آقای باهنر! اشتباه خود را اصلاح کنید

کد خبر: 1203300

جملات و بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت نابودی اسرائیل قابل انکار و یا هیچ گونه تفسیر دیگری نیست.

آقای باهنر! اشتباه خود را اصلاح کنید

گروه سیاست سایت فردا: در مصاحبه اخیر محمدرضا باهنر نکات عجیبی پیرامون بیانات و دیدگاه‌های امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص رژیم صهیونیستی مطرح شده که شاید نشانه غفلت و یا عدم آگاهی این سیاستمدار اصولگرا باشد اما در نهایت بر مبنای اندیشه ها و مواضع صریح امام خمینی لازم است آقای باهنر نسبت به جبران و اصلاح موضوع نادرست مطرح شده و تحریف بیانات ایشان در موضوع اسرائیل اقدام کند.

محمدرضا باهنر در بخشی از مصاحبه اخیر خودش مدعی شده تردید دارد که امام خمینی گفته باشد اسرائیل باید نابود شود، حال آنکه بیانات امام خمینی در موارد، سال‌ها و مناسبت‌های متعدد و گوناگون پیرامون مسئله فلسطین و ضرورت نابودی رژیم صهیونیستی هیچ پیام و معنایی غیر از این را نشان نمی‌دهد.

در پیام امام خمینی پیش از انقلاب اسلامی در خرداد سال1346 و  همزمان با جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل با آرزوی نابودی رژیم صهیونیستی آمده است: «کراراً دولت‌ها را بخصوص دولت ایران را از اسرائیل و عمال خطرناک آن تحذیر نمودم. این ماده فساد که در قلب ممالک اسلامی با پشتیبانی دول بزرگ جایگزین شده است و ریشه‌های فسادش هر روزی ممالک اسلامی را تهدید می ‌کند، باید با همت ممالک اسلامی و ملل بزرگ اسلام ریشه کن شود.».

بنیانگذار جمهوری اسلامی همچنین در دیدار با نماینده سازمان آزادی‌بخش فلسطین، ابوعمار، تاکید می کند: «ما در قضیه فلسطین همیشه مخالف شاه و اسرائیل و پشتیبانان آنان بوده و با شما هم‌صدا بودیم و مظالم اسرائیل را به گوش ملت ها رساندیم و تا نابودی آن از پا نخواهیم نشست».

همچنین در بخشی از پیام امام خمینی پیرامون نامگذاری روز قدس نیز آمده است: «نمام ملت‌ها قیام کنند و این جرثومه‌ى فساد را به زباله‌دان‌ها بریزند».

بعد از شروع جنگِ تحمیلى نیز، امام همچنان از فلسطین و لبنان در مقابل اسرائیل دفاع مى‌کردند و بر این نکته تأکید داشتند که بعد از رسیدن به حسابِ صدام به کمک آنها در برابر اسرائیل و براى آزادى قدس، خواهند شتافت.

مشهورترین بخش از بیانات امام خمینی در خصوص مسئله فلسطین نیز به همان جمله تاریخی بازمی گردد: «اسراییل یک غده سرطانی است و باید از روی زمین محو شود».

بر این اساس به نظر می رسد جملات و بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت نابودی اسرائیل قابل انکار و یا هیچ گونه تفسیر دیگری نیست و بازنگری در سیاست های جمهوری اسلامی نسبت به مسئله فلسطین و اسرائیل نیز غیرممکن به نظر می رسد حال آنکه مواضع و بیانات صریح امام خمینی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در تاریخ 44 ساله انقلاب نشان می دهد که دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین و ایستادن در برابر ظلم و اشغال رژیم صهیونیستی از جمله مبانی بنیادین انقلاب در حوزه سیاست خارجی و در راستای دفاع از حقوق مستضعفان و مظلومان جهان به شمار می رود و با گذشت زمان وارد نمودن تردید و تشکیک در اینگونه موارد قابل پذیرش به نظر نمی رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها