پاسخ سفارت ایران در لندن به ادعاهای بی اساس دیلی تلگراف

کد خبر: 1205561

سفارت ایران در لندن در واکنش به ادعاهای بی اساس روزنامه دیلی تلگراف، با بیان اینکه سپاه پاسداران تنها سازمانی بود که با تروریسم در منطقه مبارزه کرد، تصریح کرد: سپاه پاسداران مبارز اصلی مقابله با تروریسم در کل منطقه بوده و است.

پاسخ سفارت ایران در لندن به ادعاهای بی اساس دیلی تلگراف

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به گزارش بی پایه و اساس روزنامه دیلی تلگراف واکنش نشان داد.

سفارت  جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در این خصوص در یادداشتی به این روزنامه درباره گزارش منتشر شده در تاریخ ۱۲ فوریه با عنوان اینکه «وحشت و ترور ایرانی خطری آشکار برای انگلیس است» و طرح ادعاهای بی پایه و اساس علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران و ادعای ارسال پهپاد و تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، واکنش نشان داد و اعلام کرد: این گزارش مملو از اتهامات نادرست، بی اساس و ساختگی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

در پاسخ سفارت ایران در لندن به این روزنامه انگلیسی آمده است: اولا و پیش از هر چیزی باید به این نکته اشاره شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها سازمانی بود که با تروریسم در منطقه (عراق و سوریه) مبارزه کرد؛ آن هم در شرایطی که خطر به اروپا خیلی نزدیک بود و هیچ کس جرأت ایستادگی در مقابل آن (تروریسم) را نداشت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبارز اصلی در مقابله با تروریسم و حفاظت از شهروندان و غیرنظامیان بیگناه در کل منطقه بوده و است.

در پاسخ سفارت جمهوری اسلامی ایران به این روزنامه همچنین عنوان شده است: ثانیا، ایران معتقد است که حزب‌الله و حماس در لبنان و غزه علیه اشغالگری رژیم آپارتاید اسرائیل به منظور به دست آوردن سرزمین‌های اشغال شده خودشان می‌جنگند. همچنین، آنها (حزب‌الله و حماس) در کشورهای خودشان به عنوان احزاب سیاسی از محبوبیت برخوردارند و مورد اقبال قرار دارند.

در این یادداشت به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نیز اشاره شده و آمده است: ثالثا، برنامه هسته‌ای ایران که تحت شدیدترین برنامه نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد، برنامه‌ای صلح آمیز است و برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) که توسط گروه ۱+۵ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین، آمریکا) به امضا رسید و همچنان زنده است، نیز صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را مورد تأیید قرار داده است.

براساس اعلام سفارت ایران در لندن، جمهوری اسلامی ایران تنها عضو این معاهده (برجام) بوده که به تعهداتش پایبند بوده و است.

در پاسخ سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس به این مطلب بی اساس روزنامه دیلی تلگراف، درباره اتهام بی اساس فروش پهپاد و سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نیز آمده است: در موضوع اتهام فروش پهپاد به روسیه، ایران بارها و بارها از مقامات اوکراین خواسته که مستندات و مدارک خود را در یک کشور ثالث ارائه کرده و از آن دفاع کنند، اما هیچ پاسخی از سوی اوکراینی‌ها داده نشده است. ایران وسیله‌ و ابزاری برای اوکراین به منظور به دست آوردن حمایت بیشتر از سوی متحدان این کشور نیست.

در این یادداشت عنوان شده است: از روزنامه دیلی تلگراف انتظار می‌رود که به جای انتشار ادعاهای بی اساس اسرائیل و تعدادی از سازمان‌های تروریستی، به منابع قابل اعتنا و موثق استناد کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها ادعاهای مقامات اوکراینی و برخی دیگر کشورها درباره ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده از جنگ اوکراین را قویا تکذیب کرده است. در همین خصوص نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۷ بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه موضع ما در قبال جنگ اوکراین از ابتدا روشن بود، گفت: سیاست ما عدم حمایت از جنگ و یک طرف علیه دیگری است. امیدواریم مقامات اوکراین با نگاه به ریشه بحران و با اتخاذ رویکرد صحیح سیاسی منافع خود و ملتشان را قربانی سیاست توسعه‌طلبانه آمریکا و ناتو در منطقه نکنند و امیدواریم با سیاست حکیمانه و درست رهبران این کشور شاهد شکل گیری مذاکرات صلح و پایان یافتن جنگ در این کشور باشیم.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها