تغییر شرایط قرارگیری افراد در مسئولیت‌های حساس

کد خبر: 1206273

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خبر داد که این کمیسیون طرحی در دستور کار دارد که در پی آن شرایط قرارگیری افراد در جایگاه‌های حساس مدیریتی تغییر خواهد کرد.

تغییر شرایط قرارگیری افراد در مسئولیت‌های حساس

ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح جلسه اخیر این کمیسیون، اظهار کرد: رسیدگی به طرح پیشنهادی تعدادی از نمایندگان برای اصلاح مواد 982 و 989 قانون مدنی در دستور کار اعضا کمیسیون قرار داشت.

وی درباره این طرح گفت: براساس  طرح مذکور، شرایط افرادی که قرار است در جایگاه‌های حساس حاکمیتی مانند معاون و مشاور رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه یا دادستان کل کشور یا ریاست دیوان عالی کشور و پست‌های دولتی مانند وزیر و معاونان آن‌ها قرار گیرند، اصلاح می‌شود. لذا براساس آن افرادی که تابعیت ایران را اکتساب می‌کنند و اصالتاً ایرانی نیستند، برای رسیدن در جایگاه‌های نام برده محدودیت‌هایی خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: رسیدگی به جزئیات این طرح در کمیسیون ادامه دارد.

عمویی با اشاره به دیگر مصوبه اعضای کمیسیون متبوعش، گفت: انتخاب نمایندگان کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم  دستور کار دیگر اعضا بود که بر این اساس شبیب جویجری نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب و ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز به عنوان اعضای کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم انتخاب شدند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها