باقری : تبادل پیام‌ها بین دو طرف مذاکره در جریان است

کد خبر: 1204679

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: مذاکرات در چارچوب تبادل پیام‌ها بین دو طرف همچنان ادامه دارد و طرفین در حال تبادل دیدگاه‌های خود با یکدیگر هستند

باقری : تبادل پیام‌ها بین دو طرف مذاکره در جریان است

به گزارش ایرنا، علی باقری در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان با اشاره  به اظهارات رئیس جمهور امریکا درخصوص مرگ توافق هسته‌ای گفت: بعد از صحبت‌های رئیس جمهور امریکا برخی مقامات ذیربط امریکایی درباره موضوع توافق و روند مذاکرات با رسانه‌ها صحبت کردند و همین طور در عمل هم تبادل پیام‌ها همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر امور خارجه درخصوص اغتشاشات اخیر و نقش کشورهای غربی در این زمینه هم افزود: در مورد تحولات و اتفاقاتی که در داخل ایران افتاد، ممکن است آنها یک محاسبات غلطی داشته باشند اما وقتی با صحنه عمل و واقعیت‌های ایران مواجه شدند، دست خود را خالی دیدند و چیزی را در اختیار نداشتند که بخواهند در صحنه مذاکرات آن را نقد کنند.

تضمین، انتفاع اقتصادی؛ آنگاه توافق

وی در مورد موضوع خطوط قرمز ایران در بحث مذاکرات هسته‌ای گفت: یکی از خطوط قرمز و اساسی ما بحث تضمین‌ها بود. باید تضمین‌های اطمینان آوری نزد جمهوری اسلامی ایران باشد تا طرف مقابل پایبند به تعهداتش باشد چراکه هدف اصلی ما در این مذاکرات رفع تحریم‌هاست به گونه‌ای که مردم ما انتفاع اقتصادی از آن داشته باشند.

باقری درباره اضافه شدن تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران به موازات تبادل پیام‌ها گفت: مذاکرات ما معطوف به تحریم‌های اقتصادی است. تحریم‌های اقتصادی در چهارچوب توافقی که در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت و همین طور تحریم‌های جدیدی که توسط دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود باید به طور کامل برداشته شود. وی امضای توافق را منوط به اراده دو طرف دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده است که در چهارچوبی که خطوط قرمزش و منافعش تأمین شود، هیچ مانعی برای نهایی سازی توافق حتی در کوتاه مدت ندارد.معاون وزیر خارجه درخصوص سازش برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی گفت: حرکت صهیونیست‌ها در تعامل با کشورهای منطقه یک ابتکار فعال نیست بلکه یک حرکت منفعلانه است. زیرا صهیونیست‌ها در داخل با مشکل مواجه شده‌اند و موضوع تا حدی برای صهیونیست‌ها حاد شده است و بحث مسلح شدن شهرک‌نشینان در روزهای اخیر در داخل این رژیم مطرح شده است.

روابط ایران و روسیه بعد از جنگ اوکراین

معاون وزیر خارجه درخصوص روابط نظامی بین ایران و روسیه بخصوص بعد از جنگ اوکراین گفت: جمهوری اسلامی با کشورهای مختلف در دنیا ارتباط دارد از جمله تعاملات جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف با کشور روسیه و اوکراین وجود داشته است و این مسأله جدیدی نیست. بعد از جنگ اوکراین هم طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران به روابط خودش با روسیه و اوکراین ادامه بدهد اما جمهوری اسلامی ایران رسماً اعلام کرده است که نسبت به این جنگ بی‌طرف بوده و به هیچ طرفی در جنگ کمک نخواهد کرد و تا به حال چنین کاری نکرده است.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها