لزوم تداوم همکاری ایران و روسیه برای مقابله با یکجانبه‌گرایی

کد خبر: 1206240

الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه که به منظور رایزنی در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به تهران سفر کرده است، با علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دیدار کرد.

لزوم تداوم همکاری ایران و روسیه برای مقابله با یکجانبه‌گرایی

در این دیدار طیف وسیعی از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات اوکراین، قفقاز، آسیای مرکزی، افغانستان، سوریه و همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفتگو قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اهمیت چندجانبه‌گرایی در جهان، توسعه همکاری‌های کشورهای مستقل را مورد تاکید قرار داد.

او ضمن انتقاد از سوءاستفاده کشورهای غربی از موضوعاتی همچون آزادی، دموکراسی و حقوق بشر بر لزوم حاکمیت قانون در تعاملات بین کشورها تاکید کرد.

علی باقری نیز همکاری‌های ایران و روسیه در خصوص موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی را حائز اهمیت دانست و افزایش تعاملات دو کشور برای تامین صلح و ثبات در منطقه و حاکمیت چندجانبه‌گرایی را ضروری ارزیابی کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنین بر لزوم تداوم همکاری ایران و روسیه با دیگر کشورهای مستقل برای تامین منافع ملی و مقابله با رویکرد تبعیض‌آمیز و یکجانبه تاکید کرد./ ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها