گفت‌وگوی «فردا» با محمدصالح جوکار

مردم دغدغه دارند؛ فردای آنها چه می‌شود؟

کد خبر: 1207181

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: با توجه به روند صعودی قیمت ارز طبیعتا مردم دغدغه دارند که فردای آنها چه می شود. در این رابطه دولتمردان باید برنامه خودشان را ارائه کنند تا انشاءالله ثبات و آرامش دوباره بر بازار حاکم شود.

مردم دغدغه دارند؛ فردای آنها چه می‌شود؟

گروه سیاسی فردا: فضای اقتصادی کشور اوضاع خوبی ندارد. تا 3 هفته پیش دلار درب صرافی ها به قیمت 43 هزار تومان به فروش می رفت، حالا به یک ماه نکشیده 52 هزار تومان عرضه می شود. بسیاری از اقتصاددانان بر این باور هستند که اگر همین روند صعودی ارز ادامه پیدا کند مردم بعد از عید با ابرتورم دست و پنجه نرم خواهند کرد.

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نگاه مجلس به وضعیت اقتصادی کشور گفت: با وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور جلسه گذاشتیم و قرار شد ظرف یک هفته مجلس و دولت برای برون رفت از این وضعیت راهکاری پیدا کنند. البته فضای مجازی در این ایام بیشترین تأثیر را بر بازار داشته است که قطعا دستگاه های اطلاعاتی-امنیتی باید به شدت برخورد کنند با کسانی که قصد دارند بازار ارز را ملتهب نشان دهند.

وی افزود: این طور نباید باشد که مبادلات 3 تا 4 درصدی ارز در بازار آزاد بتواند بر معادلات رسمی -که دولت دارد ارز آن را به قیمت 28 هزار و پانصد تومان تضمین می کند-سایه بیندازد. این اتفاق به هیچ وجه از بانک مرکزی پذیرفتنی نیست، لذا مسئولان بانک مرکزی باید جدیت لازم را به خرج دهند تا جلوی گرانی های افسارگسیخته و کاهش ارزش ریال را بگیرند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس درباره تنظیم قیمت کالاها، خودرو و مسکن براساس قیمت آزاد دلار، اظهار کرد: آنچه در کف بازار معامله می شود همان درست است. دولت ارز نیمایی را با قیمت 28هزار و پانصد تومان می دهد اما کنترلی روی توزیع کالاها وارداتی براساس نرخ نیمایی وجود ندارد.

وی کنترل بازار را مهم خواند و درباره احتمال شکل گیری ابر تورم در کشور افزود: با توجه به روند صعودی قیمت ارز طبیعتا مردم دغدغه دارند که فردای آنها چه می شود. در این رابطه دولتمردان باید برنامه خودشان را ارائه کنند تا انشاءالله ثبات و آرامش دوباره بر بازار حاکم شود.

جوکار درباره میزان قانع کنندگی اظهارات مسئولان اقتصادی دولت گفت: دولت و مجلس قرار است با هم به یک برنامه ای برای مدیریت اوضاع اقتصادی کشور برسند، انشاءالله آن برنامه خوبی باشد که بتواند پاسخ خوبی به مردم بدهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها