نحوه محاسبه نرخ آب بها در سال ۱۴۰۲ تعیین شد

کد خبر: 1207214

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای حق بیمه ماهانه مشترکان گاز و برق را تعیین کردند.

نحوه محاسبه نرخ آب بها در سال ۱۴۰۲ تعیین شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امشب (شنبه)، بند (د) تبصره ۶ در بخش درآمدی را تصویب کردند.

حق بیمه ماهانه مشترکان گاز و برق تعیین شد

طبق این مصوبه، به استناد ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌ های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ ۳۰۰۰ ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ ۲۰۰۰ ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ۲۰ هزار ریال اخذ و ‌به‌عنوان منابع داخلی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل ۵۰ ‌درصد است و مشترکان فاقد انشعاب گاز از پرداخت معاف می‌باشند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش‌افزوده نخواهد بود.

در ماده(۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) آمده است: «به هر یک از وزارتخانه های نفت و نیرو از طریق شرکت های تابعه ذی ربط اجازه داده می شود مبلغی را که طبق قوانین بودجه سنواتی در قبوض گاز و برق برای هر واحد مسکونی و تجاری تعیین می گردد، اخذ و صرفاً جهت بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه های پزشکی ناشی از انفجار، آتش سوزی و مسمومیت مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق از طریق شرکت های بیمه با برگزاری مناقصه اقدام کنند.»/ایسنا

ساز وکار افزایش پلکانی نرخ آب بها در سال ۱۴۰۲ تعیین شد

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو در سال آتی موظف است به ازای فروش هر مترمکعب آب شرب تا دو برابر بیش از الگوی مصرف ۱۵ درصد و  برای مشترکانی که بالاتر از دو برابر الگو، مصرف دارند به میزان ۳۵ درصد نرخ آب بها را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز ( شنبه) مجلس، بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را بررسی کرده و بند الف و بند ب تبصره ۶ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الف تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ الف- ‌وزارت نیرو از طریق شرکتهای آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر نرخ آب‌بها به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تا دو برابر بیش از الگو پانزده درصد (۱۵%) نرخ آب‌بها را افزایش دهد و از مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف کرده‌اند به ازای هر متر مکعب مازاد، سی و پنج درصد (۳۵%) نرخ را افزایش و از آنان دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش‌افزوده نخواهد بود.

بر اساس بخش درآمدی بند ب تبصره ۶ لایحه بودجه؛ درآمدهای وصولی مرتبط به این بند به ردیف درآمدی شماره ۱۱۰۵۱۶ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور، عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سهم وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان حسب مورد به حساب مربوط واریز می‌شود.

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها