سخنگوی دولت: وضعیت جمهوری اسلامی در حوزه مسائل رفاهی و خدماتی تفاوت محسوسی با گذشته دارد

کد خبر: 1203871

سخنگوی دولت تاکید کرد: در کتاب "کارنامه منتشر نشده" به خوبی می توان دید که وضعیت جمهوری اسلامی در محورهایی مانند مسائل رفاهی و خدمات عمومی تفاوت مثبت محسوسی با گذشته پیدا کرده است.


سخنگوی دولت: وضعیت جمهوری اسلامی در حوزه مسائل رفاهی و خدماتی تفاوت محسوسی با گذشته دارد

سخنگوی دولت تاکید کرد: در کتاب "کارنامه منتشر نشده" به خوبی می توان دید که وضعیت جمهوری اسلامی در محورهایی مانند مسائل رفاهی و خدمات عمومی تفاوت مثبت محسوسی با گذشته پیدا کرده است.

بهادری جهرمی در نشست بررسی و تبیین دستاوردهای ۴۴ ساله جمهوری اسلامی ایران و  آئین رونمایی از کتاب "کارنامه منتشر نشده"، بیان کرد:کتاب "کارنامه منتشر نشده" سعی دارد تصویری واقعی از ایران بعد از انقلاب ارائه دهد. این کتاب با استفاده از آمارهای بین‌المللی نوشته شده است که این آمارها به صورت مقایسه‌ای کشورها را ارزیابی می‌کنند و طبیعتاً نگاه جانبدارانه به جمهوری اسلامی ندارند.

وی با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه‌هایی مانند فرهنگ و مردم‌سالاری در بعد از انقلاب، بیان کرد: با این کتاب می‌توانیم ببینیم که وضعیت جمهوری اسلامی نه تنها در حوزه‌های گفتمانی انقلاب مانند فرهنگ، بلکه در محورهایی مانند مسائل رفاهی و خدمات عمومی که در آن شبهه و سوال وجود دارد و برای کشورهای غربی ملاک ارزیابی است، چه تفاوت مثبت محسوسی با گذشته دارد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نظام شاهنشاهی در ایران مورد حمایت رسمی کشورهای غربی بود، بیان کرد: با کتاب "کارنامه منتشر نشده" می‌توان دید در زمینه‌هایی مانند دسترسی به خدمات بهداشتی و میزان سواد که برای غربی‌ها ملاک ارزیابی است، مسیر تمکین و سازش در دوران پهلوی چه دستاوردی برای مردم ایران داشت و اگر این مسیر ادامه پیدا می‌کرد امروز کشور ما در چه جایگاهی بود ولی با الگوی انقلاب اسلامی که بر مبنای استقلال و مقاومت و رشد درون‌زا است، چه موفقیت‌هایی برای کشور حاصل شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: سخن کتاب کارنامه منتشر نشده فقط این نیست که ما رشد داشته‌ایم، بلکه نشان می‌دهد که نرخ رشد و سرعت حرکت ما علی‌رغم تحریم‌ها با گذشته قابل مقایسه نیست. پژوهشگرانی که این اثر را تولید کردند، هیچ یک جزو مدیران ارشد جمهوری اسلامی نیستند. یعنی کسی کارنامه خودش را ارائه نداده، بلکه نسل متولدین بعد انقلاب آن را تألیف کرده‌اند و این کارنامه‌ای است که آن‌ها از دستاوردهای انقلاب ارائه داده‌اند.

وی افزود:بدون شک رشد ایران اسلامی در منطقه به رشد سایر کشورهای منطقه و جهان اعم از دوست و دشمن نیز کمک کرده و در آینده نیز کمک خواهد کرد، زیرا رقابت سازنده کشورهای منطقه با یکدیگر موجب رشد متقابل آن‌ها می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: وقتی که یک کشور مستقل رشد می‌کند، کشورهای استعمارگر مجبور می‌شوند که بسیاری از خدمات را در کشورهای تحت سلطه‌شان انجام دهند تا آن‌ها در قیاس با کشورهای مستقل عقب نیافتند. از این منظر شک نکنید که بسیاری از امتیازاتی که از جانب قدرت‌های غربی به خیلی از کشورهای رقیب ما در منطقه داده شده، به دلیل دستاوردهای جمهوری اسلامی بوده است. قطعاً نباید به همین میزان از بیان دستاوردهای انقلاب اکتفا کرد و بایستی هزاران اثر مانند کتاب کارنامه منتشر نشده در این زمینه‌ها تهیه و توزیع شود تا با سیاه‌نمایی دشمنان مقابله شود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها