روایت «امیرآبادی» از روز اول سفر رئیسی به چین

کد خبر: 1205154

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین که همراه هیات رئیس جمهور به چین سفر کرده است، درباره روز اول این سفر به ارائه توضیحاتی پرداخت.

روایت «امیرآبادی» از روز اول سفر رئیسی به چین

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر درباره روز اول سفر به چین به همراه هیات رئیس جمهور به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی نوشت:

«در روز اول ⁧سفر به چین⁩ هوای ⁧پکن⁩ سرد بود اما ⁧استقبال بی نظیر⁩ از رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه گرمی بخش محفل دوستانه دو کشور بود. در روز سرد پکن چینی‌ها ⁧سنگ تمام⁩ گذاشتن.

در روز اول ⁧سفر به چین⁩ ملاقات‌های مهمی بین هیئت ایرانی با میزبان داشتیم: دیدار با نخست وزیر، رئیس کنگره خلق و رئیس جمهور به خصوص صحبتهای بسیار مهم رئیس جمهور چین در هنگام ضیافت شام که می تواند تحولات بسیار مهم در منطقه و روابط دوجانبه و ⁧رشد اقتصادی⁩ بالا برای کشورمان باشد.

نقاط مشترک زیادی برای ارتقای روابط بین ایران و چین وجود دارد به طوری که در دیدار دکتر ⁧رئیسی⁩ و رئیس جمهور چین حضور داشتم، رئیس جمهور چین اظهار داشت: چین⁩ صرف نظر از هرگونه تحولات منطقه ای و بین المللی قاطعانه و تزلزل ناپذیر دوستی و همکاری با ایران را حفظ خواهد کرد.»

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری که به دعوت رسمی رئیس جمهور چین به این کشور سفر کرده است، صبح سه‌شنبه به وقت محلی، وارد فرودگاه بین‌المللی پکن شد و از سوی وزیر فرهنگ و گردشگری چین مورد استقبال قرار گرفت؛ دیدار با رئیس جمهور چین و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه در حضور روسای جمهور دو کشور و همچنین دیدار نخست‌وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین با رئیسی از جمله برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس جمهور در این سفر سه روزه بود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها