رییس جمهور:

دولت اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده خوی را تامین می‌کند

کد خبر: 1203027

رئیس جمهور برای بازدید از زلزله زدگان به صورت سرزده وارد خوی شد.

دولت اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده خوی را تامین می‌کند

رییس جمهور به منظور بازدید از مناطق زلزله زده از طریق فرودگاه خوی وارد این شهرستان در شمال آذربایجان غربی شد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی صبح یکشنبه برای بازدید از مناطق زلزله زده و دیدار با زلزله زدگان و همچنین شنیدن مشکلات آنان وارد خوی شد.

رییس جمهور در بدو ورود به شهرستان خوی در اولین بازدید به اردوگاه اسکان اضطراری ولیعصر این شهر رفت و ضمن بازدید با ساکنان این اردوگاه‌ گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی قرار گرفت و مسایل و مشکلات مردم را شنید.

دیدار چهره به چهره با مردم و بازدید از اقدامات انجام شده برای زلزله زدگان و همچنین حضور در اردوگاه های زلزله زدگان از جمله برنامه های رییس جمهور در این سفر است./ ایرنا

رییس جمهور: رفع مشکلات زلزله زدگان خوی وظیفه دولت و مسوولان است

ارومیه - ایرنا - رییس جمهور با اشاره به اینکه برای پیگیری و رفع مشکلات مردم مناطق زلزله زده به خوی سفر کرده است، گفت: رفع مشکلات زلزله زدگان خوی وظیفه دولت و مسوولان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جمع مردم زلزله زده ساکن در اردوگاه شهرک ولیعصر خوی افزود: برای رسیدگی به مشکلات مردم منطقه و بررسی حضوری، امروز در جمع مردم این شهرستان حاضر شده‌ام.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های مستمر در خصوص وضعیت زلزله زدگان از سوی معاون اول رییس جمهور، وزرای حاضر در منطقه و مسوولان استانی را دریافت کرده‌ام، گفت: احساسم این بود که خودم بیایم و از نزدیک وضعیت و شرایط را ببینم.

رییس جمهور اضافه کرد: مشکلات منطقه حتما باید سریع مرتفع شود و باید با همه توان این مشکلات را برطرف کنیم تا مردم اینجا بیشتر از این دچار مشکل نشوند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: آنچه که از من بر بیاید، پیگیری می‌کنیم البته مردم منطقه هم با صبوری شایعات را پشت سر بگذارند و به این شایعات که می‌خواهد دل مردم را خالی کند، توجه نکنند.

وی اظهار کرد: مردم این منطقه همواره همراه با انقلاب و نظام بوده‌اند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند، مردمان با صفا و صمیمی هستند و دولت و مسوولان نیز وظیفه خود می‌دانند که به این مردم کمک و یاری کنند.

رییس جمهور از خدمات ارائه شده توسط نهادهای اجرایی، هلال احمر و همه بخش‌ها قدردانی کرد و گفت: امیدواریم آرامش به منطقه برگردد.

شنبه هفته گذشته زلزله ای به قدرت ۵.۹ ریشتر شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند ./ ایرنا

رییس جمهور: دولت اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده خوی را تامین می‌کند

 رییس جمهور با اشاره به اینکه باید به سمت اسکان دائم زلزله زدگان حرکت کنیم، گفت: دولت اعتبارات بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی را تامین می‌کند.

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خوی افزود: بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از زلزله در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با تامین اعتبار، مردم با همکاری دستگاه‌های اجرایی، به سرعت بازسازی را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر، سپاه، بسیج، نیروهای مسلح و دیگر نهادهای فعال در منطقه بسیار خوب کار کرده‌اند و تلاش های بسیاری صورت گرفته است.

رییس جمهور با بیان اینکه مردم هم صبورانه در کنار امدادگران بوده‌اند تا کارها پیش برود، ادامه داد: بخش اول شامل امداد و نجات به خوبی انجام شده و بخش دوم هم که شامل اسکان اضطراری است نیز به خوبی صورت گرفته است.

رییس جمهور با سفر به شهرستان خوی از مناطق زلزله زده این شهرستان بازدید کرد و در جریان مشکلات زلزله زدگان قرار گرفت.

بازدید از منازل مسکونی زلزله زده، بازدید از کمپ های اسکان اضطراری زلزله زدگان، شنیدن مشکلات مردم و دریافت گزارش از مسوولان در خصوص اقدامات اجرایی از جمله برنامه های آیت الله رییسی در خوی بود.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱:۴۴ شنبه هفته گذشته، شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند که خسارت‌های قابل توجهی به بار آورده است.

در این زمین لرزه بیش از ۹ هزار واحد مسکونی آسیب دیده که خسارت های وارد شده به آنها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد بوده است.

همچنین دراین زمین لرزه، علاوه بر فوت سه نفر از هموطنان، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند که اکثر آنها با انجام درمان‌های لازم از مراکز درمانی در خوی، مرند، ارومیه، سلماس و تبریز مرخص شده اند.

برای اسکان اضطراری زلزله زدگان در خوی ۱۰۰ اردوگاه برپا شده و بیش از ۴۰ هزار تخته چادر، ۱۶۰ هزار تخته پتو، ۱۵ هزار عدد بخاری برقی، ۱۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته هم بین زلزله زدگان توزیع شده است.

با توجه به کاهش پس لرزه ها و حادث نشدن پس لرزه طی ۳۶ ساعت گذشته انتظار می‌رود که رفته رفته وضعیت خوی به وضعیت عادی رسیده و روند بازسازی‌ها توسط بنیاد مسکن و نهادهای مسوول آغاز شود./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها