«فردا» گزارش می‌دهد؛

استمرار شرق‌ستیزی جریان غرب‌گرا

کد خبر: 1207020

در طول 44 سال اخیر غرب برای دشمنی با ایران به تاکتیک های مختلفی دست زد اما نتوانست به اهدافش برسد و چون دیگر برگه ای در اختیار ندارد، این روزها در حال تکرار بازی نخ نما شده پلیس بد و پلیس خوب است.

استمرار شرق‌ستیزی جریان غرب‌گرا

گروه سیاسی فردا: جریان غربگرا این روزها از تریبون هایش در فضای مجازی و رسانه های همسو نگاه شرق گرای دولت سیزدهم را به نقد می کشد تا خود را از اتهامات واداده گی مقابل غرب و تحمیل هزینه های سنگین به دوش ملت در طول دوره دولت گذشته خارج کند. این جریان سفر رئیس جمهور به چین را بی دستاورد می خوانند و همچنان به بیان این تحلیل نخ نماشده اصرار می ورزند که «تا برجام احیا و اف ای تی اف اجرا نشود، گشایشی در حوزه اقتصادی کشور رخ نخواهد داد».

رو شدن دست غرب

اما با نگاهی به واقعیات سیاسی، اجتماعی، سیاست خارجی و اقتصادی نشان می دهد که تحلیل جریان غربگرا سطحی است و نمی تواند محل اعتنا باشد. وقتی شرایط منطقه و عرصه بین المللی نسبت به جمهوری اسلامی ارزیابی می شود و برآوردی با لحاظ همه جوانب حاصل می آید، آن زمان استراتژی درست را می توان از دل آن بیرون آورد و براساس آن گام به گام برای پیشبرد اهداف مدنظر جلو رفت.

امروز بر کسی پوشیده نیست که آمریکا و اروپا مقابل ایران گارد دارند و به شدت در مقابل ایران به بهانه های مخلتف موضع می گیرند ولو آنکه این موضع دخالت در امور داخلی باشد. در ماه های اخیر شاهد بودیم غرب به بهانه دفاع از حقوق زنان تلاش زیادی کرد تا چراغ فتنه، ناآرامی و آشوب را در ایران روشن نگه دارد. در سایه همین حمایت غرب از براندازها و معاندان نظام، یکسری افراد لمپن و سبک مثل مسیح علینژاد و رضا پهلوی به میدان آمدند، با مقامات کشورهای اروپایی نشست و برخاست کردند و عکس یادگاری گرفتند تا کمی تعداد فالوئرهای شان را در شبکه های مجازی بالا ببرند.

دشمنی آشکار غرب با جمهوری اسلامی

وقتی غرب برای مقابله با تهران به چنین افراد سطح پایینی متوسل می شود و گمان می کند اینها می توانند منشأ اثر در داخل ایران باشند، هر تحلیلگر منصفی در عرصه بین المللی به نیات غرب با شک و تردید نگاه می کند. مردم ایران یک بار مسیر برجام را تجربه کردند اما نتیجه ای نگرفتند، حال آنکه ما همه تعهدات مان را به نحو احسن عمل کردیم و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بر انجام این تعهدات در 10 بیانیه صحه گذاشت ولی طرف غربی به وقت عمل زیر میز توافق زد.

بعد از خروج ترامپ از برجام، اروپا 2 سال ایران را با وعده های توخالی پای اجرای برجام نگه داشت اما در نهایت نیز نه تنها به این وعده ها عمل نکردند بلکه واقعیت را طور دیگری جلوه دادند تا ایران نزد افکارعمومی جهان مقصر جلوه کند. با این اوصاف امروز برای مواجهه با غرب استفاده از تجربیات گذشته نیازی کلیدی و اجتناب ناپذیر است.

جا به جایی کارکترهای بازی پلیس بد-پلیس خوب

غربی ها امروز جای پلیس بد و پلیس خوب را عوض کردند، اگر تا دیروز آمریکا نقش پلیس بد را بازی می کرد، حالا اروپا مسئول ایفاگر این نقش شده است و در مقابل آمریکا سعی می کند مواضع نرم تری در مقابل ایران اتخاذ کند. سیدحسین نقوی حسینی به فردا گفت «قطع به یقین این مواضع تند و رادیکالی اروپا در مقابل ایران بدون چراغ سبز واشنگتن اتخاذ نمی شود. آمریکا و اروپا با هماهنگی هم این بازی را طراحی کردند تا از ایران پای میز مذاکره امتیازهای بیشتری بگیرند». ایران این بازی را در طول 20 سال گذشته از طرف غربی بارها مشاهده کرده است و به همه تاکتیک های آن آشنایی کامل دارد بنابراین نگاه به شرق را در پیش گرفته تا به غرب این پیام را دهد که اگر خواستار گفتگو واقعی است باید اهرم تحریم را کنار بگذارد و صادقانه پای میز مذاکره حاضر شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها