عضویت رژیم اسرائیل در اتحادیه آفریقا تعلیق شد

کد خبر: 1205990

رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا از تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه به‌عنوان عضو ناظر خبر داد. در بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه آفریقا هم بر حمایت این اتحادیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تأکید شد.

عضویت رژیم اسرائیل در اتحادیه آفریقا تعلیق شد

 «فقی محمد» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا دیشب (یکشنبه‌شب) پس از نشست سران اتحادیه اعلام کرد که عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به‌عنوان ناظر تا رسیدگی کامل به این موضوع توسط یک کمیته ویژه تعلیق خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین،، وی همچنین تصریح کرد: روز گذشته هیئت اسرائیلی از سالن نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا اخراج شد، زیرا از هیچ مسئول اسرائیلی برای شرکت در این نشست دعوت نشده بود.

حمایت اتحادیه آفریقا از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

در بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه آفریقا آمده است: مخالفت اسرائیل با طرح‌های فلسطینی و بین‌المللی برای ازسرگیری مذاکرات را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: از درخواست فلسطینیان برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت می‌کنیم و خواستار حمایت بین‌المللی از آن‌ها هستیم.

برگزاری سی و ششمین نشست سران اتحادیه آفریقا از روز شنبه با شعار «تسریع در ایجاد منطقه آزاد تجاری آفریقا» در آدیس‌آبابا آغاز شد و یکشنبه‌شب به کار خود پایان داد.

در نشست اتحادیه آفریقا در «آدیس‌آبابا» از طرف صهیونیستی دعوت نشد و دیروز یک هیئت رژیم صهیونیستی از این نشست اخراج شد./ تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها