رئیسی: پیشینه همکاری‌های ایران و چین تاریخی است

کد خبر: 1204998

رئیس‌جمهور در دیدار نخست‌وزیر چین:سند جامع مشارکت راهبردی میان ایران و چین نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط است. پیشینه همکاری‌های دو تمدن بزرگ ایران و چین تاریخی و ارزشمند است.

رئیسی: پیشینه همکاری‌های ایران و چین تاریخی است

رئیس جمهور در دیدار رئیس کنگره ملی خلق چین، ایران و چین را دوستان دوران سخت توصیف و از حمایت‌های سازنده کنگره ملی خلق چین در جهت گسترش همکاری‌های دو کشور قدردانی کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور چین به این کشور سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های سفر سه روزه خود به چین با «لی جان شو» رئیس کنگره ملی خلق چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور در این دیدار با تأکید بر اهمیت نقش همکاری‌های پارلمانی بر روند توسعه همکاری‌های دوجانبه، از حمایت‌های سازنده کنگره ملی خلق چین در جهت پیشبرد روابط راهبردی ایران و چین قدردانی کرد.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار با اشاره به سطح مناسب روابط دوستانه و قرابت‌های تاریخی دو کشور، از ایران و چین به عنوان دوستان دوران سخت یاد کرد و بر استمرار و تقویت مشارکت جامع راهبردی ایران و چین تأکید کرد.

در این دیدار ضرورت استفاده از ظرفیت ساز و کارهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مورد تأکید قرار گرفت.

در ادامه این دیدار همچنین با اشاره به دستاوردهای کنگره ملی خلق چین در تهیه و تصویب طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای چین، بر تبادل تجربه در این زمینه تأکید شد./ ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها