روسیه از سفر بایدن به اوکراین مطلع بود؟

کد خبر: 1206138

کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن برای اطمینان از عدم درگیری، مسکو را اندکی قبل از سفر رئیس‌جمهور آمریکا به اوکراین مطلع کرده بود.

روسیه از سفر بایدن به اوکراین مطلع بود؟

کاخ سفید بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد ارتباطات اولیه با روس‌ها اندکی قبل از سفر بایدن به کی‌یف برای اطمینان از عدم درگیری و در تلاش برای جلوگیری از هر گونه محاسبات اشتباه که می‌تواند دو کشور مجهز به سلاح هسته‌ای (آمریکا و روسیه) را به درگیری مستقیم بکشاند، انجام شد.

رئیس‌جمهور آمریکا که امروز در سفری از پیش اعلام نشده و امنیتی وارد کی‌یف شده بود، پس از حدود پنج ساعت حضور در این شهر و دیدار با همتای اوکراینی، پایتخت اوکراین را به مقصد لهستان ترک کرد.

پیش‌تر، شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد سفر دوشنبه بایدن به کی‌یف مخفیانه انجام شد که بازتابی از نگرانی‌های امنیتی شدید هنگام سفر به یک منطقه جنگی فعال است.

طبق این گزارش، ایر فورس وان (هواپیمای مخصوص رئیس‌جمهور آمریکا) پایگاه مشترک اندروز را در تاریکی ساعت ۴:۱۵ بامداد یکشنبه (به وقت محلی) ترک کرد و به خبرنگاران حاضر در هواپیما اجازه داده نشد که وسایل خود را همراهشان بیاورند.

در برنامه عمومی بایدن هم این سفر اعلام نشد و مقامات کاخ سفید هفته گذشته بارها اعلام کردند سفر به اوکراین در دستورکار نیست.

به گزارش شبکه آمریکایی، شنبه عصر قبل از خروج بایدن، او با همسرش در واشنگتن برای صرف شام بیرون رفت و دیگر تا دوشنبه صبح و زمان رسیدن به کی‌یف در انظار عمومی دیده نشد.

طبق این گزارش، بایدن را در این سفر گروه نسبتاً کوچکی از مقامات دولتش همراهی کردند از جمله جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، جن اومالی دیلون معاون رئیس دفتر بایدن و آنی توماسینی دستیار شخصی‌اش./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها