صفری: سفر رئیسی به پکن می‌تواند به کاغذبازی بین ایران و چین پایان دهد

کد خبر: 1205032

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سفر رئیسی به پکن می‌تواند به کاغذبازی بین ایران و چین پایان دهد، این سفر را نقطه عطفی در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور خواند.

صفری: سفر رئیسی به پکن می‌تواند به کاغذبازی بین ایران و چین پایان دهد

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست مشترک اقتصادی تجار ایران و چین طی سخنانی با اشاره به سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به پکن گفت: این سفر می‌تواند به کاغذبازی‌ پایان دهد و اجرای پرو‌ژه‌ها و همکاری‌های تجاری بین دو کشور را به مرحله اجرایی برساند.

وی همچنین اعلام کرد که میزان صادرات ایران به چین در ۱۰ ماهه سالجاری ۱۲ میلیارد دلار و حجم صادرات چین به ایران حدود ۱۲.۳ میلیارد دلار بوده است و افزود: این میزان صادرات شامل انرژی نمی‌شود، چرا که بیشتر صادرات ما به چین غیرنفتی است.

به گفته معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه سفر رئیس جمهور کشورمان به پکن می‌تواند نقطه عطفی در جهت توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور باشد.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان بامداد امروز (سه‌شنبه) ۲۵ بهمن ماه و در پاسخ به دعوت رسمی «شی جین‌ پینگ» رئیس جمهور خلق چین و در رأس هیأتی بلندپایه وارد پکن شد و مورد استقبال رسمی همتای چینی خود قرار گرفت.

حضور در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و چین و دیدار با ایرانیان مقیم چین و همچنین گفت‌وگو با اندیشمندان چینی از جمله برنامه‌های حضور رئیس جمهور در سفر به پکن است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به چین او را همراهی می‌کند،‌ عصر دیروز (دوشنبه)‌۲۴ بهمن ماه در توئیتر در این باره نوشت: همراه با رئیس جمهور برای انجام سفر رسمی دوجانبه عازم چین هستیم. مناسبات متنوع دوجانبه، چند جانبه‌گرایی و پیگیری سیاست خارجی متوازن، در دستورکار است. ایران و چین مصمم به اجرای کامل برنامه مشارکت جامع راهبردی هستند. هر جا که منافعی برای ملت است، آنجا هستیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها