واکنش فریدون عباسی به ادعای غنی سازی ۸۴ درصدی در ایران

کد خبر: 1207050

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه غنی سازی اورانیوم ایران بر اساس قانون و به اندازه نیاز کشور انجام می‌شود، گفت: غربی‌ها جنجال به پا ‌می کنند و بحث‌های رسانه‌ای راه می‌اندازند تا اهداف خود را جامه عمل بپوشانند.

واکنش فریدون عباسی به ادعای غنی سازی ۸۴ درصدی در ایران

فریدون عباسی دوانی در واکنش به ادعای خبرگزاری بلومبرگ درباره نقل قول دیپلمات‌های بلند پایه مبنی بر گزارش بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران از شناسایی اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده، گفت: جمهوری اسلامی ایران غنی سازی اورانیوم را از 3 و نیم درصد شروع کرد و توانایی غنی سازی اورانیوم بالای 90 درصد را هم دارد، ما به طور تخصصی توانستیم حد بالای غنی سازی را به دست بیاوریم اما بر اساس نیازمان به غنی سازی اورانیوم می‌پردازیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران به غنی سازی 20 درصد پرداخت زیرا برای رآکتور تهران به آن میزان نیاز داشت و سمت به غنی سازی 60 درصد پیش رفت تا سوخت لازم را برای پیشران‌های هسته‌ای تهیه کند. دولت قبل دستور حرکت به سمت پیشران‌های هسته‌ای را داد و مصوبه مجلس هم برای ساخت زیردریایی هسته‌ای داشتیم لذا برای تحقق این هدف به سوخت بالا نیاز داریم و مطابق نیاز، کارمان را به تدریج انجام می‌دهیم.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، افزود: فعالیت‌های هسته‌ای ایران به کشورهای دیگر ارتباط ندارد غربی‌ها جنجال به پا می‌کنند و بحث‌های رسانه‌ای راه می‌اندازند تا اهداف خود را محقق کنند. آنها می‌خواهند ذهن جامعه را منحرف کنند و به ملت فشار اقتصادی بیاورند تا برنامه دیگری را علیه جمهوری اسلامی پیاده کنند.

عباسی دوانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدامی خلاف قانون انجام نداده است، آژانس در جریان تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای ایران است. در این شرایط ما باید برای خنثی کردن برنامه غربی‌ها خودمان را مهیا کنیم./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها