دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

فواید رابطه ایران و چین از نگاه جام جم

کد خبر: 1205153

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

فواید رابطه ایران و چین از نگاه جام جم

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جوان: قدردانی مسئولان از حضور هوشمندانه مردم رفع مشکلات اقتصادی است

در کوران جنگ ترکیبی و هجمه سنگین دشمنان خارجی و پیاده‌نظام فارسی زبان آنها جشن انقلاب اسلامی باشکوهتر از همیشه برگزار شد. حال چه واکنشی می‌تواند درخور این مردم وفادار باشد؟

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: انتظار می‌رود، کارگزاران و مسئولان نظام، از این حضور هوشمندانه مردم، قدردانی نمایند که قدردانی اصلی هم تلاش جهادی برای رفع مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی است.

گرچه این حضور مردمی، تکلیف‌گرایانه است، اما حقی هم پدید می‌آید که بر گردن مسئولان و کارگزاران نظام می‌افتد که نباید از هیچ تلاشی برای ادای این حق، فروگذار بوده و آنچه را که رقم خورده تنها وظیفه مردم تلقی کنند، بلکه بهترین اقدام و حتی ضرورت این است که به همین مردم در همه عرصه‌ها، ازجمله عرصه اقتصادی نیز اعتماد شده و از حضور آنان برای حل مشکلات استفاده شود.

به طور مثال با گذشت حدود یک‌سال و نیم از عمر دولت آقای رئیسی، آیا برای تحقق شعار ساخت یک میلیون مسکن در هر سال، نباید به مردم و شرکت‌های بخش خصوصی اعتماد کرد و از همین الان واگذاری زمین و اعتبارات برای ساخت را آغاز کرد؟

خراسان عنوان کرد: افت شاخص فضای کسب و کار در سایه محدودیت اینترنت

با تشدید محدودیت‌ها و اختلالات اینترنت نه‌تنها امور روزمره و تعاملات اجتماعی و خانوادگی شهروندان با چالش و زخمت فراوانی همراه شده بلکه این شرایط تاثیر مستقیم بر رزق و سفره‌های مردم نیز داشته چرا که کسب‌وکارهای اینترنتی یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای جبران عقب‌ماندگی در اشتغالزایی است.

خراسان در این ارتباط گزارش داده: نتایج گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران از پایش ملی محیط کسب و کار در فصل پاییز امسال تنزل شاخص محیط کسب و کار در این فصل را نشان می‌دهد.

این شاخص تحت تاثیر موانع و عواملی مانند غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، محدودیت‌های دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت، دشواری تأمین مالی از بانک‌ها، بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب‌وکار و ... نامساعدتر شده است.

در میان مولفه‌های پیمایشی مورد ارزیابی دراین پژوهش بیشترین درصد تغییرات شاخص مربوط به مولفه محدودیت‌های دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت است که با بیش از 41 درصد تغییر نامساعدتر شده است که همزمان با محدودیت‌های اینترنت در پاییز امسال نشان دهنده تاثیرات منفی این محدودیت‌ها بر فعالان اقتصادی است.

جوان: رقابت با راهپیمایی 22 بهمن با 3 هزار نفر!

معاندین و تجزیه‌طلبان پس از هفته‌ها تبلیغ و تدارک ویژه برای برگزاری تجمع ضد ایرانی نتوانستند به اندازه ظرفیت ساکنان یک محله نیز آدم جمع کنند.

روزنامه جوان در این باره گزارش داده: براندازان در لس آنجلس امریکا در روز ۲۲ بهمن تجمعی برگزار کردند که مطابق همه تجمعات ضدانقلاب، فیلم و تصاویر آن از نما‌های بسته و نزدیک گرفته شد تا جمعیت تجمع کننده معلوم نباشد. پس از آن هم به قیاس همیشه شروع به عددسازی کردند که هشتاد تا صدهزار نفر در تجمع ما شرکت کردند. جالب، اما این است که پلیس لس‌آنجلس عدد حاضران در این تجمع را حدود ۳ هزار نفر اعلام کرد!

دو تصویر هوایی منتشر شده از تجمع لس آنجلس هم نشان می‌دهد که جمعیت حتی شاید کمتر از این سه هزار نفر هم باشد. در حالی که این تجمع قرار بود رقابت با راهپیمایی‌های متعدد ۲۲ بهمن در ایران باشد، عملاً در حد و اندازه راهپیمایی‌های نشان داده شده در روستا‌های ایران بود و قیاس آن با راهپیمایی در شهر‌های ایران کاملاً بلاوجه است، قیاس با راهپیمایی شهر‌های بزرگ یا پایتخت که بماند!

فواید رابطه ایران و چین از نگاه جام جم

با گذشت سالیان از یکه‌تازی آمریکا در جهانی تک‌قطبی به مرور تحولاتی در حال خودنمایی است که بیانگر شکل‌گیری قطب قدرتمند جدیدی است که موجب نگرانی سیاستمداران آمریکایی شده است.

روزنامه جام جم در این رابطه نوشته: عصر جدید متاثر از تعامل راهبردی سه قدرت روسیه، چین و ایران در ابعاد مختلف است؛ قدرت‌هایی که نزدیکی آنها در سال‌های اخیر و در تقابل با تحریم‌های غرب، به چالشی بنیادین برای نظام سلطه تبدیل شده‌است

با توجه به سیاست توسعه صلح‌آمیز و امکانات مالی و فناوری چین از یک طرف و منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی ایران از طرف دیگر دو کشور می‌توانند از فعالیت‌های اقتصادی مشترک با هم بهره‌مند شوند. ایران می‌تواند از توانمندی‌های مالی چین مانند پشتوانه ارزی که مبلغ ۳.۱۲۷۷هزارمیلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ است و همچنین از پس‌انداز ملی چین که نزدیک ۴۶درصد تولید ناخالص آن کشور یا مبلغ ۵۲.۲۷تریلیون یوآن (۸.۱۱تریلیون دلار) در سال ۲۰۲۱ بود و همچنین از فناوری پیشرفته چین در سیستم‌های تــرابــری و سـاخـتـمـان‌سـازی اسـتـفـاده کند.

از طـرف دیگر چین می‌تواند از منابع نفت‌وگـاز، سنگ‌آهن و سایر فلزات و منابع معدنی و همچنین موقعیت جغرافیایی ایــران برای حمل‌و‌نقل کالا در چهارچوب ابتکار «کمربند و جاده» بهره‌مند شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها