رئیسی: احیای دریاچه ارومیه دغدغه ای ملی است

کد خبر: 1206928

رییس جمهور گفت: احیای دریاچه ارومیه یک دغدغه ملی است و پروژه تونل انتقال آب مهمترین طرح برای احیایی این دریا است که امروز افتتاح شد.

رئیسی: احیای دریاچه ارومیه دغدغه ای ملی است

رییس جمهور گفت: احیای دریاچه ارومیه یک دغدغه ملی است و نشان دهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی و دولت مردمی برای حیات دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط‌زیست قائل است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ماه با برکت شعبان به عنوان فرصتی مغتنم برای خودسازی و تعالی روحی است.

رییس جمهور با اشاره به فضائل امام حسین علیه السلام و تبریک روز پاسدار گفت: همه ادیان الهی به شخصیت و وجود سیدالشهدا احترام قائلند و چه زیباست که این روز را به اسم روز پاسدار نام گذاری کرده اند.

رئیس جمهور گفت: طرحی که امروز افتتاح شد، یک طرح ملی است که اگر چه در ارومیه احداث شده است، اما منافع آن صرفاً مربوط به این استان و آذربایجان شرقی نیست بلکه مربوط به منطقه و سراسر کشور بوده و نشان دهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی و دولت مردمی برای حیات دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط‌زیست قائل است.

وی ضمن تشکر از دولت قبل و همه کارگران و مهندسان و تلاشگرانی که در افتتاح این پروژه نقش آفرینی کردند افزود: قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای این طرح به معنای واقعی جهاد کرد و تلاش شبانه روزی و سه شیفته برای انجام به موقع و فنی این طرح از افتخارات مهندسی ایرانی است.

آیت الله رییسی با اشاره به عزم جدی دولت برای احیای دریاچه ارومیه و اتمام طرح‌های نیمه تمام آن گفت: تمام ارکان دولت به خصوص وزارت نیرو و شخص وزیر به صورت شبانه روزی پیگیر اتمام این طرح بودند و تا احیای کامل نباید تلاش‌ها متوقف شود.

رئیس قوه مجریه یادآور شد: در نشست های مختلفی که با مسوولان و مردم این منطقه داشتیم و در سفرهای مختلف به منطقه مهمترین درخواست و مطالبه مردم احیای دریاچه ارومیه بود و دولت نیز با توجه به دغدغه مردم این موضوع را در اولویت قرار داد. 

وی با تاکید بر لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام گفت: طرح های نیمه تمام در جای جای کشور مردم را رنج می دهد و عزم دولت برای اتمام این طرح های نیمه تمام است. 

رییس جمهور به حفظ حقوق مردمی که در مسیر این طرح به هر نحوی متاثر شده اند تاکید کرد و گفت: همه تمهیدات برای حفظ حقوق مردم در نظر گرفته شده است و اجازه نمی دهیم حقی ضایع شود.

آیت الله رییسی با تشکر از پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه ما مدیون رشادت‌های پاسداران هستیم و اگر امروز برای افتتاح طرح بزرگی گردهم جمع شده ایم مرهون امنیتی است که خون شهدا و تلاش رزمندگان پاسدار ایجاد کرده اند.

رییس جمهور با یادآوری رشادت های مردم منطقه و پاسداران جان برکف در ابتدای انقلاب تاکید کرد: در سال‌های اول انقلاب این مناطق آلوده به حضور ضدانقلاب بود. این افراد که در ظاهر شعار آزادی سر می دادند و آزادی را از مردم منطقه گرفته بودند اما مردم و رزمندگان اسلام با مقابله جانانه اجازه جولان به آنان ندادند و امنیت منطقه را تامین کردند.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی و تمامی استان‌های مرزی ما شاهد جانفشانی نیروهای مسلح، پاسداران، بسیجیان و دیگر نیروهای مسلح از ارتش و سپاه و نیروهای زمینی و هوایی بوده، این عزیزان جانفشانی‌های زیادی برای امنیت منطقه انجام داده‌اند.‌

وی وحدت در منطقه را یکی دیگر از زیرساخت‌های توسعه برشمرد و گفت: همدلی و وحدت بین اقوام و ادیان در این منطقه در ایجاد امنیت و به تبع آن توسعه شهرهای شمالغرب نقش اساسی دارد.

رییس جمهور در بخش دیگر سخنان خود به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اشاره کرد و افزود: این حضور پیام‌های زیادی برای داخل و خارج داشت و نشان داد علیرغم تلاش دشمنان برای ایجاد نا امنی در کشور تا وقتی مردم در صحنه هستند انقلاب بیمه است.

وی در ادامه یادوخاطره مرحوم حجت الاسلام حسنی را گرامی داشته و خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید تاریخ را برای جوانان تبیین کنیم، حماسه هایی که در منطقه آذربایجان‌غربی رخ داده مانند حماسه شهر نقده و دیگر حماسه ها سند ماندگاری از همدلی مردم برای تامین امنیت منطقه است و نباید از انتقال این تاریخ به آیندگان غافل شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها