سردار سلامی: قادر به رهگیری ماهواره‌ها هستیم

کد خبر: 1207087

فرمانده کل سپاه گفت: موشکهای کروز چون در سطح زمین حرکت می‌کنند مانند یک پرنده بال ثابت هستند و سرعت زیادی ندارند البته در نوع سوپرسونیک و مافوق صوت موشک‌های کروز توسعه پیدا می‌کنند.

سردار سلامی:  قادر به رهگیری ماهواره‌ها هستیم

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه امروز در اختتامیه جشنواره جهادگران گفت: تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها یک رویای راهبردی برای آمریکایی‌ها است.

وی افزود: آنها چون در میدان جنگ نظامی شکست خورده‌اند وارد این میدان شده‌اند. آنها تمام ذخایر راهبردی خود را علیه ما بکار بسته‌اند. اولین آن صدام و متحدانش بودند و بعد از آن راهبرد تکثیر ویروس تکفیر در سرزمین‌های اسلامی برای کنترل ما بود که با مجاهدتهای آن سردار بزرگ این توطئه هم خنثی شد. بعد از آن هم جنگ اقتصادی را آغاز کردند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما در حال ساخت تاریخ هستیم و تاریخ یک واقعیت ساکن و ایستا در نقطه‌ای از زمان نیست بلکه یک جریان ممتد است. برخی از مقاطع تاریخ به اندازه تمام زمان ارزش حیاتی دارد و هرملتی اگر به موقع عمل نکند ممکن است، نابود شود.

سردار سلامی عنوان کرد: شما در حال ساخت تاریخ فردای این کشور هستید و نسل‌های بعدی ایستادگی و بصیرت شما را تحسین می‌کنند. وقتی شما تاریخ صدر اسلام را می‌خوانید انسان‌هایی را که حق را می‌دیدند و آن را نفی می‌کردند را نفرین می‌کنید. ایستادگی در مسیر حق ساده نیست و این لحظات شب قدر انقلاب اسلامی است. ما در حال رقم زدن تاریخ هستیم و برای حاکمیت اسلام قدرت سازی می‌کنیم تا مسلمین را از دست طواغیت نجات داد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: روزی ما در کرخه می‌جنگیدیم اما امروز ما در کنار مدیترانه و دریای سرخ هستیم و دشمن را تجزیه کردیم. انقلاب اسلامی دشمن را از پناهگاه راهبردی خارج کرده و مجبور به گسترش عملیاتی کرده است. امروز دشمن مجبور است مستقیم وارد میدان شود و 7 هزار میلیارد دلار هزینه کند. تجزیه انرژی متراکم دشمن از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است و علاوه بر این دشمن ابتکار عمل را از دست داده است زیرا هرجا حضور دارد یک گروه در مقابل او قرار دارد.

سردار سلامی اظهار داشت: جز با زبان قدرت نمی شود با مستکبران سخن گفت زیرا دشمن قدرت منطق را نمی‌پذیرد اما منطق قدرت را می‌پذیرد. امروز می بینید تاثیر قدرت ما جهانی است. در قلب یک سرزمین جنگ و نا امنی ایجاد می شود و نتایج جنگ را به ما نسبت می دهند وقتی یک رسانه از جایی فراری می شود و یک مقام تهدید می‌شود سریع نام ما را می برند.

وی گفت: امروز امن ترین کشتی در دریاها، کشتی است که پرچم ایران روی آن برافراشته است و این یعنی قدرت. شما ببینید وزیر خارجه سابق آمریکا می‌گوید از زمان شهادت سردار سلیمانی کابوس می‌بینم این نشانه تاثیر جهانی قدرت ما است.

فرمانده کل سپاه افزود: جنگ‌های امروز چهره عوض کرده و جنگ و صلح به هم آمیخته شده است و درست در زمانی که شما احساس صلح می‌کنید در حال نبرد هستید. هیچ کشوری نیست که در مرکز عملیات رسانه‌ای جهانی، در یک تهدید  جنگ سخت و اطلاعاتی جهانی قرار داشته باشد و پیشرفت کند. ما در سپاه بیش از 325 طرح بزرگ ملی را در اختیار داریم و این امکان وجود دارد که هر هفته یکی از آنها رونمایی شود.

 سردار سلامی ادامه داد: ما امروز می‌توانیم ماهواره‌ها را با رادار از زمین رهگیری کنیم. زمانی که ما تحصیل می‌کردیم تصوری از این علوم نداشتیم اما امروز توسط شما جوانان این دستاوردها تحقق پیدا کرده است.امروز شما می‌توانید از فاصله هزاران کیلومتر دورتر هر کشتی در حال حرکت را بزنید و بعد می‌توانید نقطه اصابت به کشتی را نیز مشخص کنید تا خدمه کشتی آسیب نبینند.

وی ادامه داد: موشکهای کروز چون در سطح زمین حرکت می‌کنند مانند یک پرنده بال ثابت هستند و سرعت زیادی ندارند البته در نوع سوپرسونیک و مافوق صوت موشک‌های کروز هم توسعه پیدا می‌کند. اما اینکه چگونه یک موشک بالستیک را با سرعت مافوق صوت هدایت کنید تا به یک کشتی در حال حرکت برخورد کند کار بسیار مشکلی است که ما تا کنون مشابه آن را در خارج ندیده‌ایم.

وی با اشاره به مشکلات کشور گفت:‌ چشممان را به روی مشکلات نمی‌بندیم و مشکلات اقتصادی و نوسانات ارز را درک می‌کنیم اما دولت و مسئولان در حال تلاش برای رفع آن هستند و ملت نباید تسلیم هیچ مشکلی شوند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها