استقبال رسمی چینی‌ها از رئیس‌جمهور ایران / شلیک ۲۱ گلوله توپ به افتخار رئیسی/ امضای ۲۰ سند همکاری/ چین: به مشارکت برای احیای برجام ادامه می‌دهیم

کد خبر: 1204974

رئیس‌جمهور کشورمان در کنگره ملی چین توسط شی‌جین‌پینگ مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

استقبال رسمی چینی‌ها از رئیس‌جمهور ایران / شلیک ۲۱ گلوله توپ به افتخار رئیسی/ امضای ۲۰ سند همکاری/ چین: به مشارکت برای احیای برجام ادامه می‌دهیم

رئیس جمهور چین در محل کنگره ملی خلق چین به‌صورت رسمی از آیت‌الله رئیسی استقبال کرد.

 «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در محل کنگره ملی خلق چین و به صورت رسمی از آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در راس هیئت عالیرتبه اقتصادی و سیاسی  به این کشور سفر کرده است، استقبال کرد.

در این مراسم همچنین به افتخار رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت عالیرتبه همراه 21 گلوله توپ شلیک شد و هنگام ورود آیت‌الله رئیسی به ساختمان کنگره  مارش خوش‌آمد گویی توسط سه نفر از اعضای گارد احترام نواخته شد.

در مراسم استقبال رسمی، پس از گرفتن عکس یادگاری روسای جمهور ایران و چین، اعضای هیئت‌های عالیرتبه دو کشور معرفی شدند.

در ادامه پس از قرار گرفتن آیت‌الله رئیسی و شی جین پینگ در جایگاه رسمی، سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس روسای جمهور ایران و چین از یگان تشریفات حاضر در مراسم سان دیدند.با استقرار مجدد سران دو کشور در جایگاه رسمی همچنین گارد احترام از مقابل  رئیسی و شی جی پینگ رژه رفتند.

بلافاصله پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات دوجانبه هیئت‌های عالرتبه دو کشور برگزار شد.پس از این نشست اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان ایران و چین در حضور روسای جمهور به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید./ تسنیم

امضای 20 سند همکاری میان مقامات ایران و چین

۲۰ سند همکاری میان مقامات عالیرتبه ایران و چین در حضور رئیسی و شی‌ جین پینگ به امضا رسید.

مراسم امضای 20 سند همکاری و یادداشت تفاهم میان جمهوری اسلامی ایران و چین از سوی مقامات عالیرتبه دو کشور و در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شی جین پینگ برگزار شد.

تفاهمات همکاری در زمینه مدیریت بحران، گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، محیط زیست، تجارت بین‌المللی، مالکیت معنوی، کشاورزی، صادرات، بهداشت و درمان، رسانه، ورزش و میراث فرهنگی از جمله اسناد امضا شده میان مقامات جمهوری اسلامی ایران و چین است.

 این اولین سفر رسمی دولتی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به چین بعد از دو دهه است. دیدار و ملاقات خصوصی با رئیس جمهور چین، دیدار نخست‌وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین با رئیسی، سخنرانی در دانشگاه پکن، ملاقات با ایرانیان مقیم از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر سه‌روزه است.

 شی در دیدر با با رئیسی: به دنبال تعمیق روابط با ایران در تجارت، کشاورزی و زیرساخت‌ها هستیم

رئیس جمهور چین در دیدار با آیت الله رئیسی بر عزم پکن برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

شی در دیدر با با رئیسی: به دنبال تعمیق روابط با ایران در تجارت، کشاورزی و زیرساخت‌ها هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری شینهوا از دیدار رئیس جمهور این کشور با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در پکن خبر داد.

براساس گزارش رویترز، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین در دیدار با رئیسی بر عزم پکن برای تعمیق همکاریها با ایران در زمینه تجارت و کشاورزی و زیرساختها تاکید کرده است.

جین‌پینگ در ادامه به رئیس جمهوری ایران گفت، چین بدون در نظرگرفتن هرگونه تغییر در شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تزلزل ناپذیر همکاریهای دوستانه خود با ایران را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به برنامه ای هسته ای ایران نیز گفت: پکن از ایران در حفاظت از حقوق مشروع خود و حل و فصل مناسب و فوری موضوع هسته ای ایران حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور چین صبح سه شنبه در محل کنگره ملی خلق چین به صورت رسمی از رئیس‌جمهور کشورمان که در رأس هیأت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی به این کشور سفر کرده است، استقبال کرد.

براساس گزارشها، در سفر رئیس‌جمهور به چین قرار است توافقاتی در زمینه حمل و نقل به‌خصوص حمل و نقل ریلی به ارزش حدود ۱۲ میلیارد دلار منعقد شود که شامل پروژه‌هایی نظیر برقی‌کردن قطار سریع‌السیر تهران-مشهد و سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی  است.

آیت‌الله رئیسی در دیدار رئیس کنگره ملی خلق چین:ایران و چین دوستان دوران سخت هستند/ قدردانی از حمایت‌های کنگره ملی خلق چین

رئیس جمهور در دیدار رئیس کنگره ملی خلق چین، ایران و چین را دوستان دوران سخت توصیف و از حمایت‌های سازنده کنگره ملی خلق چین در جهت گسترش همکاری‌های دو کشور قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور چین به این کشور سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های سفر سه روزه خود به چین با «لی جان شو» رئیس کنگره ملی خلق چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور در این دیدار با تأکید بر اهمیت نقش همکاری‌های پارلمانی بر روند توسعه همکاری‌های دوجانبه، از حمایت‌های سازنده کنگره ملی خلق چین در جهت پیشبرد روابط راهبردی ایران و چین قدردانی کرد.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار با اشاره به سطح مناسب روابط دوستانه و قرابت‌های تاریخی دو کشور، از ایران و چین به عنوان دوستان دوران سخت یاد کرد و بر استمرار و تقویت مشارکت جامع راهبردی ایران و چین تأکید کرد.

در این دیدار ضرورت استفاده از ظرفیت ساز و کارهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مورد تأکید قرار گرفت.

در ادامه این دیدار همچنین با اشاره به دستاوردهای کنگره ملی خلق چین در تهیه و تصویب طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای چین، بر تبادل تجربه در این زمینه تأکید شد.

در دیدار نخست وزیر چین؛

رئیس جمهور:سند جامع مشارکت راهبردی ایران و چین نمادی از اراده در توسعه روابط است

رئیس جمهور سند جامع مشارکت راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و چین را نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط دانست و بر ضرورت تلاش دو کشور برای اجرای کامل آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا،‌ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور چین در رأس هیات عالیرتبه اقتصادی و سیاسی به چین سفر کرده است، عصر سه شنبه به وقت محلی پکن با «لی که چیانگ» نخست وزیر چین دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار به پیشینه همکاری‌های تاریخی و ارزشمند دو تمدن بزرگ ایران و چین اشاره و بر توافق های مهم دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و گسترش هر چه بیشتر روابط ایران و چین تاکید کرد.

آیت الله رئیسی با مهم دانستن رویکرد چند جانبه‌گرایی به عنوان محور مشترک در مواضع بین‌المللی دو کشور، بر اهمیت تقویت همکاری‌های ایران و چین در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کرد.

نخست وزیر چین نیز در این دیدار به سابقه تاریخی روابط و وحدت نظر دو کشور در رویکرد چند جانبه‌گرایی در جهان گریزی زد و گفت: مذاکرات سازنده‌ای میان دو کشور در جهت توسعه روابط در موضوعات مختلف در جریان است.

«لی که چیانگ» در ادامه سند جامع مشارکت راهبردی میان دو کشور را از جمله دستاوردهای حاصل از توافق‌های بین تهران و پکن عنوان و بر تمایل چین برای اجرای کامل آن و همچنین تقویت همکاری و هماهنگی با تهران در راستای استمرار روند توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد.

نخست وزیر چین به نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و بر ضرورت همکاری و هماهنگی میان دو کشور برای توسعه امنیت در راستای تامین منافع دو کشور تاکید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب و در دهمین سفر خارجی خود در ۱۸ ماه اخیر به چین سفر کرد که هدف اصلی سفر رئیس جمهور ایران اقتصادی، سیاسی و راهبردی است.

همچنین مراسم امضای اسناد و تفاهم نامه همکاری بین تهران و پکن در حضور رئیسان جمهور و بین وزیران دو کشور در کنگره ملی خلق چین برگزار شد و دو کشور ۲۰ سند همکاری امضا کردند.

رئیس جمهور شهریور ماه امسال و در هشتمین سفر خارجی خود به اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با همتای چینی دیدار و گفت و گو کرده بود که در این نشست دوجانبه، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به طور رسمی از رئیس جمهور ایران برای سفر به پکن دعوت کرد.

حضور در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و چین، دیدار با ایرانیان مقیم این کشور و نشست و گفت‌وگو با اندیشمندان و فرهیختگان برتر چین از دیگر برنامه‌های آقای رئیس‌جمهور در سفر سه روزه خود به این کشور است.

آیت‌الله رئیسی در ۱۸ ماه اخیر به ۹کشور سفر کرد که مقصد نخستین سفر خارجی وی به بیست و یکمین دوره اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در ۲۶ شهریور ماه ١۴٠٠ به میزبانی دوشنبه در تاجیکستان و آخرین سفر وی ۲۰ مهرماه برای حضور در اجلاس سیکا به میزبانی قزاقستان بود.

حضور در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به میزبانی قطر، سفر به مسکو با دعوت رسمی همتای روس و سفر به عمان با دعوت «هیثم بن طارق آل سعید»، اجلاس ‌سران سازمان همکاری‌ اقتصادی (اکو) به میزبانی ترکمنستان، نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر در ترکمنستان، اجلاس شانگهای به میزبانی سمرقند، حضور در مجمع عمومی سازمان ملل مقصدهای وششمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا)، دومین تا نهمین سفرهای خارجی آیت‌الله رئیسی در این مدت بوده است.

رئیس جمهور چین:پکن به مشارکت سازنده در مذاکرات احیای برجام ادامه می‌دهد

رییس جمهور چین به همتای ایرانی‌اش گفت که کشورش به «مشارکت سازنده» در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ رییس جمهور چین به ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی‌اش که طی سفری رسمی از ۱۴ تا ۱۶ فوریه (۲۵ تا ۲۷ بهمن) به پکن رفته است، گفت: چین به مشارکت سازنده در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای[برجام] ادامه خواهد داد.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای[وین] که از مارس ۲۰۲۱ و با روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا آغاز شد، به دلیل برخی مسائل حل‌نشده با وقفه‌ای چندماهه روبه‌روست.

شی همچنین به رئیسی گفت که چین از ایران در صیانت از حقوق قانونی‌اش و از پیشبرد راهکاری مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن برای مسئله هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

رییس جمهور چین همچنین گفت: فارغ از تغییرات وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی، چین به طور مصمم، همکاری دوستانه با ایران را توسعه خواهد داد و موجب پیشبرد توسعه مداوم شراکت جامع راهبردی چین - ایران خواهد شد.

دیدار روسای جمهوری ایران و چین؛

رئیسی: اجرای سند جامع مشارکت راهبردی میان ایران و چین اقدامی مهم در جهت تثبیت ثبات در منطقه است

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و چین دوستان روزهای سخت هستند و دوستی در روزهای سخت، تسریع و تسهیل کننده پیوندها در ایام دیگر است، اظهار داشت: تحکیم این پیوندها و دوستی‌ها در امنیت منطقه و جهان موثر است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در دیدار با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین با تاکید بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری و فرهنگی، اجرای سند جامع مشارکت راهبردی میان ایران و چین را اقدامی مهم در جهت تثبیت صلح و ثبات در منطقه دانست.

رئیس جمهور سفر هیئت‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر و مذاکرات صورت گرفته بین طرفین را در گسترش مناسبات مهم و موثر توصیف کرد و افزود: با وجود مخالفت دشمنان جمهوری اسلامی ایران و چین با تحکیم و گسترش روابط دو کشور، این روابط با مدیریت مطلوب طرفین گام‌های بلندی را طی کرده است.

رئیسی در این دیدار همچنین با بیان اینکه ایران و چین دوستان روزهای سخت هستند و دوستی در روزهای سخت، تسریع و تسهیل کننده پیوندها در ایام دیگر است، افزود: تحکیم این پیوندها و دوستی‌ها در امنیت منطقه و جهان موثر است.

رئیس جمهور در ادامه با استقبال از تاکید رئیس جمهور چین بر احترام به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقابله با یکجانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل، بر لزوم مقابله با دخالت بیگانگان در نقاط مختلف جهان تاکید کرد.

رئیسی همچنین با قدردانی از نقش مثبت و سازنده چین در گفتگوهای رفع تحریم، به پیمان‌شکنی آمریکایی‌ها و بدعهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات اشاره کرد و گفت: غربی‌ها یک بار دیگر در مورد جمهوری اسلامی ایران گرفتار محاسبه غلط شدند غافل از اینکه ایران اسلامی و ملت رشید آن بالنده‌تر و مطمئن‌تر از هر زمان دیگری در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم به گسترش روابط دو کشور با رویکرد احترام متقابل است، تصریح کرد: توسعه روابط ایران و چین رو به جلو بوده است، اما آنچه انجام شده با آنچه که باید انجام می‌پذیرفته فاصله دارد و برای جبران این عقب‌ماندگی باید گام‌های بلندتری برداشت.

رئیسی همچنین ضمن استقبال از ابتکار رئیس جمهور چین در ارائه طرح "کمربند-راه" آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی شدن این طرح را اعلام کرد.

تاکید بر گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه کشاورزی، ‌خودرو سازی، معدن، گردشگری و همچنین فعال‌تر شدن کمیسیون‌های مشترک اقتصادی، از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در دیدار با رئیس جمهور چین بود.

رئیسی در پایان ضمن تمجید از همکاری چین در مقابله با همه‌گیری کرونا پیش از تولید واکسن در ایران گفت‌: خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی ایران با تولید ۶ واکسن کرونا نه تنها به خودکفایی در این زمینه رسیده بلکه به یکی از معدود صادرکنندگان آن نیز تبدیل شده است.

در این دیدار «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نیز با اشاره به روند رو به توسعه روابط ایران چین، اجرای سند جامع مشارکت راهبردی میان دو کشور را در تعمیق و گسترش روابط دو کشور بسیار موثر دانست و گفت: چین قاطعانه معتقد به توسعه روابط با ایران است.

رئیس جمهور چین در ادامه با انتقاد از اعمال یکجانبه‌گرایی و رفتارهای زورمدارانه کشورهای غربی در صحنه بین‌الملل افزود: متاسفانه این کشورها همچنان بر رویکرد غلط دوران جنگ سرد اصرار دارند و همین موجب آسیب دیدن هنجارهای بین‌المللی و صلح و امنیت جهانی شده است.

شی جین پینگ ضمن حمایت از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم مقابله با یکجانبه‌گرایی، دخالت بیگانگان و تهدید امنیت و ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

رئیس جمهور چین در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار از اعلام آمادگی دولت چین برای حمایت از شرکت‌هایی که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند، خبر داد و گفت: دولت چین همچنین برای توسعه همکاری‌ها در زمینه تجارت و ترانزیت و مناسبات فرهنگی با ایران آمادگی کامل دارد.

شی جین پینگ در ادامه با قدردانی از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با تروریسم، بر ضرورت اجرایی شدن هر چه سریع‌تر توافق هسته‌ای به عنوان یکی از دستاوردهای چند جانبه‌گرایی برای حل و فصل اختلافات تاکید کرد.

 رئیسی و رئیس‌جمهور چین دیدار کردند/اعلام آمادگی ایران برای اجرایی شدن طرح "کمربند-راه"/ شی‌جین‌پینگ: چین معتقد به توسعه روابط با تهران است

رئیس جمهور با شی‌جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین دیدار کرد؛ رئیسی و شی‌جین‌پینگ در این دیدار بر توسعه روابط تاکید کردند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله رئیسی در دیدار با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین با تاکید بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری و فرهنگی، اجرای سند جامع مشارکت راهبردی میان ایران و چین را اقدامی مهم در جهت تثبیت صلح و ثبات در منطقه دانست.

رئیس جمهور سفر هیئت‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر و مذاکرات صورت گرفته بین طرفین را در گسترش مناسبات مهم و موثر توصیف کرد و افزود: با وجود مخالفت دشمنان جمهوری اسلامی ایران و چین با تحکیم و گسترش روابط دو کشور، این روابط با مدیریت مطلوب طرفین گام‌های بلندی را طی کرده است.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار همچنین با بیان اینکه ایران و چین دوستان روزهای سخت هستند و دوستی در روزهای سخت، تسریع و تسهیل کننده پیوندها در ایام دیگر است، افزود: تحکیم این پیوندها و دوستی‌ها در امنیت منطقه و جهان موثر است.

رئیس جمهور در ادامه با استقبال از تاکید رئیس جمهور چین بر احترام به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقابله با یکجانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل، بر لزوم مقابله با دخالت بیگانگان در نقاط مختلف جهان تاکید کرد.

رئیسی همچنین با قدردانی از نقش مثبت و سازنده چین در گفتگوهای رفع تحریم، به پیمان‌شکنی آمریکایی‌ها و بدعهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات اشاره کرد و گفت: غربی‌ها یک بار دیگر در مورد جمهوری اسلامی ایران گرفتار محاسبه غلط شدند غافل از اینکه ایران اسلامی و ملت رشید آن بالنده‌تر و مطمئن‌تر از هر زمان دیگری در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم به گسترش روابط دو کشور با رویکرد احترام متقابل است، تصریح کرد: توسعه روابط ایران و چین رو به جلو بوده است، اما آنچه انجام شده با آنچه که باید انجام می‌پذیرفته فاصله دارد و برای جبران این عقب‌ماندگی باید گام‌های بلندتری برداشت.

آیت‌الله رئیسی همچنین ضمن استقبال از ابتکار رئیس جمهور چین در ارائه طرح "کمربند-راه" آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی شدن این طرح را اعلام کرد.

تاکید بر گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه کشاورزی، ‌خودرو سازی، معدن، گردشگری و همچنین فعال‌تر شدن کمیسیون‌های مشترک اقتصادی، از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در دیدار با رئیس جمهور چین بود.

آیت الله رئیسی در پایان ضمن تمجید از همکاری چین در مقابله با همه‌گیری کرونا پیش از تولید واکسن در ایران گفت‌: خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی ایران با تولید 6 واکسن کرونا نه تنها به خودکفایی در این زمینه رسیده بلکه به یکی از معدود صادرکنندگان آن نیز تبدیل شده است.

در این دیدار «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نیز با اشاره به روند رو به توسعه روابط ایران چین، اجرای سند جامع مشارکت راهبردی میان دو کشور را در تعمیق و گسترش روابط دو کشور بسیار موثر دانست و گفت: چین قاطعانه معتقد به توسعه روابط با ایران است.

رئیس جمهور چین در ادامه با انتقاد از اعمال یکجانبه‌گرایی و رفتارهای زورمدارانه کشورهای غربی در صحنه بین‌الملل افزود: متاسفانه این کشورها همچنان بر رویکرد غلط دوران جنگ سرد اصرار دارند و همین موجب آسیب دیدن هنجارهای بین‌المللی و صلح و امنیت جهانی شده است.

شی جین پینگ ضمن حمایت از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم مقابله با یکجانبه‌گرایی، دخالت بیگانگان و تهدید امنیت و ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

رئیس جمهور چین در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار از اعلام آمادگی دولت چین برای حمایت از شرکت‌هایی که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند، خبر داد و گفت: دولت چین همچنین برای توسعه همکاری‌ها در زمینه تجارت و ترانزیت و مناسبات فرهنگی با ایران آمادگی کامل دارد.

شی جین پینگ در ادامه با قدردانی از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با تروریسم، بر ضرورت اجرایی شدن هر چه سریع‌تر توافق هسته‌ای به عنوان یکی از دستاوردهای چند جانبه‌گرایی برای حل و فصل اختلافات تاکید کرد.

دیدارهای رییس جمهور در چین

آیت الله رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر تاریخی خود به چین با مقامات بلند پایه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها