آیت الله شب زنده دار: اختلاف نظرها نباید به نظام خدشه وارد کند

کد خبر: 1206852

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: منشور روحانیت بیم‌های امام راحل نسبت به آینده طلاب را بازگو می کند و چراغ راه حوزه‌های علمیه است.

 آیت الله شب زنده دار: اختلاف نظرها نباید به نظام خدشه وارد کند

آیت الله محمد مهدی شب زنده دار در همایش منشور روحانیت و سالروز صدور این منشور توسط امام خمینی (ره) با بیان اینکه علمای حوزه های علمیه در حفظ دین تاکنون نقش مهمی داشته اند، اظهار کرد: منشور روحانیت بیم‌های امام  راحل نسبت به آینده طلاب را بازگو می کند و چراغ راه حوزه‌های علمیه است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: بیم نفوذ بیگانگان در جایگاه و فرهنگ حوزه‌های علمیه منجر شد تا امام راحل در دفاع از مسیر درست در مقابل کجروی و عدم پیروی از مسیر دنیا و توجه دادن آنها به آخرت و ادامه دادن مسیر راه خدا، این بیانیه را به نگارش درآورد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه اظهار کرد: امام راحل از به هم خوردن وحدت طلاب و علما نگران بودند و نسبت به آن هشدار دادند زیرا موضوع وحدت آنقدر مهم است که در کلام رهبری بیان شده است که دشمنان کمر همت برای ایجاد اختلاف بین مردم، حوزه ها و انقلابیون بسته و این در حالی است که الفت و صمیمیت در کنار اختلاف نظرها نباید به نظام خدشه وارد کند و بزرگان حوزه باید به آن توجه داشته باشند.

آیت الله شب زنده دار افزود: دشمن با تبلیغات مختلف بر علیه روحانیت سعی می‌کند که مشکلات جامعه را به خاطر حضور روحانیون در جامعه نشان دهد، چنانکه در دوران اغتشاشات بر این موضوع بسیار تمرکز کرد.

استاد حوزه علمیه همچنین با اشاره به اینکه وقتی اخلاص در عمل باشد و برای رضای خدا اقدامی صورت گیرد، کارها به نتیجه می‌رسد، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیان خاطرات خود فرموده اند، زمانی که در مسجد ابوذر تهران مورد سو قصد قرار گرفتند و مجروح شدند، اعلام کردند که بعد از به هوش آمدن در بیمارستان تصمیم گرفتم که هر کاری که انجام می دهیم برای رضای خدا باشد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها