برسیم نرسیده ایم، اما در مسیر هستیم و در حال حرکتیم. همچنین در ذیل حاکمیت دینی به پیش می‌رویم.

انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد. انقلاب اسلامی بدون حضور مردم اسلامی نیست و مردم اساس این انقلاب هستند زیرا آنان هستند که در میدان حضور دارند و احکام دینی را پیاده سازی می‌کنند.

قالیباف اظهار داشت: یکی از شاخص‌هایی که امام برای انقلاب مطرح کردند، مردمی بودن آن است. در واقع قدرت اصلی امروز ما در برابر دشمنان مردم هستند نه ابزار نظامی و موشک‌های قدرتمند. بدون شک موشک‌های ما مایه قدرت و افتخار ماست اما قدرت اصلی بر مردم است.

وی افزود: بدون شک انقلاب ما در قلب یکایک مردم قرار دارد و ما باید این امر را در همه شئونات زندگی خصوصاً مسئولین مورد توجه قرار دهیم. در عین حال مردم از ما مطالبه دارند که همه اهداف انقلاب را متوازن پیش ببریم. یعنی به همان اندازه که ظلم ستیزی و استکبار ستیزی داریم که از شاخص‌های انقلاب اسلامی است و امام آن را تبیین فرمودند، به همان میزان باید به اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی جامعه توجه و نگاه کنیم.

انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید اهداف انقلاب را متوازن پیش ببریم و حرکت ما به شکلی کاریکاتوری نباشد. بنابراین اگر اشتباهی کردیم مردم به ما تذکر می‌دهند. چون آنها می‌بینند و ما را نقد می‌کنند و اگر لازم شد اعتراض می‌کنند. این اساس باورهای ما از انقلاب اسلامی است و خدا را شاکریم قطار انقلاب روی همان ریلی است که حضرت امام (ره) بنا گذاشته اند و مقام معظم رهبری این پرچم را به دست گرفته و در همان مسیر در راه تحقق آرمان‌های انقلاب و عزت مسلمین پیش می‌روند. بنابراین باید به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کنم که فرمودند این انقلاب بدون نام خمینی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

قالیباف اظهار داشت: اینکه ما در مسیر حرکت انقلاب به طور مطمئن حرکت کنیم دلیل روشنی است که در مسیر شاخص‌هایی است که حضرت امام مشخص فرموده اند. همانطور که امام فرمودند هر موقع دیدید دشمن به شما سخت‌تر می‌گیرد و فشارها را افزایش می‌دهد نشان دهنده این است که شما در مسیر انقلاب حرکت می‌کنید و هر زمان که دشمن از شما تعریف کرد بدانید در راه درست انقلاب قرار ندارید.

وی ادامه داد: این شاخص‌ها است که می‌گوید ما در مسیر قرار داریم هرچند که به مقصد نرسیدیم. سختی‌ها و دشمنی‌های زیادی وجود دارد در عین حال که فرصت‌های زیادی هم داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت مردم خاطرنشان کرد: هرجایی که به مردم خود تکیه کردیم، همیشه گره گشا و موفق بودیم و مهم این است که در این مسیر از ریل خارج نشده و از مسیر خارج نشویم. به امید خدا در مسیر حرکت مان حتماً به مقصد خواهیم رسید. اگر متوقف شویم یعنی اینکه ما منفعل شدیم و این ضعف بزرگی است.

قالیباف تأکید کرد: امام روح اعتماد به نفس را به ما داد. در ۴۴ سال گذشته مقاومت کردیم و راه را ادامه دادیم و به موفقیت رسیدیم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب در مراسم سالگرد امام (ره) در تبیین مکتب امام خمینی سه شاخص را مطرح کردند که عبارت است از عقلانیت، معنویت و عدالت که پایه‌های مکتب امام است. ما باید به اینها توجه کنیم و آنها را اساس کار خود و مسیرمان قرار دهیم.

وی افزود: حضرت امام تکیه بر سنت‌های الهی را رسم و باور خود قرار داده بودند. این از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی بود. در همان خرداد ۱۳۴۲ از حوزه و دانشگاه از نزدیکان و افراد دور به ما می‌گفتند که آن رژیم مستحکم، پرقدرت و ظالم است و حمایت آمریکا را پشت سر خود دارد در نتیجه امکان مبارزه نیست و شما چگونه می‌خواهید مبارزه کنید. اما امام (ره) در مسیر سنت‌های الهی حرکت کردند و دیدید چگونه آن رژیم از درون خود فرو پاشید.

قالیباف تصریح کرد: امام به همه مسئولین می‌فرمودند آنهایی تا انتهای خط با انقلاب همراهند که طعم فقر، استضعاف و محرومیت را چشیده باشند. برای همین محرومان صاحبان اصلی انقلاب هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: باید همه حرکت مان متوازن باشد. ما باید در عین حال که دشمن را تحت نظر داریم، او را می‌شناسیم و از ترس‌هایش آگاه هستیم اما باید ضعف‌ها و اشکالات خودمان را هم ببینیم. و در صدد رفع آنها برآییم. این گونه نباشد که در نقد خودمان به توجیه نقاط ضعف بپردازیم و آنها را خوب ملاحظه کنیم. قدرت حل مسئله و مشکلات را هم باید داشته باشیم. این معنای واقعی خادمی مردم است.

قالیباف گفت: در حوادث اخیر دشمنان ما بر پایه ضعف‌هایمان سوار شدند و شما دیدید که آنان چگونه دنبال ضربه زدن با استفاده از همین ضعف‌ها بودند.

انقلاب اسلامی توانست ایران ما را غنی‌تر و عزیزتر کند

وی ادامه داد: ما باید گوش به فرمان ولی و اماممان باشیم و در مسیر حرکت مان بر سنت‌های الهی توجه کنیم. زیرا انقلاب اسلامی توانست ایران ما را غنی‌تر و عزیزتر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز ما باید توجه داشته باشیم هر کسی ایران را بیشتر دوست دارد، اتفاقاً از انقلابی‌ترین افراد است. این مردم، بسیجیان و ایثارگران و جانبازان ما با تحمل سختی‌ها، اسارت‌ها و تقدیم شهدا به دنبال حفظ ایران عزیز بودند. در حقیقت این جمله درست است که هر کسی دلش برای ایران می سوزد در خط انقلاب است.

قالیباف تأکید کرد: ایران عزیز ما و انقلاب اسلامی روحی است که در کالبد این سرزمین دمیده شده و این دو از یکدیگر جداناشدنی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان انتخابات شاهد بودیم مقام معظم رهبری فرمودند اگر برای جمهوری اسلامی هم نمی‌خواهید رأی دهید به خاطر ایران به پای صندوق‌های رأی بیایید. اگر صادقانه به این کلام مقام معظم رهبری توجه کنیم، آن را باید مبنای کارمان در عمل قرار دهیم. باید سیاست جذب حداکثری را در اداره جامعه مورد توجه قرار دهیم و این وظیفه ماست. دشمن به دنبال دو قطبی سازی و دور کردن مردم از یکدیگر است./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها