رییس کمیسیون اصل ۹۰: دلالی و واسطه‌گری در همه امور کشور باید حذف شود

کد خبر: 1204065

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: واسطه‌گری، دلالی و امضاهای طلایی باید در همه امور به خصوص در سیستم اداری کشور حذف شود.

رییس کمیسیون اصل ۹۰: دلالی و واسطه‌گری در همه امور کشور باید حذف شود

 رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: واسطه‌گری، دلالی و امضاهای طلایی باید در همه امور به خصوص در سیستم اداری کشور حذف شود.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز پنجشنبه در "رویداد تبادل فناوری فن بازار منطقه ای شرق کشور" در مشهد افزود: از ایده های فناورانه در زمینه حذف دلالی و واسطه گری در کشور حمایت می شود.

وی بیان کرد: ارتباط با مجموعه های فناوری و دانش بنیان ضروری است و در مجلس شورای اسلامی از ایده های فناور با نگاه فرا قوه ای حمایت می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیشترین پرونده قضایی کشور بعد از املاک در حوزه خودرو است که به دلیل فقدان ارائه اطلاعات به مردم و دیگر دستگاه ها رخ می دهد.

وی ادامه داد: از این رو امسال در مجلس به این موضوع ورود کرده ایم و قانون مصوب کرده ایم تا دستگاه هایی که در حوزه خودرو اطلاعات دارند نظیر شرکتهای بیمه ای، پلیس راهور، شرکتهای سازنده خودرو، سازمانهای ثبت اسناد و احوال از طریق یک پلتفرم، اطلاعات لازم را به خریدار و فروشنده ارائه دهند تا پس از انجام معامله مشکلی پیش نیاید.

حجت الاسلام پژمانفر اضافه کرد: این اقدام در قالب قانون تا آخر امسال عملیاتی می شود و با ارسال پیامکی اطلاعات کامل خودرو در اختیار خریدار قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه قانون مزبور ابتدا به صورت یک پیشنهاد به مجلس ارائه شد اما مورد استقبال قرار گرفت، افزود: در کمیسیون اصل ٩٠ از ایده های کمک کننده به مردم و جامعه حمایت می شود و مسیر عملیاتی آنها به صوت تکلیف قانونی فراهم می شود.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ با تاکید بر ضرورت فعال شدن پلتفرم در حوزه نقل و انتقال بار کشور، بیان کرد: هشت باربری بزرگ در کشور وجود دارد که کار را در دست گرفته اند و در مقابل این طرح مقاومت می کنند، در صورتی که صدور بارنامه از طریق پلتفرم انجام شود، جلوی رانت در این حوزه گرفته می شود.

وی تاکید کرد: قانون تسهیل کسب و کار نیز از جمله قوانینی بود که مقاومتهای زیادی در برابر اجرای آن وجود داشت، این قانون امضاهای طلایی را حذف کرد.

پژمانفر تاکید کرد: دولت الکترونیک برای روان سازی ارائه خدمات در کشور باید فراگیر شود، کمیسیون اصل ٩٠ مجلس نیز هم از ایده ها و هم از گزارش تخلفات استقبال می کند.

"رویداد تبادل فناوری فن بازار منطقه ای شرق کشور" با حضور شرکتهای فناور و ایده پردازان در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

این رویداد با حضور فعالان بخش فناوری و فن بازار از ۱۷ استان کشور، بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان و بیش از ۱۰۰ سرمایه گذار و صنعتگر داخلی و خارجی برگزار شد.

در این برنامه تفاهم نامه ها و قراردادهای سرمایه گذاری نیز منعقد شد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها