حمایت آمریکا از اقدام خرابکارانه اسراییل در ایران

کد خبر: 1202782

ایران برنامه هسته‌ای‌اش را پیش می‌برد. صادرکننده اصلی تروریسم در جهان است. از نیروهایی نیابتی حمایت می‌کند که عمیقا موجب ثبات‌زدایی منطقه می‌شوند. همچنین برنامه موشکی‌اش را هم توسعه می‌دهد. بنابراین، این که ایران هر کسی جز خودش را ملامت می‌کند،‌ چیزیست که با آن مخالفیم.

حمایت آمریکا از اقدام خرابکارانه اسراییل در ایران

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به نامه سفیر ایران در سازمان ملل به دبیر کل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اقدامات و اظهارات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه ایران و حمله ناموفق به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان واکنش نشان داد و از این رژیم حمایت کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نامه امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل درباره اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی که خواستار محکومیت این رژیم از سوی شورای امنیت سازمان ملل شده است، مدعی شد: شنیدن این چنین پیامهایی از تهران بسیار جالب است. این ایران است که یک تهدید برای صلح و امنیت منطقه است و می توانید این را در بسیاری از فعالیتهای آن در زمینه‌های مختلف مشاهده کنید.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در هراس از پیشرفت برنامه هسته ای ایران ونیز نفوذ منطقه ای ایران ادعا کرد: ایران به پیشرفت سریع در برنامه هسته ای خود ادامه می دهد و همچنان بزرگ ترین صادر کننده تروریسم در جهان است و از گروه های نیابتی که ثبات منطقه را برهم می‌زنند، حمایت می کند و همچنان به توسعه برنامه موشکی بالستیک خود ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که شنیدن اینکه ایران به غیر از خود، دیگری را به چنین اعمالی متهم می‌کند، برای ما قابل قبول نیست.

به گزارش ایرنا، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در واکنش به اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در نامه ای به دبیر کل و رئیس دوره ای شورای امنیت گفت: تحقیقات اولیه نشان می دهد که رژیم صهیونیستی مسئول حمله تروریستی به مجموعه کارگاهی وزارت دفاع در شهر اصفهان است و اقدام این رژیم، نقض قوانین بین المللی و محکوم است.

سفیر ایران در این نامه با اشاره به اظهارات ۲۷ ژانویه رئیس رژیم صهیونیستی در مقر ناتو و ۱۶ ژانویه رئیس ستاد ارتش این رژیم نسبت به تهدید به استفاده از زور علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران، از جمله تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل اعتراض کرد.

در این نامه با اشاره به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مصاحبه اخیر با سی ان ان در ۳۱ ژانویه و اعتراف به دخالت این رژیم در اقدامات خرابکارانه و تروریستی در ایران تاکید شده است این رژیم باید پاسخگوی تمامی اقدامات جنایتکارانه و تروریستی ارتکابی علیه ایران باشد و بدون استثنا با عواقب آن مواجه شود.

در نامه نماینده دائم ایران در سازمان ملل به رئیس دوره ای شورای امنیت تاکید شده است شورای امنیت سازمان ملل متحد باید مسئولیت خود بر اساس منشور را انجام دهد و اظهارات جنگ طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی را محکوم و از این رژیم بخواهد که قوانین بین المللی را رعایت کند و به برنامه های خطرناک و فعالیت های مخرب خود در منطقه پایان دهد.

در این نامه تصریح شده است جمهوری اسلامی ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای دفاع از امنیت ملی خود و پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان که لازم بداند محفوظ می دارد./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها