دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

وجوه اشتراک ساختارشکنانه در بیانیه‌های خاتمی و موسوی

کد خبر: 1204742

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

وجوه اشتراک ساختارشکنانه در بیانیه‌های خاتمی و موسوی

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جام‌جم: اتحاد اپوزیسیون نیامده ترک برداشت

نشست جرج تاون نیز با همه سروصداهای تبلیغاتی که پیرامونش شکل داده شده نتوانست اختلافات و دعواهای اپوزیسیون را جمع کند.

جام جم در این باره نوشته: درحالی‌که براساس برنامه از پیش اعلام‌شده دانشگاه جورج‌تاون، قرار بود شیرین عبادی حقوقدان، عبدا...مهتدی دبیرکل حزب تروریستی کومله، علی کریمی فوتبالیست و گلشیفته فراهانی بازیگر هم جزو مهمانان این برنامه باشند اما خبری از این چهار نفر نبود و تنها اظهارات‌شان به‌صورت آنلاین پخش شد.

یکی از تناقض‌های مهم و عجیب این هشت نفر «مبارزه‌ وابسته» آنهاست. به این معنا که پشتوانه اصلی مالی و تهیه بودجه‌ و حمایت پولی از این افراد برعهده چند کشور خارجی ازجمله رژیم‌سعودی و آمریکاست و چنین حالتی قطعا مرزهای مبارزه شریف را کیلومترها جابه‌جا می‌کند.

برخی منابع و کارشناسان معتقدند برگزاری یک نشست از سوی ضدانقلاب با محوریت و هماهنگی سازمان اطلاعاتی سیا در واشنگتن یک بار دیگر ارتباطات شبکه همکاری داخلی و خارجی گروهکی را قابل تشخیص و عیان کرده است به‌طوری‌که پروژه جدید سازمان سیا برای هدایت تشکیلاتی اغتشاشات برای روزهای ۲۵ و ۲۷ بهمن برنامه‌ریزی شده است و فراخوان طرح جدید هم از سوی منافقین در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت گسترده در حال پیگیری است کمااین‌که جریان تروریستی کومله هم بر این مولفه تاکید زیادی داشت.

کیهان: وجوه اشتراک ساختارشکنانه در بیانیه‌های خاتمی و موسوی موج می‌زند

در آوردگاه‌های مختلف از جمله آشوب‌های پاییز امسال یکی از مطالبات افکار عمومی از اصلاح‌طلبان روشن کردن موضعشان نسبت به براندازان و تجزیه‌طلبان بود. مطالبه‌ای که عمدتا با سکوت، یکی به نعل و یکی به میخ زدن و یا مواضع همدلانه با اغتشاشگران مواجه شد. به‌تازگی نیز پس از انتشار بیانیه موسوی بسیاری خواستار آن شدند که اصلاح‌طلبان موضع خود را در قبال این بیانیه شفاف سازند.

کیهان در این خصوص نوشته: برخی مدعیان اصلاحات همچنان می‌خواهند خاتمی را که یکی از سران فتنه 88 بوده، تطهیر کرده و بیانیه ساختارشکنانه او را در دایره نظام تعریف کنند.

شاید دلیل حمایت‌های حزبی و جناحی آنها از خاتمی، کورسویی از امید است که عناصر رادیکال اصلاحات برای احیای تحرکات خیابانی در آینده و استفاده ابزاری و البته تکراری از خاتمی می‌بینند.

هر دو بیانیه اخیر سران فتنه (خاتمی و موسوی) وجوه اشتراکی از قبیل متهم کردن نظام به سرکوب، نفی جمهوریت نظام، القای ناکارآمدی و موفق نبودن جمهوری اسلامی در تحقق وعده‌ها، برجسته‌‌‌سازی گزاره براندازی، زیر سؤال بردن انتخابات و حمله به رهبری و حاکمیت اسلامی و... موج می‌زد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها