اسپوتنیک مدعی شد: وزیر خارجه عربستان به سوریه می‌رود

کد خبر: 1205476

خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد که وزیر خارجه عربستان طی روزهای آینده به سوریه خواهد رفت.

اسپوتنیک مدعی شد: وزیر خارجه عربستان به سوریه می‌رود

خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد که وزیر خارجه عربستان سعودی طی روزهای آتی به سوریه خواهد رفت.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز پنجشنبه مدعی شد که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی طی روزهای آتی به سوریه خواهد رفت.

عربستان سعودی بعد از شروع اغتشاشات در سوریه در سال 2011 و تعلیق عضویت سوریه در اتحایه عرب، به کلی روابط خود با این کشور را قطع کرد و از معارضان و گروه‌های مسلح و تروریستی حمایت کرد.

طی روزهای اخیر چند پرواز حامل کمک‌های انسان‌دوستانه سعودی به مقصد فرودگاه حلب انجام شده است. زلزله مهیب سوریه خسارات مادی و جانی زیادی در چندین استان سوریه وارد کرده است.

 عربستان سعودی نیز همراه با کشورهای دیگر در عملیات امداد و نجات در این کشور شرکت کرد. طبق گزارش‌های رسیده صبح امروز یک فروند هواپیمای عربستان سعودی که حامل 34 تن مواد غذایی و تجهیزات پزشکی بود، وارد فرودگاه حلب شد. این سومین هواپیمای سعودی است که در چند روز اخیر بعد از زلزله وارد فرودگاه حلب می‌شود.

 شبکه تلویزیونی «المیادین» گزارش داد که در همین راستا «باسم منصور»، مدیر شرکت هواپیمایی سوریه دیروز اعلام کرد: تعداد هواپیماهایی که تا این لحظه (ساعت 10 صبح دیروز چهارشنبه) وارد فرودگاه‌های سوریه شده‌اند، 112 هواپیما است.

وی در ادامه افزود: این تعداد شامل 34 فروند هواپیما از امارات، 11 فروند هواپیما از عراق، 10 فروند هواپیما از لیبی، از الجزایر و ایران هر کدام 7 فروند هواپیما، 5 فروند هواپیما از عمان، 4 فروند هواپیما از قزاقستان، از هر کدام از کشورهای مصر، بلاروس، چین، روسیه، اردن، تونس و ارمنستان 3 فروند هواپیما، از عربستان سعودی، هند، پاکستان و سازمان بهداشت جهانی هرکدام 2 فروند هواپیما و از کشورهای بنگلادش، سودان، چچن و ونزوئلا هرکدام یک فروند هواپیما است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها