دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

کیهان: آقای جهانگیری! نامه اعتراض به خاتمی را حاج قاسم نوشت

کد خبر: 1206522

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

کیهان: آقای جهانگیری! نامه اعتراض به خاتمی را حاج قاسم نوشت

دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

کیهان: آقای جهانگیری! نامه اعتراض به خاتمی را حاج قاسم نوشت

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی اخیرا در مصاحبه‌ای گفته: «حاج قاسم می‌فهمید که برای حل مسائل کشور باید از ظرفیت خاتمی استفاده شود.»

کیهان در واکنش به این اظهارات نوشته: [خاتمی] در سر کار آوردن تیم روحانی و تحمیل تورم‌های 100 تا 700 درصدی به مردم در اقلام مختلف سهیم بود؛ اما دریغ از یک عذرخواهی چنان که آقای جهانگیری ادعایش را می‌کند.

مواضع شهید حاج قاسم سلیمانی درباره غربگرایان و فتنه گران و آشوب افکنانی که خاتمی در راس آنهاست، غیر قابل انکار است.

سردار سلیمانی و برخی سرداران انقلابی همدل با او، دو هفته پس از فتنه 18 تیر 1378، نامه اعتراض‌آمیزی را به خاتمی رئیس‌جمهور نوشتند.

آن نامه هنوز در شرایطی نوشته شده بود که خیانت‌های بعدی و بزرگ‌تر خاتمی اتفاق نیفتاده بود. بنابراین در دوره متاخرتر، شهید سلیمانی به طریق اولی مثل برخی جریان‌های تحریفگر دنبال بزک کردن و احیای خط سیاسی آفت زده خاتمی نبود، بلکه از وی و برخی اصلاح‌طلبان مشابه مطالبه داشت که توبه کنند و به دامان نظام و انقلاب برگردند.

کیهان مطرح کرد: روزنامه‌های اصلاح‌طلب همگام با دشمنان در تولید ناامیدی

توقیف روزنامه سازندگی با اظهارنظرها و واکنش‌های مختلفی روبرو شده است. کیهان در این باره نوشته: روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات، همگام با دشمنان ملت، اکثر محتوای خود به‌ویژه عناوین صفحه اول را به انتشار خبرهای ناامیدکننده و برجسته‌‌سازی ضعف‌ها و مشکلات اختصاص داده‌اند.

به‌عنوان «مشتی از خروار»‌، برخی از عناوین صفحه اول روزنامه «هم‌میهن» وابسته به غلامحسین کرباسچی در دی‌ماه 1401 از این قرار است: صف‌های طولانی سوخت‌، یخبندان ریلی‌، مُردن به‌دلیل زن بودن‌، افسانه درمان رایگان‌، ضربه 100 میلیارد دلاری نفروختن نفت، خط فقر تهران در مرز 15 میلیون تومان، نفس هیرکانی بند آمد‌، بستن ریه‌های شهر، بی‌سرنوشت‌تر از همیشه و... در این میان شاهکار هم‌میهن در پمپاژ ناامیدی به هم‌میهنان در صفحه اول این روزنامه مورخ یکشنبه 11 دی 1401 نمایان شده است که با کنار هم گذاشتن عبارات ورود سویه جدید کرونا، تشدید آلودگی کلانشهرها، کمبود دارو‌، ریزش کادر درمان و تیتر بزرگ آژیر سلامت به صدا درآمد‌، در نگاه اول موجی از هراس و اضطراب را به خواننده تحمیل می‌کند.

ذهن‌های بی‌طرف و حق‌طلب بایستی قضاوت کنند که این رسانه‌‌‌ها مستحق چه نوع برخوردی از سوی حکومت هستند و رفتاری که تاکنون با آنها صورت گرفته است، چه نسبتی با استحقاق‌شان دارد؟

صبح نو: پس از شکست توهم رژیم چنج، راهی به‌جز بازگشت به مذاکره برای غرب نیست/ اپوزیسیون سربارشان شده

با پشتیبانی قوی سرویس‌های امنیتی غربی و حمایت مالی همه‌جانبه قرار بود لشکری از اپوزیسیون را روانه خیابان‌های بروکسل کنند تا با سروصدا به‌زعم خودشان بتوانند اتحادی را علیه ایران رقم بزنند اما در نهایت تجمع بروکسل همچون تجمعات برلین و لس‌آنجلس پوشالی از آب در آمد.

صبح نو در این رابطه نوشته: ماحصل پروژه تجمع برلین با ارسال اتوبوس و تهیه بلیط هواپیما و قطار تا التماس به گروه‌های تجزیه‌طلب و حتی استخدام سیاهی‌لشکر اجاره‌ای از کشورهای آفریقایی، یک تصویر هوایی محدود برای نشر گسترده در رسانه‌های جهان بود.

اپوزیسیون ورشکسته سربار کشورهای غربی شده، وعده‌های پوچ و خیالی‌اش رنگ واقعیت پیدا نمی‌کند، اقبال حامیان و همراهانش تناسبی با اوهام و ادعاهای پهلوی، علی‌نژاد و اسماعیلیون ندارد و در نهایت باز هم مطابق انتظار، ثمره‌ای به جز تحمیل هزینه‌های سیاسی و مالی برای آمریکا و اروپا به همراه نداشته است.

غربی‌ها باز هم با طناب پوسیده این جمع ورشکسته به ته‌چاه رفتند و حالا به فکر بازگشت از این بیراهه افتاده‌اند که تروریستی خواندن سپاه را غیرقانونی می‌خوانند و به التماس معدود فارسی‌زبانان جمع‌شده در بروکسل هم توجهی نشان نمی‌دهند. پس از شکست سنگین توهم رژیم چنج، راهی به جز بازگشت به میز مذاکره را مقابل پای کشورهای غربی قرار نمی‌دهد

جوان عنوان کرد: بازجویی بی‌بی‌سی فارسی از بورل به اسم خبرنگاری!

به‌نظر می‌رسد پیاده‌نظام فارسی زبان دشمنان که در کشورهای اروپایی و آمریکا با ارتزاق از پول‌های خارجی وطن‌فروشی می‌کنند دیگر حد و مرزی اخلاقی علیه مردم ایران برای خود قائل نیستند.

روزنامه جوان در این ارتباط نوشته: بی‌بی‌سی فارسی دیگر واقعاً رد داده است و شاید بر اساس مصرف زیاد مل (شراب) یا ماده مخدر «گل» در دشمنی با ملت ایران کارش به جایی رسیده که «گل» خود را می‌فرستد برای بازجویی از بورل به اسم خبرنگاری!

در ویدئویی «ژیار گل» خبرنگار بی بی‌سی با حالت تهاجمی از جوزف بورل، کمیسیونر سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌پرسد که چرا اروپا صدای این مردم (چند تجمع‌کننده در بروکسل) را نمی‌شنود و سپاه را تحریم نمی‌کند! آخر کجای دنیا وظیفه یک خبرنگار این‌گونه بازجویی از مصاحبه‌شونده است؟!

در روزگاری که خواندن ترانه «عرق سگی خرمه مست الکل بومه» یک کار فرهنگی و وصال به مراتب عالی تلقی شود، این جور معرکه‌بازی مستانه بی‌بی‌سی هم حتماً حرفه شریف خبرنگاری نامیده خواهد شد!

جوان: درخواست روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب از جامعه برای اتحاد مقابل حکومت!

در ماه‌های اخیر ابراز دیدگاهها و تحلیل‌های هیجانی و فاقد پشتوانه استدلالی محکم کم نبوده‌اند همچنانکه که رفتارهای هیجانی نیز در این مدت به وفور مشاهده شدند.

جوان با اشاره به یکی از این نمونه‌ موضع‌گیری‌ها در این خصوص نوشته: عباس عبدی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب خواهان اتحاد جمعی که آن‌ها را مردم نامیده، در برابر حکومت شده است. او با امیدبخشی به اهل آشوب، گفته که حکومت تضعیف شده و جامعه باید از تشتت دست برداشته و در مقابل آن متحد شود.

عبدی در یک مصاحبه گفته «...دین، انقلاب و اقتصاد و پول ملی به شدت ضعیف شده است، در مقابل مردم قوی شده‌اند. اما در اینجا یک نکته وجود دارد؛ مردم متشتت هستند. ما در مزایده خرید می‌کنیم؛ شما یک میلیون دارید و ما هفت نفر هستیم و نفری ۲۰۰ هزار تومان داریم. مبلغ کل ما بیشتر از پول شماست. پول تک تک ما از پول شما کمتر است. ما زمانی می‌توانیم با شماره رقابت کنیم که متحد باشیم؛ و الا بازنده‌ایم...»

وارونه‌نمایی از قدرت کنونی ایران و مردم ندانستن حامیان نظام در ایران، مشی همیشگی اصلاح‌طلبان بوده است. وگرنه مؤلفه‌های قدرت عیان است.

خراسان: پرچم‌دار اقدامات ضد ایرانی هم عقب‌نشینی کرد

وزیر امور خارجه آلمان گفته که کارشناسان آلمانی هیچ مبنای حقوقی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های به اصطلاح «تروریستی» اروپا پیدا نکرده‌اند. این اظهارنظر در کنار دیدگاه جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که با اشاره به تجمعات براندازان خارج کشور گفته صداهای معترضان در خیابان قوانین ما را تغییر نمی دهد و قوانین می‌گویند برای قراردادن سپاه در این فهرست به حکم قانون نیاز داریم،‌ نشان می‌دهد که ناکامی دیگری برای معاندین و بدخواهان ایران رقم خورده است.

روزنامه خراسان در این ارتباط نوشته: آلمان در قلب اروپا، پرچمدار فشارها و فضاسازی‌های بین‌المللی علیه ایران شده بود  و در حضور پشت پرده آمریکایی‌ها، تصمیم بر این داشت که جلودار ابتکارات ضدایرانی در مجامع بین‌المللی باشد.

اقدام علیه سپاه آن هم در این سطح که یک نهاد رسمی کشورمان به‌عنوان گروه تروریستی مطرح شود به سرعت می‌توانست حیات برجام را که این روزها حال و روز بدی هم دارد، به پایان برساند. اتفاقی که هنوز مطلوب اروپایی‌ها نیست و از عواقب سخت آن که می‌تواند خروج از ان‌پی‌تی و حرکت تهران به سمت نظامی کردن برنامه هسته‌ای‌اش باشد نگرانی‌های زیادی دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها