دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

تحلیل صبح نو از فرمان عفو رهبری؛ عفو به هنگام اقتدار

کد خبر: 1203297

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

تحلیل صبح نو از فرمان عفو رهبری؛ عفو به هنگام اقتدار

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

رسالت: همین جوانانند که باید آینده ایران را بسازند

روز گذشته رهبر انقلاب به مناسبت فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیه با عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمان و محکومان حوادث اخیر موافقت کردند.

رسالت در این زمینه نوشته: از ابتدای وقوع حوادث اخیر خط مشی رهبر انقلاب توضیح و تبیین و ضرورت فرق گذاشتن بین عوامل مختلف شریک در ناآرامی‌ها بود. از همان ابتدا، خط قرمز ایشان امنیت بود و تأکید ایشان، بر توجه به نقش پررنگ دشمن. این نگرش، جامع و قاعده‌مند بود.

رهبر انقلاب چند بار ضرورت اتخاذ رویکرد تبیینی برای برخی عناصر حاضر در اغتشاشات را لازم گوشزد می‌کردند و با بیانی قابل تأمل، به‌کارگیری صرف روش‌های خشن را باطل قلمداد می‌کردند.

کاری که این افراد کردند، یک اعتراض در چارچوب نبود؛ ایجاد اخلال جدی در نظم جاری کشور بود و بسیاری از شعارها، رنگ و بوی اعتراض به یک واقعه خاص را نداشت.

این جوانان و دقیقا همین جوانانند که باید آینده ایران را بسازند. همین جوانانی که چند ماه است از دانشگاه مانده‌اند و زندگی خود و اطرافیان خود را با اخلال مواجه ساخته‌اند؛ همه به خاطر هیچ.

فرهیختگان: بیانیه موسوی؛ پلن بی پادگان تیرانا/ موضع رئیس دولت اصلاحات درباره بیانیه موسوی چیست؟

طراحان آشوب‌های پاییز که خود را فاقد رهبر و نماینده معرفی می‌کردند و مدعی نمایندگی از تمام مردم ایران بودند بعد از شکست‌های پی‌در‌پی به سراغ کسانی رفته‌اند که بتوانند از طریق آنها مقاصدشان را پیش ببرند.

در این زمینه روزنامه فرهیختگان با اشاره به بیانیه اخیر میرحسین موسوی نوشته: منافقین که در پروژه چهره‌سازی از ربع‌پهلوی خود را بازنده احساس کرده و از طرفی وجهه سیاه تاریخی‌شان نیز مانع از چهره‌سازی شده است، برای نباختن قافیه سعی دارند خود را پشت سایر چهره‌های اپوزیسیون پنهان کرده و از ظرفیت آنها به‌نفع خود بهره ببرند.

این مشی زمانی آشکار‌تر می‌شود که شبکه یورونیوز برای تفسیر بیانیه موسوی با اردشیر امیرارجمند، مشاور وی در انتخابات 88 گفت‌وگو می‌کند. مشاوری که همزمان در قامت سمپات منافقین نیز ایفای نقش می‌کند.

رئیس دولت اصلاحات اگر واقعا عزمی برای جدا کردن خود از موسوی دارد بهتر است رودربایستی را با هم‌جناحی‌های رادیکال خود کنار گذاشته و صریحا نسبت به موسوی و بیانیه وی اعلام موضع کند. در‌غیر‌این‌صورت مردم به جای بیانیه انفعالی ترجیح می‌دهند حمایت علنی پیج منتسب به خاتمی از آشوب‌طلبان در روزهای آغازین التهابات را باور کنند.

کیهان: مسئولان فرهنگی به‌جای افراد ناسپاس به هنرمندان واقعی و مردمی توجه کنند

کارزار تحریم جشنواره فجر با وجود برخورداری از پشتیبانی همه‌جانبه رسانه‌ای و فعالیت مستمر ترول‌ها و عناصری که در کار تهدید و حتی پیشنهاداتی به‌منظور تطمیع اهالی هنر بودند به شکست انجامید.

کیهان در این خصوص نوشته: از ویژگی‌های مثبت این جشنواره افزایش فیلم‌های شرکت‌کننده و راه‌یافته به بخش رقابتی نسبت به سال قبل و حضور چهره‌های جوان و بروز استعدادهای جدید است که می‌تواند نویدبخش تزریق خونی تازه به حوزه مهم و اثرگذار سینمای کشورمان باشد.

چرا طی این سال‌ها با وجود اثبات انواع جنایت‌ها و خباثت‌های آمریکا و اروپا علیه مردم ایران، هیچ‌گاه حاضر نشدند جشنواره‌های برگزار شده توسط این کشورها را تحریم کنند؟

کاش مسئولان و متولیان فرهنگی به‌جای تکرار اشتباه گذشته در دادن این همه تریبون و سرویس و معافیت‌های مالیاتی و... و توجه بیش از ظرفیت به افراد ناسپاس، به هنرمندان واقعی و مردمی که معیار مردمی بودنشان آدرس‌های غلط بی‌بی‌سی و اینترنشنال نیست و چهره‌هایی که به احترام مردم و با قدردانی از نظام و انقلاب و با وجود هجمه دیکتاتورهای خفه‌کننده آزادی، از گذشته تاکنون متواضعانه و بدون چشمداشت چراغ جشنواره فجر و هنر و فرهنگ کشور را روشن نگه داشته‌اند بیشتر توجه کنند.

همشهری: گذشتند چون غرض نهایی، دستگیری است نه مچ‌گیری

روزنامه همشهری درباره فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر عفو جمع قابل‌توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر، نوشته: عفو رهبری خبرساز بود؛ آن‌هم بلافاصله بعد از عکس‌های دلنشین جشن تکلیف با فرشته های کوچک و پاک. این‌دو را باید با هم دید. هردو پدرانه است. هم خنده‌های صمیمانه و هم گذشت آموزنده.

محبت پدر برای همه فرزندان است و البته جلوتر از اخمش. چه بسا اخمش نیز از سر محبت است و همه اش نیز از ابتدا تا انتهای دستگیری.

گذشتند چون احساس کردند تلنگری بس است؛ چون غرض نهایی، دستگیری است نه مچ‌گیری. هدایت است نه صرفا مجازات. فرماندهی کل قوا اول معلم است و راهبر.

واپسین پدرانه، انتقال محبت به فرزندان خطا کار بود تا بدانند دوستدار و دلسوز نهایی آنها اسلام است و انقلاب.

روزهای تلخ اغتشاش گذشت؛ اما باید سال‌ها نوشت و نوشت. یکی‌اش پدرانه‌های رهبری.

صبح نو عنوان کرد: عفو به هنگام اقتدار

فرمان عفو مقام معظم رهبری ضمن آنکه با استقبال فراوانی روبرو شده، تحلیل‌ها و دیدگاههای گوناگونی را نیز موجب شده است.

روزنامه صبح نو در این رابطه با اختصاص چندین یادداشت و گزارش به این موضوع نوشته: نظام از موضع اقتدار و نه ضعف با آشوبگران و کسانی که نسبت به حضور در ناآرامی‌ها اظهار پشیمانی کردند، برخورد کرد. این اقتدار البته خلاف آن چیزی است که دشمنان به دنبال آن بودند.

دشمنان در پی آن بودند تا با اعمال فشار و تبلیغات جهت‌دار علیه نظام،‌ اولا جمهوری اسلامی ایران را در مواجهه با اغتشاشگران دچار ضعف و احساسات‌گرایی کنند و ثانیا کاری کنند که چهره نظام، غیرمنعطف تصویر و تصور شود. عفو اخیر رهبر انقلاب همه بازی رسانه‌ای غرب و پیاده‌نظام فارسی‌زبان آنها را برهم زد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها