گلایه سخنگوی دولت: برخی مقامات داخلی لبه دوم تحریم شدند

کد خبر: 1203345

سخنگوی دولت گفت: تورم و خلق پول به وجود آمده در دولت یازدهم و دوازدهم در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بود.

گلایه سخنگوی دولت: برخی مقامات داخلی لبه دوم تحریم شدند

سخنگوی دولت گفت: تورم و خلق پول به وجود آمده در دولت یازدهم و دوازدهم در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بود.

علی بهادری جهرمی پیش از ظهر امروز دوشنبه در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: حجم نقدینگی در سال ۱۴۰۰ مبلغ چهار هزار و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بود یعنی یک بمب و بهمن نقدینگی؛ این نتیجه ۱۰ سال اعتماد به غرب و معطل نگه داشتن کشور به غرب بود.

وی افزود: شاخص‌های اقتصادی بانک مرکزی در دولت یازدهم و دوازدهم اعلام می‌کند تورم و خلق پول در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

بهادری جهرمی بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هزینه‌های جاری تقریباً دو برابر شد. به رغم اینکه حدود ۱۴ درصد بودجه کشور به آموزش و پرورش تزریق می‌شود اما هزینه و اعتبار به امور پرورشی نمی‌رسد و دلیل این است که ما در سیاست‌گذاری مالی علی‌رغم اینکه پول نداشتیم در هزینه جاری افزایش داشتیم؛ یعنی اضافه شدن بدهی روی بدهی و در این روال ناکارآمد مسیری جز خلق تورم باقی نماند.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت باید سال‌ها تلاش کند تا شر بهمن نقدینگی را از دلار و بورس و سکه و ارز و اقتصاد کشور کم کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تحریم‌های فلج کننده به دنبال ضربه زدن به اقتصاد بود تا ایمان مردم به رشد و آینده روشن را زیر سوال ببرد، تصریح کرد: برخی از مقامات داخلی ما لبه دوم این قیچی تحریم شدند و اعلام کردند ما توان پیش بردن کاری را نداریم فقط می‌توانیم آبگوشت بزباش تولید کنیم.

سخنگوی دولت گفت: در زمان شاه نیز نخست وزیر وقت در مجلس گفت ما توانایی ساخت آفتابه گلی را هم نداریم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها