مقتدایی: ایران از اروپا عبور کرده است / اروپا در تور آمریکایی‌ها گیر افتاده

کد خبر: 1205368

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دامنه ارتباطات امروز ایران با کشورهای آسیایی توسعه یافته و روابط ما با چین، روسیه و سایر کشورهای منطقه نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران از اروپا عبور کرده است

مقتدایی: ایران از اروپا عبور کرده است / اروپا در تور آمریکایی‌ها گیر افتاده

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بازگشت اروپا و تعامل با ایران به نفع اروپاییان است، گفت: اروپایی‌ها نمی‌توانند از یک سو به ملت ایران فشار سیاسی و اقتصادی وارد کنند و از سوی دیگر انتظار تعامل داشته باشند. ایران متناسب با مواضع طرف مقابل، رفتار می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به مواضع ضد و نقیض اروپایی‌ها در برابر جمهوری اسلامی ایران و رفتارهای خارج از چارچوب و قواعد بین‌المللی آن‌ها و دخالت در مسائل داخلی ایران، گفت: کشورهای اروپایی باید آنقدر هوشیاری و هوشمندی داشته باشند که بدانند با زبان و رفتارهای قرن 19 با ایران نمی‌توانند صحبت کنند، ایران دیگر کشوری که استبداد قاجار و پهلوی را داشته باشد نیست و به عنوان کشور مستقل و یک ملت که فرهنگ آن فراگیر است و روند تمدن‌سازی را دنبال می‌کند، از توانمندی‌های بالایی برخوردار است.

مقتدایی تصریح کرد: اروپا هر چقدر نواقص و بدرفتاری خود را تکرار کند، خودش متضرر می‌شود. دامنه ارتباطات امروز ایران با کشورهای آسیایی توسعه یافته و روابط ما با چین، روسیه و سایر کشورهای منطقه نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران از اروپا عبور کرده است و اروپاست که اکنون در تور آمریکایی‌ها گیر افتاده است و توان حل مشکلات خود را ندارد.

وی همچنین اظهار کرد: در ماه‌های گذشته بدعهدی‌های فراوان و در سال‌های گذشته رفتارهای خارج از قواعد بین‌المللی بسیاری از اروپاییان دیده‌ایم و این در نحوه تعاملات آینده ما در نظر گرفته می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با بیان اینکه اروپای اسیر جنگ شده که نمی‌تواند مشکل اوکراین را حل کند، نباید با زبانی صحبت کند که گویی توان حل مشکلات تمام جهان را دارد، گفت: اروپا در حل مسائل خود ناتوان شده است و رفتار آنان با ایران نه از سر قدرت، بلکه از سر استیصال است. اروپا باید از مسیر خطا که در پیش گرفته است، برگردد.

فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها