واکنش نماینده مجلس به طرح «امتداد وحدت» دولت

کد خبر: 1204484

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: مجلس از تصمیم دولت برای ادامه عفوها و «امتداد وحدت» حمایت می‌کند، این مسیر اتحادآفرین باید امتداد یابد چراکه جامعه ایران امروز به وحدت و همبستگی نیاز دارد.

واکنش نماینده مجلس به طرح «امتداد وحدت» دولت

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور پرشور مردم در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب، گفت: آنچه دیروز در خیابان‌های سراسر کشور رخ داد، نشانه میثاق دوباره با امام خمینی (ره) و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه پاندمی کرونا برای مدتی در برگزاری راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن وقفه ایجاد کرده بود، بیان کرد: شیطنت دشمنان و معاندان نظام در راستای آنکه نسل جدید از نظام فاصله بگیرند آغاز شد و آنها می‌خواستند طوری جلوه دهند که دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها از آرمان‌های جمهوری اسلامی فاصله گرفته‌اند؛ اما آنچه دیروز روی داد مشت محکمی بر دهان معاندان، یاوه‌گویان و کسانی زد که برای نسل جوان ایران اسلامی خواب‌هایی دیده بودند.

جعفری بروجنی با تاکید بر اینکه راهپیمایی روز گذشته همه تلاش‌های اخیر دشمن را باطل کرد، ادامه داد: این حماسه نشان داد ملت ایران علیرغم مشکلاتی که وجود دارد، ایراداتی که به حوزه‌های اجرایی وارد است و همه سختی‌هایی که در معیشت با آن مواجه هستند، اما پای نظام، آرمان‌ها و خون شهدا ایستاده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ حماسه کم‌نظیر نه؛ بلکه حماسه‌ای بی‌نظیر بود، دشمن با توجه به وقفه کرونایی تلاش زیادی کرد تا از این فاصله سو استفاده کند. همچنین چند ماه گذشته اغتشاشاتی ایجاد کرد که نشان می‌داد نظام سلطه برای انحراف نسل جوان ایران خیز برداشته است.

وی عنوان کرد: علیرغم آنکه معاندان تلاش بسیاری کردند طوری القا کنند که نسل جوان با آرمان‌های انقلابی ارتباطی ندارند، حماسه ۲۲ بهمن بعد از همه این تلاش‌ها بار دیگر نشان داد جوانان ایران پای ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و از این جهت حماسه بی‌نظیری بود.

جعفری بروجنی با اشاره به اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن بزرگترین نمایش وحدت ملی است و از همه اقشار مردم در این جشن حاضر می‌شوند، اظهار کرد: علیرغم اینکه رهبر انقلاب و بزرگان بر شرکت در این راهپیمایی توصیه کرده و می‌کنند، اما در نهایت مردم مختار هستند که بیایند یا نیایند. با این وجود شاهد هستیم که در این روز از همه اقوام، سلایق و گروه‌های سیاسی حاضر می‌شوند. بنابراین این رویداد نمایش حماسه وحدت ملی ایرانیان است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از این حماسه، عفو گسترده مقام معظم رهبری نشان داد نظام جمهوری اسلامی در کمال اقتدار است، یادآور شد: گاهی عفو از روی ضعف و ناچاری است و گاهی از روی بزرگ‌منشی و رأفت صورت می‌گیرد. عفو گسترده اخیر از روی اقتدار رأفت اسلامی اتفاق افتاد.

وی افزود: قطعاً نظام جمهوری اسلامی جز با معاندین و کینه‌توزان مشکلی ندارد و با مردم خود حتی اگر اشتباهی کرده باشند، پدرانه برخورد می‌کند. این بهترین فرصت برای همدلی و اتحاد ایرانیان بود تا نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و اجازه ندهند برخواهان قشری از مردم را از بدنه جامعه جدا کنند.

جعفری بروجنی درباره تصمیم اخیر دولت تحت عنوان «امتداد وحدت»، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از تصمیم دولت برای ادامه عفوها و «امتداد وحدت» حمایت می‌کند. همچنانکه رئیس مجلس در اولین جلسه بعد از فرمان عفو مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کرد و نمایندگان نیز اعلام کردند که از این تصمیم حمایت و استقبال می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان خاطرشنان کرد: نگاه مجلس بر این است که این مسیر اتحادآفرین امتداد پیدا کند چراکه جامعه ایران امروز به وحدت، یکپارچگی، همبستگی و همدلی نیازمند است.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها